hoe belangrijk is de sfeer op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:29

Sfeer vind ik wel belangrijk, we hebben ooit op een stal gestaan waar geen fijne sfeer was, dan ga je ook niet meer met veel plezier naar je paard. We hebben toen naar een plek gezocht waar de verzorging goed was, en de sfeer beter dan op de stal waar wij stonden. Daar staan we nu alweer 8 jaar.

Netam89

Re: hoe belangrijk is de sfeer op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:34

Sfeer vind ik belangrijk. Je kunt je soms zo aan mensen ergeren en aan het geschreeuw, omdat je hier onbewust toch mee bezig bent als deze mensen op stal zijn gaat het rijden soms ook wat minder.
Je stapt op sommige momenten dat toch geërgerd op. ( Om even een voorbeeld te geven).

Ook is dit een soort van tweede huis, gezien je enige uren op stal door brengt. Een stal met een fijne sfeer en goede faciliteiten, vind ik dan ook erg belangrijk.

IsmaySenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:43

Het is voor mij wel erg belangrijk!
Natuurlijk gaat het welzijn van je paarden / pony's voor en is de sfeer bijzaak maar het is niet goed als het niet leuk is op stal.

Als je met tegenzin heen gaat of gaat proberen om andere mensen te ontwijken ga je op een gegeven moment steeds korter / minder vaak heen.
Althans dat is mijn ervaring

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:45

Voor mij super belangrijk. Als ik geen goede contacten heb op stal zit ik er ook niet fijn. Ze hoeven niet mijn beste vrienden te zijn, maar af en toe een leuk kletsje en met bijvoorbeeld barbeque op stal moet het wel gezellig zijn! :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:52

Heel erg belangrijk! Pas nog verhuist van stal. Heb daar 4 jaar met heel veel plezier gestaan. Helaas een nieuwe eigenaresse die de sfeer verpeste voor iedereen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:56

Hangt van jezelf af :) Sommige mensen kunnen alles hebben...

Ikzelf word bijvoorbeeld zenuwachtig als "commentaarmensen" kijken (je weet wel, die meiden die denken dat ze Anky zijn en altijd iedereen afkraken... ) Dan lukt ook meteen niets meer :(

Als je er tegen kunt en denkt "stik maar"... Dan kun je gewoon nog steeds je eigen ding doen..

Nu sta ik op een superleuke stal, sfeer is goed, we helpen elkaar, spreken af met een groep en gewoon ideaal :) Zou echt niets meer anders willen!

Waar ik eerst stond, was de staleigenaresse altijd aan het stoken.. Mocht ze dit hier lezen, zou ze misschien eens anders doen :')

Sietske74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:53

Voor mij is sfeer erg belangrijk. Je hebt idd mensen die zich bijna nergens wat van aantrekken. Gaan onverstoorbaar verder. Helaas heb ik dat zelf niet, een rotsfeer en ik vertrek na het een tijdje een kans te hebben gegeven.

Ik kom om te rijden en te verzorgen maar tussendoor is een praatje of wat onderlinge behulpzaamheid toch wel erg prettig

xmeisjedeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:07

ik vind de sfeer ook heel belangrijk.. als er iets gebeurd is en het word niet opgelost ben ik er al heel gauw klaar mee. dit is dus gebeurd op mijn manege waar ik nu sta en wil er nu echt weg weet alleen niet waarheen ..

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:09

Ik vind het erg belanrijk! :j het moet gezellig zijn, met mensen die je evt. willen helpen en ook eens in zijn om samen op buitenrit te gaan e.d. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk de sfeer nog belangrijker dan de faciliteiten (m.u.v. dat het een grote rotzooi is) maar ik eis dan ook niet zo veel :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:18

Malissaa schreef:
Heel erg belangrijk! Pas nog verhuist van stal. Heb daar 4 jaar met heel veel plezier gestaan. Helaas een nieuwe eigenaresse die de sfeer verpeste voor iedereen..

Hetzelfde hier, ben weggegaan nadat er een nieuwe eigenaar kwam. Niet dat ze de sfeer verpestte, maar meer omdat de stallen er slordig bij kwamen te liggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:57

ik vind het zeer belangrijk, ik kom er voor mijn plezier en ontspanning , dus wil ik op een fijne stal staan waar ik me thuis voel...daarnaast, als er een nare sfeer hangt krijgen de dieren dat echt wel mee, dus alleen al uit het oogpunt welzijn , zou ik sfeer erg belangrijk vinden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:16

Wij hebben 15 jaar lang op een manege gestaan wat altijd erg leuk was.
alleen de laatste tijd was het daar erg onrustig en allemaal ruzie. Er waren elke keer rechtszaken tegen elkaar niet tegen ons en zo haalde de manege ook een paar keer de krant.
Wij zij gelukkig van te voren weg gegaan.
en van ong de 70 paarden die er toen stonden die dus allemaal een eigen eigenaar hadden.
Staan er nu nog 5 manege pony's en dacht nog 5 pension klanten.
Dus er is Door het gezeur helemaal niks meer van over wat ik erg jammer vond.
nu proberen anderen de manege weer te redden.
maar denk dat bijna niemand meer terug komt.
Ze hebben sommige mensen het leven echt zwart gemaakt.

Wij staan nu gelukkig bij een andere stal en dit bevalt ons prima

moon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:40

Een goede sfeer en zo min mogelijk geroddel (maar dat laatste lijkt bijna onmogelijk)

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:03

Ik vind de sfeer heel belangrijk maar ook heel belangrijk vind ik de manier goe ze met je omgaan als ze naast de bak staan end e heletijd aan wijzigen roepen word ik daar niet echt blij van

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:15

Ik vind het heel belangrijk. Op mijn vorige stal werd er heel veel geroddeld de sfeer niet heel fijn. Ben verhuisd van stal en hier word bijna tot niet geroddeld en de sfeer is zo fijn.
Sfeer is belangrijk, maar ik vind het belangrijker datmijn paard zich thuis en fijn voelt :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:17

Sfeer is erg belangrijk. Aardige mensen. Contact met mensen. Vind ik erg belangrijk!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:23

ik vind sfeer zoiezo heel belangrijk, en ook fijn als ze je gewoon je gang laten gaan zonder het altijd beter te moeten weten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:30

Ik vind dat ook belangrijk als de sfeer goed is ga je ook graag naar stal,
Ikzelf, maar ik heb stond tot voor 2 weken terug op een privestal met maar 7 boxen gedeeld met 4 man dus ieder had 2 paarden..
nauwelijks kwam je iemand tegen en dus vrij weinig contact wat je motivatie op den duur wel naar onder haalt.

nu sinds kort sta ik op een andere stal wat prima bevalt mooie omgeving paarden komen net zo veel buiten als hier plus punt is de rijhal die ik nu erbij heb.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:07

Voor mij is dat echt heel belangrijk, ik moet me er thuis kunnen voelen en er altijd met plezier heen gaan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:09

Sfeer is belangrijk.
Bij ons op de manege was het maar een raar grimmig sfeertje en daar zijn dingen gebeurd die absoluut niet door de beugel kunnen. Pensionstal loopt nu ook langzaam leeg,

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:21

Ik ben blij het bij ons gezellig is. We hebben er wel een rotte appel tussen gehad, maar die is weg.
Iedereen doet lekker zijn ding.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:42

Sfeer is op zich wel belangrijk, maar zo'n kliekjesstal waar iedereen alles samen doet, samen rijden en ook allemaal naar elkaars verjaardagen enzo dat hoeft voor mij niet zo. Er zijn toch altijd mensen waar je niet echt een klik mee hebt en als je altijd met iedereen een praatje moet maken blijft er soms geen tijd meer over voor je paard als je s avonds komt. Paard is toch wel het belangrijkste, dat hij het goed heeft. Hij moet er tenslotte 24 uur per dag vertoeven, ik maar een paar uurtjes.

Bij ons op stal is gelukkig wel een goede sfeer en maakt iedereen regelmatig een praatje met elkaar en toont interesse.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 17-05-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:47

Zeer belangerijk! Bij mijn paardje is net 2de huis :) . Dan moet de sfeer goed zijn toch?
Ik vind het soms echt vreselijk als mensen kijken als ik aan het rijden ben :+ . Helemaal als het slecht gaat. Bang om uitgelachen te worden denk ik :o , maar met een leuke sfeer is het geen probleem.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:49

Dat mensen kijken als ik aan het rijden ben vind ik ook vreselijk inderdaad. Ligt er wel aan wie er kijkt en hoe, want je hebt verschil tussen "kijken" en "kijken" vind ik.

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:42

De sfeer vind ik ook heel belangrijk en ook hoe je paard verzorgt word. Je gaat erheen voor je paard maar als er een rotsfeer hangt ga je er niet met een fijn gevoel naar toe.