Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:51

Wow puttertje, die zijn ook niet helemaal 100?!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:52

Snollygoster schreef:
Jeetje Puttertje, dat is wel heel erg sneu.. Jullie hebben wel snel en god gehandeld zeg!

Ik ga ervanuit dat je goed bedoeld? :p

Maar inderdaad, goed gedaan..!!!!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:54

Jeetje puttertje :n :r
Zieke geesten op de wereld hoor.
Wat zal dat freaky zijn geweest, net een klopjacht!

har116: Ja, in 2012 dus bij mijn overburen (ik woon hier sinds augustus) en mijn andere buren hebben dus 1-2 weken geleden rond middernacht tussen 12 en 3 de zaklamp door hun slaapkamer zien schijnen.

Tja, enerzijds denk ik, hmmm, lekker binnen, anderzijds is het belachelijk dat ik ze (ze hebben echt geen voorkeur voor hun box) ze al om 7 uur binnen moet doen ipv 11 uur zoals anders. Ik durf daar niet meer te zijn nu hoor in het donker :') Kost me verdikke extra vlas voor die extra uren binnen ook!
En anderzijds ook, als iemand echt echt echt kwaad wil, zoals bij puttertje, wie zegt dat ze dan niet bij de stallen komen? Nog makkelijkker om ze uit te halen, kunnen ze immers niet wegrennen :roll:

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:56

Yasmijntje schreef:
Snollygoster schreef:
Jeetje Puttertje, dat is wel heel erg sneu.. Jullie hebben wel snel en god gehandeld zeg!

Ik ga ervanuit dat je goed bedoeld? :p

Maar inderdaad, goed gedaan..!!!!

Ja, ik bedoel dat het sneu is van die ouders om zo'n actie uit te halen. Heb er aan de ene kant medelijden mee, maar aan de andere kant zou ik ze een klap op hun smoelen willen geven :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:02

Brrr....
Wat vuile hufters lopen er tegenwoordig toch rond. En dan de gedachte dat het achter je huis is...
Wij hebben ooit de hele kudde +- 6 paarden op straat gehad. Heel de buurt opgetrommeld + politie. Waarschijnlijk heeft iemand opzettelijk de draden open gegooid/gezet.
En dan de gedachte dat mensen gewoon met trailer op ons erf kunnen rijden en ze uit de weide kunnen halen zonder dat we het weten is gewoon brrr.

suggieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:03

Heb mijn hekken van het land beveiligd met zware kettingen met discsloten, wel anders beide kanten van de hekken. Anders worden ze alsnog uit de scharnieren getild. Aan de hekken ook nog fietsalarm gemonteerd. Zodra iemand aan het hek komt gaat het alarm keihard loeien.
Plaats ook een wildcamera aan een boom, werkt op accu, maakt foto's van alles wat voorbij komt ook in donker. Camera prijs valt reuze mee.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:06

Bah, wat een nare situatie! Er lopen meer gekken los, dan er vast zitten.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:06

Ja vond het vooral erg dat het ouders waren die een leuke pony zochten voor hun dochters...lekker voor beeld voor die meiden he...
wij hebben ook lang de rollen kuil overal neer gezet zodat er geen auto met of zonder trailer kon draaien bij ons..we wonen aan het einde van een doodlopende straat.Halsters zijn opgeborgen waar niemand bij komt en er hangen kettingen aan de deuren zodat het niet alleen het slot is..dus moeten ze slot open maken en dan nog van die rammel kettingen...als iemand dat doet beginnen onze ganzen en hond te reageren...ja,ja wij hebben nu waak ganzen ook aan geschaft door dit...zijn erg lief voor ons maar gevaarlijk voor vreemde.. lopen op een stukje naast het huis
We zijn heel alert en de buren ook , als er iets vreemds is dan vertellen we het elkaar...buren hebben ook aardig wat paarden en voor hun is het ook hun inkomen.
Zijn dus heel alert..hebben een echte waak hond ,die alleen buiten is snachts nou je komt echt niet op hun en ons terrein zonder iets van je been te missen hoor ...Slaapt een stuk fijner hihi

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 00:07

Oke, ik ga er nu ook echt serieus over nadenken!

*voegt aanschaf, verblijf en zorg van ganzen toe aan het lijstje :+ :D

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:08

Suggie dat hebben wij ook twee kanten sloten hihi idee van de politie

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:10

Jeetje wat eng TS! Ik heb ook jaren de paarden aan huis gehad en moet er niet aan denken dat dat zou gebeuren. Wij hadden wel ganzen trouwens, zijn enorm goede waakdieren! Een buurvrouw had haar gans ook bij de paarden lopen, mocht die paarden wel eens verzorgen maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dan daar naar binnen te gaan als die gans los liep.
Maar super dat je al die investeringen gaat doen, hopelijk leidt het er toe dat je de dader pakt!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:11

Ganzen werken denkik inderdaad erg goed. Toen ik 'vroeger' (Uchum, 2 jaar terug ofzo.. nog niet eens) nog naar pianoles ging, moest ik ook altijd langs een kudde ganzen (groep ganzen, roedel ganzen?? Hoe noem je dat.. schol ganzen XD ) hoe dan ook: Die trokken gewoon mijn eten uit m'n handen en begonnen te schreeuwen als ik in de buurt kwam...!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:22

jeetje, dat mensen niet eens van andermans eigendommen kunnen afblijven zeg.

SCHANDALIG!!!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:25

Dit is toch te schandalig voor woorden, moet je tegenwoordig je hele terrein beschermen tegen indringers?

Krijg er de kriebels van...

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:31

Wat een aparte mensen lopen er toch rond !

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:32

aniquegraaf schreef:
Wat een aparte mensen lopen er toch rond !

Laten we eerlijk zijn.
De benaming 'aparte mensen' is toch echt iets te mooi voor deze hufters.. :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:33

Ik krijg er de kriebels van.. Moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd bij mijn verzorg pony's..

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:47

Eigenlijk wel ja :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:49

Sterkte hoor de komende tijd met de jacht op de vreemdeling!!
Wat je al niet moet doen helaas om je eigen terrein te bewaken en dieren.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:03

He bah zeg! Ik hoop dat je ze te pakken krijgt!

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:09

Afgelopen zondag is er ook iemand bij mij op de wei geweest. Om 19.00 uur ben ik gaan voeren en heb daarna het hek weer dichtgeknoopt met een touw. Op mijn eigen "speciale" manier. Om 23.00 uur ging ik de laatste ronde voeren en toen zat het hek op een andere manier dichtgeknoopt. Het touw was zelfs om het schrikdraad heengeknoopt. Er is dus iemand geweest die in ieder geval het hek open heeft gemaakt. In de buurt rondgevraagd, maar niemand weet iets. Toch wel een eng idee dat er iemand in het donker daar rondspookt. Er zit nu een slot op het hek en ik heb een boobytrap gemaakt :')
TS veel sterkte en ik hoop dat er niemand meer in de wei komt bij jou (en bij mij ook niet).

CharlotteJMZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:21

waarom blijven mensen gewoon niet van ander mans domein en dieren af zulke dingen maakt mij dus zo boos dat ik gerust met een knuppel nacht diensten ga draaien en persoonlijk die indringers pak ,, ik ben zeker blij dat er bij mijn verzorgpaarden goede waakhonden zijn en dan ze op dicht terrein staan
hoop dat je er snel vanaf bent en ze inderdaad met hun "edele" delen op het schrikdraad met de hardste schok terrecht komen wel een filmpje delen he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:24

Aawh.. Wat een enge verhalen hier..
Ik hoop zo dat TS ze betrapt bij de greppel, de politie belt en die hufters leuk op camera staan waarbij ze op het stroomdraad flikkeren en even later door de politie worden opgepakt.

Een schrikreactie waarbij ze vaker op het stroomdraad vallen vind ik ook niet zo erg.. :')

Ik hoop zo dat ze worden gepakt.. Wat een ***..

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:26

Blikjes aan een draad rijgen? Als je erover struikelt rammelt het nogal :Y)
In principe hebben we een paar waakganzen achter het huis(heb geen weiland, is gewoon een "park"
Daarna is een soort sloot/rivier hoe je het noemt, je kunt er niet over slootje springen, gewoon omlopen. En daar staan de dieren van de kinderboerderij onbeveiligd in het park. Nieuwe kar is al gestolen een tijdje terug :(.
(Mijn buren mogen geen camera's plaatsen op de weg, in verband met privacy etc.)
En er staat een bordje bij de kinderboerderij dat er camera's hangen, maar dat geloof ik niet. :\

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:44

Heeeel eng dat er zomaar iemand jouw terrein op durft te komen! En dat te bedenken dat mijn paard nu 's nachts geheel onbeheerd staat :\

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt... TS is het gister een beetje rustig gebleven op je terrein?