Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 01:09

byjou1983 schreef:
Ik gebruik eens in de zoveel tijd wasverzachter, goed uitspoelen laten drogen en voilà je kamt er zo doorheen.

Dat gebruik ik nog voor mijn eigen haar.

TS, een keertje met siliconen wassen, goed doorkammen en van boven tot onder invlechten is dé oplossing. Doe ik normaal altijd. Ik vind wassen leuk maar de staart kammen en wassen niet, dus doe ik dat maar eens in de zoveel maanden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:15

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:20

Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel mensen yves rocher producten in de staart van hun paard gaan smeren, ik denk dat je zelf die ervaring moet maken. :)

Ans74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:12

'Vroeger' toen mijn dochter op zwemles zat, deed ik na het zwemmen cremevoeding met ei-extract in haar haren.
Maakte het direct goed doorkambaar. *\o/*
Misschien een idee?
Fles kostte toen ong €1,50

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:33

Ans74 schreef:
'Vroeger' toen mijn dochter op zwemles zat, deed ik na het zwemmen cremevoeding met ei-extract in haar haren.
Maakte het direct goed doorkambaar. *\o/*
Misschien een idee?
Fles kostte toen ong €1,50

dank je wel voor de tip. Inmiddels heb ik al wel veel conditioners gevonden zonder siliconen. Maar nog geen haarserum om te gebruiken zonder dat je met water in de weer hoeft.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:36

een losse vlecht maken, elke dag weer. elke dag eruit halen, uitpluizen, en weer invlechten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:36

http://www.haarshop.nl/merken/redken/re ... ure-rescue

Allemaal zonder siliconen en parabenen!

Daarbij moet wel duidelijk gemaakt worden dat het voor onze eigen haren siliconen niet ideaal zijn, maar dat voor het paardenhaar het geen slecht idee is. Het legt een laagje om het haar en beschermt het tegen vuil. Daarbij zijn de siliconen op zich niet schadelijk, het zijn de sulfaten die je nodig hebt om ze er uit te wassen die schadelijk zijn. En aangezien je de staart van een paard niet iedere dag wast zal de impact van zowel dat laagje, als van de sulfaten niet zo slecht zijn. Sterker nog, ik ben er zeker van dat de siliconen er gewoon af kunnen slijten bij een paard.

Deze bevat ook geen siliconen:

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:46

dank je wel voor de link, ik ga kijken !
De haren bij mijn paard breken snel af, waarschijnlijk door de siliconen. Dus vandaar mijn zoektocht naar een siliconen vrij product + zonder water te gebruiken
Laatst bijgewerkt door Maris op 08-02-14 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Re: Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:48

Ik zou bijna zeggen smeer er kokosvet in. Maakt het haar sterker en is nog 10x beter dan al die producten samen. En in tegenstelling tot bij ons; wij moeten het er na gebruik als masker wel uit wassen omdat het heel vet uit ziet; kun je het er bij een paard gewoon lekker in laten zitten. Kokosvet dringt in het haar en is in staat het te voeden en te beschermen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:52

kokosolie zal je er wel uit moeten spoelen vrees ik.... Dat is immers niet vloeibaar bij deze temperaturen !

dr organic serum bevat wel siliconen trouwens.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:01

Waarom zou je kokosolie niet gewoon laten zitten? Kokosvet smelt direct bij contact met het lichaam. Je moet er geen halve pot in smeren. Gewoon een kleine hoeveelheid, eenmaal in het paardenhaar gaat dat niet stollen ofzo, en anders heb je veel te veel gebruikt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:06

Maar staartharen zijn niet warm, dus het kokosvet zal niet smelten lijkt mij ??? En dan zie ik idd een paard voor me met allemaal witte stukken kokos in zijn staartharen. En andere paarden die dat erg lekker vinden :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:08

Zoals ik al zei, het gaat niet stollen, niet in kleine hoeveelheden, maar aanzien je het niet vertrouwd dan doe je het niet. :)

Ik heb geen suggesties meer. Ik wens je verder veel succes bij het vinden van een haarserum zonder siliconen, ik durf bijna te zeggen dat het niet te vinden is. En ik ben er zeker van dat de staart van jou paard gewoon een goede knipbeurt nodig heeft en wellicht zijn maximale lengte bereikt heeft, en dat het helemaal niet door eventuele siliconen komt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:11

Nee ik geloof idd ook dat er geen serum bestaat zonder siliconen. Maar het ligt zeker niet aan de lengte van de staartharen van mijn paard dat ze afbreken. Dus met een knipbeurt heeft het helaas niets te maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:12

Lara_Silver schreef:
Deze bevat ook geen siliconen:

[ Afbeelding ]

Die bevat wel siliconen; dimethiconol welke waterproof is. Ik heb dit product zelf ook namelijk. Enerzijds ontzettend fijn, maar na een dag is je haar ontzettend vet. Dus ik gebruik alleen een mini puntje voor de haarpuntjes dan valt het wel mee. :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:12

Waarom ben je er zo zeker van dat het niet aan de lengte ligt? Ik knip de staart van mijn pony iedere maand (5 à 10 cm) en die blijft maar groeien. Zijn manen daarentegen blijven veel korter. Is genetisch vastgelegd, net zoals bij ons. Ons haar heeft een bepaald maximum en daarna word het gewoon te dun en breekt af.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:15

Lara_Silver schreef:
Waarom ben je er zo zeker van dat het niet aan de lengte ligt? Ik knip de staart van mijn pony iedere maand (5 à 10 cm) en die blijft maar groeien. Zijn manen daarentegen blijven veel korter. Is genetisch vastgelegd, net zoals bij ons. Ons haar heeft een bepaald maximum en daarna word het gewoon te dun en breekt af.

Misschien gewoon omdat ik mijn paard al heel lang heb en dus precies weet dat hij normaal een vollere staart heeft !? Het gaat helemaal niet om de lengte maar om het feit dat de haren afbreken en de staart dus dunner is.
Iets vriendelijker reageren mag van mij trouwens ook wel .... :o

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:16

eerst met neutral shampoo wassen (zonder parfum en parabenen)
en daarna met equishine inspuiten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:16

Ik vind mijn post niet buitengewoon onvriendelijk maar allez. Hoe zit het met de voeding? Ik had een ijzertekort en kreeg daardoor haaruitval.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:18

Zou voeding kunnen zijn, alhoewel alles uitgebalanceerd is. Maar ik blijf de siliconen verdenken, zeker omdat er veel meer bokkers zijn die het afbreken van haren zien na (veelvuldig) gebruik van haar serums bij hun paard. Dus voorlopig maar geen haarserums meer....
Bedankt iedereen voor het meedenken !

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:22

Sowieso is het veelvuldig gebruiken van haarproducten noch het kammen erg goed. Ik gebruik het één à twee keer in de week. Daarbij zou ik ook nooit een serum gebruiken, nergens voor nodig, eerder een spray met siliconen. De hoeveelheid die op de haren achter blijft is minder en het effect is hetzelfde.