Van lange naar korte / van korte naar lange manen topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 21:36

H_M_UP schreef:
Up had bij zijn oude eigenaar nog veel kortere manen.. (ze waren heel kort afgeknipt)
dit was toen hij al een tijdje bij ons was:
[ Afbeelding ]

En dit een recentere foto :D
[ Afbeelding ]

Wat een grappige pony ! :D

Maaiike94

Re: Van lange naar korte / van korte naar lange manen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:48

VOOR (sorry heb alleen rijfoto)
Afbeelding

NA
Afbeelding

Heb ze begin van de winter kortgewiekt. Begon namelijk erg in de weg te zitten met rijden en had geen zin om telkens te vlechten.
Nu laat ik ze weer groeien tegen de vliegen. Denk in de herfst weer kort als de dazen en ander ongedierte weg is.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:07

Wat een leuke topic! Ik ga even op zoek naar foto's van mijn oude pony!

Kkiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:30

Wat een hoop knappe paarden :)

Melody2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:05

Vind in negen van de tien gevallen de coupes er absoluut op vooruit gaan!
Vind de 'fjordenkam' bij veel paarden ook erg leuk!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:32

Ja zeker weten Melody2010 !!

ukkielover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:10

hallo allemaal!!

dit is een shetlander van ongeveer 1.05m-1,10m uit frankrijk mijn lievelingetje die is daar nu zon 8 jaar en eerst was ze echt lelijk maar nu is ze een super mooie pony <3 <3 <3 <3

van 2006 naar 2013
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu nog even wachten en zijn we weer bij elkaar van de zomer :) dus dat word poetsen en wandelen!!

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:25

Hoi! Ik weet niet of ik hier in dit topic mijn vraag mag stellen, maar het komt een beetje op het zelfde neer.

Ik heb heel mijn leven IJslanders, maar mijn 'ambitie' ligt bij de dressuur sport. Maar met mijn IJslanders wordt ik toch heel vaak raar aangekeken als ik op een dressuur wedstrijd ben, alleen al omdat die 'knotjes' wat groter dan normaal zijn. Nu wil ik ze dus heel graag tot een sportcoupé knippen, maar mijn ouders staan VAST, ik heb alles geprobeerd maar ze willen niet dat ik z'n manen knip. Hebben jullie nog tips/tricks om ze te overtuigen, en wat vinden jullie ervan, manen knippen bij dressuur IJslanders?

Xx

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:28

Als t je eigen pony is moet je het toch zelf weten?

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:31

Dat is het probleem, hij is niet 'écht' van mij, maar van mijn ouders. En dat vinden ze blijkbaar een goed genoege reden om mij zijn manen niet te laten knippen. Maar ik heb hem ingereden, ben hem aan het doorrijden, heb hem alles geleerd en beslis buiten de dierenarts en weideverzorging alles over hem. Maar als ik mijn eigen veulen binnenkort heb(zelf betaalt) mag ik er mee doen wat ik wil) dus dat vind ik onredelijk.

Jaa sorry beetje ook van familie kant maar t komt op de manen korten neer :')

liz_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:48

super toppic idee! :j Wouw en al die maanen <3

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:47

Lovethokkaa schreef:
Dat is het probleem, hij is niet 'écht' van mij, maar van mijn ouders. En dat vinden ze blijkbaar een goed genoege reden om mij zijn manen niet te laten knippen. Maar ik heb hem ingereden, ben hem aan het doorrijden, heb hem alles geleerd en beslis buiten de dierenarts en weideverzorging alles over hem. Maar als ik mijn eigen veulen binnenkort heb(zelf betaalt) mag ik er mee doen wat ik wil) dus dat vind ik onredelijk.

Jaa sorry beetje ook van familie kant maar t komt op de manen korten neer :')

Ik vind dat je ouders ook wel een beetje gelijk hebben.. Lange manen horen nou eenmaal bij ijsco's vind ik(net zoals Haflingers, friezen enz). En grote knotten vind ik persoonlijk juist mooi! Je zou ook een hengstenvlecht kunnen maken? Dan heb je geen dikke knotten maar toch netjes getoiletteerd :)

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:50

Sodeletuut schreef:

Wat is hij verandert! Is dit niet die haflinger die gestolen is geweest ?

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:59

Ik heb een pony met een heel afgeragde voorpluk haha ze heeft van zichzelf donker bruine manen maar dit is een beetje kroezig/pluisig en wil maar niet groeien :')
als ik dit er helemaal af haal, groeit dit dan weer mooi aan?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:42

Leuk topic! Mijn pony had vroeger korte manen en nu lang, maar ik heb toch al zo vaak met de schaar in me handen gestaan om ze er in 1 keer af te hakken. Maar dan kijk ik nog een keer goed en dan denk ik weer 'nah staat toch wel schattig'. Erg irritant om zo'n twijfelkont te zijn :') :D

Kort:
Afbeelding

Wat langer:
http://i284.photobucket.com/albums/ll28/Avantixi/P6271833.jpg

Lang: (hier hangt wel wat haar naar de andere kant, maar heb geen betere foto)
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:47

Dat korte vind ik toch wel veel mooier := Dat iets langere kan ook nog wel, maar hoe het nu is zou ik het er afknippen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:52

Nou, mijn pony was eerst een wedstrijdpony, dus dan had ie een korte coupe.
Heb er geen goeie foto van, maar dus ongeveer zo:
Afbeelding

Maar toen was mijn ponytijd voorbij, en ging ik met hem allerlei dingen doen, dus ik dacht dat lange manen wel leuk ging zijn en dan moest ik niet meer elke maand zn manen trekken :o
Dus dan was hij zo:
Afbeelding

Maar zijn manen waren niet gezond dus dan heb ik ze maar terug kort gedaan, en wat een knappe sportpony is het nu weer <3
Afbeelding
hij staat hier ook echt heel gaaf op :')

Dus ze blijven kort :))

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:05

Afbeelding

Op het begin kreeg ze een fjordenboog, daarna liet ik het groeien en toen heb ik het eraf gehaald. En nu heeft ze weer een boog. :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:10

Mijn vorige pony was zo toen ik haar leerde kennen

Afbeelding

Heb ik door laten groeien tot dit:
Afbeelding

En toen kwamen de wedstrijden dus eindigde het in een sportcoupe
Afbeelding

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:15

Lovethokkaa schreef:
Hoi! Ik weet niet of ik hier in dit topic mijn vraag mag stellen, maar het komt een beetje op het zelfde neer.

Ik heb heel mijn leven IJslanders, maar mijn 'ambitie' ligt bij de dressuur sport. Maar met mijn IJslanders wordt ik toch heel vaak raar aangekeken als ik op een dressuur wedstrijd ben, alleen al omdat die 'knotjes' wat groter dan normaal zijn. Nu wil ik ze dus heel graag tot een sportcoupé knippen, maar mijn ouders staan VAST, ik heb alles geprobeerd maar ze willen niet dat ik z'n manen knip. Hebben jullie nog tips/tricks om ze te overtuigen, en wat vinden jullie ervan, manen knippen bij dressuur IJslanders?

Xx

Manen afknippen bij een IJslander!? Ohmygod.
Sorry ik denk dat dat echt über lelijk zal worden. Je moet die mooie bos manen juist koesteren. <3

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:27

Ik zit hier altijd mee te twijfelen... ik heb een fjord en lang vind ik het mooiste, maar hij heeft een behoorlijk dikke bos en daar gaan ook snel teken inzitten. Daarbij heeft hij een ligte zomer eczeem waardoor ik zijn manen einde zomer weer heb afgeknipt omdat het door het schuren op sommige plekken een bosje ellende was geworden......

aug. 2013
Afbeelding

Afbeelding

einde zomer dus een aantal keer geknipt en nu besloten omdat hij regelmatig een vliegendeken om heeft het weer te laten groeien omdat zijn geknipte manenkam na het afdoen van de deken er niet uitziet! pas na een uur gaat het weer een beetje overeind staan....geen gezicht!

dus nu het resultaat van bovenaf na een tijdje niet knippen, laatste keer was begin februari.......helaas groeit zijn haar niet snel....
april 2014
Afbeelding

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 02:15

Nies_ schreef:
Dat korte vind ik toch wel veel mooier := Dat iets langere kan ook nog wel, maar hoe het nu is zou ik het er afknippen.

Jij bent dan ook een echte korte manen fan ben ik al achter haha :P Maar neehoor je hebt gelijk, soms vind ik het zelf ook wat armoedig staan. En soms ook weer niet. En het is zo lekker makkelijk met wedstrijd, 5 minuten hengstenvlecht vs een uur knotten met naald en draad :=

Heb ze nu bijgepunt overigens, die foto is gemaakt toen hij even 'vakantie' had dus dan heeft het geen zin hem te knippen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:22

Nou niet perse, maar de hals komt er wel veel mooier in uit en bij veel paarden worden ze toch niet echt mooi lang en dik. Mijn paard heeft lange manen gehad en dat vond ik heel mooi, maar nu ze kort zijn gaan ze echt niet meer terug lang. Misschien over 15 jaar als ie met pensioen is.

Als je de manen te dik vindt, kun je zo ook uitdunnen. Gewoon met een mesje van boven naar beneden trekken, laagje voor laagje.

Angel dr manen zijn momenteel zo. Te dik om te kunnen knotten, maar vind dit niet misstaan en knotten hoeven er voorlopig toch niet in.

Afbeelding

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:29

Ik vind angel haar manen heel gaaf zo :)

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:33

-
Laatst bijgewerkt door jmvdh op 24-05-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt