24/7 buiten, ben alle opmerkingen zat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:17

Geetje1, TS heeft dit topic geopend omdat ze 'alle opmerkingen zat' is.
Door het hek te vervangen en de schuilstal te verplaatsen zie je er een stuk serieuzer uit en ben je die opmerkingen een stap voor.
Ik kan me voorstellen dat de boer er alleen maar beter van wordt als je hem aanbiedt om op eigen kosten een net hek neer te zetten. Het maakt echt een enorm verschil in wat je uitstraalt.
En ik snap best dat TS even wacht tot de grond wat steviger is voor ze er met de trekker overheen gaat.
Maar eerlijk gezegd snap ik die opmerkingen wel, wat je ziet vanaf de weg is een groep paarden die met hangend hoofd onder een kale boom staan in een natte blubberwei, achter een hek van stukken afvalijzer dat van ellende aan elkaar hangt. Dat plaatje wekt een bepaalde indruk.
Als straks de schuilstal op het terrein staat, dan is het voor voorbijgangers meteen duidelijk dat de paarden er zelf voor kiezen om er niet in te staan. :)

geetje1

Re: 24/7 buiten, ben alle opmerkingen zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:31

achter een hek van stukken afvalijzer dat van ellende aan elkaar hangt.?

dat is de schapen weide waar dat voor staat en dat heeft niets met de paarden te maken is van een andere boer ... en nee de boer is er niet van gedient als zijn hekken weg gehaald worden ..denk je niet dat ts daar al mee bezig geweest is???jij kent de boer niet zij wel voor haar land staat aan 1 kant een hek gewoon netjes denk ongv 150 hoog en aan de andere kant hogere hekken
goed kijken voor je daar iets over zegt en oordeelt het zijn verschillende landen
en als je eens goed gelezen hebt kan de schuilstal nog niet verplaatst worden omdat je met de tractor het land nog niet op mag het is veen grond en dat wordt stuk gereden als het nat is dus je kan blijven zeiken ver die schuilstal maar eerder kan die er niet op
het zijn mede de opmerkingen die jij nu maakt waar men zo moedeloos van wordt
iedereen weet het altijd beter .....

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:59

Dus er moet een nieuw hek komen om dat paardenparadijs om te toveren in een mensenparadijs... Het maakt paarden echt niet uit of er een oud roestig hek of een splinternieuw witgeverfd houten hek staat. Dus TS moet een bak vol geld uitgeven aan een wei die perfect is voor haar paarden, zodat voorbijgangers het ook een perfecte weide vinden? Ik gok zomaar dat ze haar geld wel beter kan besteden. Als de omheining veilig is voor de paarden, is dat goed genoeg. Mensen in Nederland moeten gewoon wat minder truttig worden en wat minder alles "vermenselijken". Ik snap de frustratie van TS heel goed, maar tegelijk vind ik het ook heel goed dat er weer een paar mensen worden "opgevoed". Een paard heeft geen aangeharkt gazonnetje en blinkende stal met glimmend hekwerk nodig. Wij mensen hebben bedacht dat ze dat nodig hebben.

Juventus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:07

TS, mooi hoor, ga zo door! Jij weet zelf beter; jouw paardjes hebben het goed.

Bij ons staan de paarden vrijwel hetzelfde, hebben alleen wel twee schuilstallen. In de winter kan het inderdaad blubberig zijn, maar daarvoor hebben we dan ook stukken verhard. Ook is een een gedraineerde paddock die altijd droog is, waar ze graag staan als het nat is. Laatst was de dierenpolitie langs gekomen omdat ze gebeld waren door een voorbijganger die het 'zielig' vond dat onze paarden in de regen en blub stonden. (Daar kiezen ze dan toch echt zelf voor; ze kunnen droog staan!) Na 5 minuten was de dierenpolitie uitgekeken, vonden ze dat de paarden er goed bij stonden, en zijn ze weer gegaan. Geen probleem.

Dus TS, blijf het vooral gewoon lekker op jouw manier doen. +:)+

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:36

zover ik kan zien (op dat kleine vertrapte stukje na) staat er groen gras.. mij is toch echt geleerd dat paarden dat eten -O- ..
laat mensen lekker hun mening hebben, vervelen zich waarschijnlijk en willen graag savonds vertellen aan hun buurvrouw dat ze een eenzame kudde hebben gered van de hongersdood door ze een wortel te voeren..

niets van aantrekken, en stel de dierenbescherming is gebeld en het zou niet goed zijn had je dat waarschijnlijk al wel gehoord..

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:47

bomen zijn in de winter altijd kaal :) groeit vanzelf weer blad op

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:54

Team_Sublime schreef:
nee hoor is niet in den bosch :P haha ik weet wel welk weiland je wel bedoeld ( ligt vlakbij mijn ex ) lijkt er veel op inderdaad en is ook een prachtig stuk !

Lijkt er zeker op ik dacht het ook toen ik het zag :+

Ik denk dat mensen niet zo moeten klagen. Je paarden zullen het vast ook niet doen!