Vergoeding mesten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:11

In het verleden heb ik voor meerdere pensionklanten hun stallen gemest en kreeg voor een losse keer 2 Euro per stal, voor 5 dagen per week 35 Euro per maand en voor 7 dagen per week 50 Euro per maand. Het betrof voornamelijk vlasstallen, maar ook een enkele strostal. De paarden zette ik dan los in de paddock of in de stapmolen als de eigenaar dat liever wilde, omdat ik het sneu vond als zo´n beestje al die tijd maar naast de stal moest wachten en verder weer op stal moest wachten tot het baasje kwam. Mijns inziens is het dus helemaal niet zo gek om zo´n 30 Euro korting te krijgen op je stalgeld. ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:01

Je vergeet dan alleen even het hele verhaal wat er achterhangt mee te rekenen, waardoor die 35 euro wél erg veel is ;)

joyce B

Re: Vergoeding mesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:16

Inderdaad... de staleigenaar krijgt waarschijnlijk niet die 35 of 50 euro per maand voor alleen het uitmesten... Die moet er nog veel meer voor doen.
En heeft ook nog allerlei andere kosten.

Speedster

Re: Vergoeding mesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:10

Wij rekenen voor elke vaste weekdag dat wij het mesten van een klant overnemen, een toeslag op de maandprijs van 5 euro. Dus als iemand drie dagen in de week wel zelf kan komen (wij hebben het liefst dat de stallen dagelijks bijgehouden worden) en wij nemen vier dagen in de week voor onze rekening, dan kost dat 20 euro extra per maand. Voor 35 euro extra per maand besteedt een klant het mesten dus helemaal aan ons uit. We maken dus wat dat betreft ook vaste afspraken voor wat betreft de dagen dat iemand wel en niet kan komen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:52

@ Gamblerscup & JoyceB: Klopt, jullie hebben daar zeker een punt. :j Moet ik daar wel op aanvullen: mits het vlas door de staleigenaar geleverd wordt. Als TS dit zelf moet aanschaffen, omdat de staleigenaar alleen stro gebruikt, dan vind ik het juist weer wel een redelijk bedrag. Maar dat is het mooie van dit soort topics: je krijgt van iedereen een onderbouwing mee en zo kan TS daarvan een gecombineerde uitslag voor zichzelf maken. ;)