Prijzen stalling regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:33

Zelf heb ik bijna 2 jaar op Stal Sterkenburg gestaan, zit je dicht bij het bos echter wel sinds 1-1-2014 penninggebied van Den Treek-Henschoten. Ik betaalde toen 230pm met zelf mesten.
Nu sta ik alweer ruim 3 jaar op een pensionstal in Zeist, 290pm volpension, 1,5km van het bos met vele kilometers ruiterpad.

Zelf ben ik in 2013 op vakantie geweest in Rhenen, dat is ten zuiden van Veenendaal. http://www.stalmiltenburg.com/ Waren toen aardige mensen, zag er goed uit en direct aan het bos. Stallingskosten zijn volgens de site 320pm. Zit wel een binnenbak bij en is volpension.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:39

Bij ons op stal is een plekje vrij (twee zelfs)! 24/7 buiten. Fietsafstand vanaf het centrum. Zie mijn onderschrift voor een link naar de advertentie.

NatasjavE

Re: Prijzen stalling regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:40

Regio Utrecht, direct om de stad heen is het gewoon heel slecht. Er zijn wel wat goede stallen maar die hebben een wachtlijst van hier tot Tokyo.
Aan de westzijde van Utrecht is het ietsjes beter maar aan de Oostzijde...pffff.

Er zijn wel hele grote luxe pesionstallen. Maar dat komen de paarden niet buiten en of de uitrij mogelijkheden zijn slecht. Of dat is allemaal in orde en dan kan je ze zelf s'ochtends in de wei zetten.
Of ze staat alleen in de paddock, of de boxen zijn te klein.....

Ik ben letterlijke de deuren langs gegaan. Resultaat.... Peerd staat nu in Soest en ik sta voor in de buurt op een wachtlijst.(al 2 jaar)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:25

Vind Utrecht idd wel 1 van de lastigste regio's, ik sta nu gelukkig op n topstal voor een redelijk laag bedrag in Bunnik. Maar ken iig rondom Houten eigenlijk wel alle stallen die er zijn en er zijn maar weinig stallen die aan mijn eisen voldoet (dagelijks buitenkomen (weide/paddock) met andere paarden, grote stallen, rijbak, goede kwaliteit hooi/kuil, fijne sfeer).

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:43

tita schreef:
mystique schreef:
Ik kom uit doorn.
Ik betaal 262, 50 all in excl. Brok
Ze staan van 10.30 tot 15.30 buiten.
Bak is goed. Je kunt er ook voor kiezen om zelf te mesten dan betaal je minder.
Het bos is dichtbij. Dat is een echt bos dus uren kunnen er rijden
Er is nog een stal vrij.
Voor meer info pb

Hoe heet die stal tenminste is die van Mattijs want die ik ken in Doorn is 550 en komen ze ook buiten

Hoi,

Het is stal sterkenburg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:45

550 euro :wow:

Daar heb ik er 2 voor staan. Voor minder zelfs.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:59

Ik weet niet of het al gezegd was, maar in Woudenberg heb je aan de meent accommodatie met meerdere stallen. Nu heb je bijv. WML en Beau Dandy's.
2 binnenbakken, 1 'dressuurbodem' en 1 reiningbodem, direct aan bos (Den Treek wel vergunning vereist), leuke stal! Paarden staan eigenlijk altijd wel lang buiten, sommige paddocks zijn wel klein maar vaak is het wel te regelen dat ze met zijn tweeen komen en dan 2x zo groot paddock hebben. Mijne stond met grotere groep op heel groot paddock, gehele dag buiten. +/- 300 euro ben je wel kwijt, maar is het opzich wel waard. Ik kan het helaas niet meer betalen maar heb daar altijd gestaan met veel plezier.

Ook heb je hoeve Romantico, super goede vrouw kan je 100% met gerust hart je paard achter laten. Volgens mij 250 euro, geen binnenbak, wel grote buitenbak en ook hele dag buiten, bos is wat verder (je moet dan ook spoor over) en dan ga je Utrechtse heuvelrug in.

In Leusden heb je idd Klein Heiligenberg, volgens mij staan ze daar 4 uurtjes buiten, maar mooie accomodatie, binnenbak, meerdere super goede buitenbanen, springtuin, alles tip top in orde, bos is dichtbij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:00

NatasjavE schreef:
550 euro :wow:

Daar heb ik er 2 voor staan. Voor minder zelfs.

Ik zou er bijna 6 voor kunnen stallen XD

Belachelijk bedrag :P

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:01

Nou om te zeggen dat er aan de oostzijde van Utrecht niets is vind ik ook een beetje crux ... alleen staat niet alles op het internet omdat niet iedere staleigenaar hier behoefte aan heeft.
Er zijn best wat mogelijkheden behalve grote luxe pensionstallen. En zowel de 'minder luxe' als luxe pensionstallen hebben altijd iets wat je graag anders zou willen, ts wat je belangrijker vind.

Het buitenrijden op de Utrechtse Heuvelrug vind ik top, een aantal keer per week het bos in heerlijk!
De Veluwe is zeker mooier en groter, maar binnen 40min ben ik met de trailer op de hei in Ede voor een rondje tankbanen.
Laatst bijgewerkt door Smotz op 08-01-14 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:03

Smotz schreef:
Nou om te zeggen dat er aan de oostzijde van Utrecht niets is vind ik ook een beetje crux ... alleen staat niet alles op het internet omdat niet iedere staleigenaar hier behoefte aan heeft :)*
Er zijn best wat mogelijkheden behalve grote luxe pensionstallen. En zowel de 'minder luxe' als luxe pensionstallen hebben altijd iets wat je graag anders zou willen, ts wat je belangrijker vind.

Ik ben gewoon deur aan deur gereden en overal aangebeld :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:05

Zie mijn advertentie, als je in Veenendaal gaat wonen. Vanaf 1 februari zijn er 3 boxen vrij.
Kost 265 all in. Zelf mesten kost t 240.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:19

Willemijn, dan is het wel fair om erbij te vermelden dat het te koop staat. (Ik weet waar het is en wat je bedoelt.) Het kan heel lang duren voor iets zoals dat verkocht is, maar je weet maar nooit.

Ik zit nu in een situatie dat ik sta op een plek waar ze niet hadden gezegd dat ze dachten over verkoop (ws was dat al bekend toen ik kwam) en nu moet ik dus met spoed op zoek naar een andere plek. Dat is niet leuk als je er niet op voorbereid bent.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:29

Zo'n vaart loopt het niet, en de eigenaar is bezig ervoor te zorgen dat ie er niet weg hoeft. Dus naar alle waarschijnlijkheid wordt het niet verkocht.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:37

Dat zou super zijn natuurlijk, maar het is wel zo fair de nieuwe pensiongasten op voorhand op de hoogte te stellen van de situatie. Het is echt vervelend om op zo'n manier plotseling alles op alles te moeten zetten om iets anders te vinden en dan te zorgen dat je niet 5x in een kwartaal verhuist.
(Ik ben oktober gekomen en moet nu helaas alweer weg. Wil niet binnen een paar maanden weer van stal verhuizen.)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:15

Dit wordt er ook gewoon bijgezegd altijd.....

Balen dat jij het niet getroffen hebt. En zeer l*llig dat het van te voren niet aangegeven is.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:25

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:15

galaxyfizzy schreef:
Timmie2000 schreef:
Jammer dat er gedacht en snel gezegd wordt dat er in Utrecht geen goede stallen zijn, want ze zijn er wel.

Ik schreef toch echt dat ik het moeilijk vond om een goede stal te vinden in omgeving Utrecht. Dat is heel wat anders dan wat jij neerzet. Ik denk echt niet dat er geen goede stallen zijn rondom Utrecht ;) Alleen datgene wat mijn paard nu heeft bieden ze niet aan in de omgeving van Utrecht.

Je heb gelijk ik formuleer het verkeerd.
Maar ik ben wel nieuwsgierig wat de andere stallen zo veel meer te bieden hebben, dan de stallen in Utrecht.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:44

Wat mij tegen staat aan de stalling rondom Utrecht oost en ja, ik heb ze echt allemaal gehad die ik kon vinden:
- Ze vragen voor alles extra geld
- Paarden komen in de winter zelden buiten
- Kleine stallen
- Geen eigen instructie welkom

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:08

Vanuit Veenendaal is Leersum goed bereikbaar, hier woon ik zelf ook en heb mijn paard er ook staan. Bij mijn stalling is veel voor het paard, wat minder voor de ruiter. Er is een bak aanwezig, maar deze is wel vaak nat. Ik rij het liefst gewoon lekker in het bos (op 5 minuutjes stappen) dus de bak hoef ik toch niet veel te gebruiken. Voor €110 per maand heeft je paard in de zomer én in de winter 24/7 weidegang met 1 of 2 maatjes met een ruime inloopstal. Wel zelf mesten, hooi betaal je per baal, en ook zelf krachtvoer aanschaffen.

Een andere stal in Leersum is hier al eerder genoemd, de Ginkelhoeve. Pony's tot 1.50 kunnen in een groepsaccomodatie voor €165 inclusief, maar voor grotere paarden betaal je €225 (zelf mesten) of €265 (mesten wordt gedaan) en die staan dan overdag in een klein paddockje in hun eentje. Wel grenzend aan elkaar allemaal, dus ze kunnen wel contact hebben, maar echt lekker bewegen kunnen ze er niet in. In de zomer staan ze overdag wel op het land, maar deze maanden en uren zijn wel in de minderheid. Wel een hele mooie verlichte buitenbak en longeercirkel. Uitrijmogelijkheden ook top. Heb hier zelf mindere ervaringen mee met betrekking tot hoeveel er gedaan wordt, zeker nu er mensen weggaan die het werk samen deden met de stalhouder, hierdoor zijn er al best wat mensen vertrokken.

Weer een andere in Leersum, pal aan het Leersumse Veld. Als je van het terrein af bent, ben je al in het bos. Ze hebben geen website of naam volgens mij, maar het is op dezelfde locatie als Camping Het Leersumse Veld. Omdat ik hier stond met mijn verzorgpony en dus niet het stalgeld hoefde te betalen, weet ik niet precies hoeveel dat bedraagt. Dacht wel tussen de €250 en €300. Grote buitenbak die over het algemeen goed te rijden is, tenzij er echt storm is geweest, maar daar heeft iedere bak wel last van. Zelf hooi & krachtvoer klaar zetten, het wordt dan verder door de boer en stalgenootjes gevoerd in zo'n 5 porties per dag. Rond 5 uur gaan de paarden van hun paddock (winter) of weiland (zomer) naar binnen, dit doen de stalgenoten met elkaar. Ook zelf mesten.

Iemand gaf ook nog een slechte 'recensie' over een stal in Overberg, tussen Veenendaal en Leersum in, stal Equilibrium. Dit ging dan vooral over het weinig naar buiten gaan, en dat klopt wel... Tussen half 11 en 3 uur gaan ze 's winters in de paddock, daaromheen staan ze in hun ruime stal met 3,5x8,5 meter uitloop. De deur die de uitloop van de stal scheidt, gaat 's nachts dicht. Wel worden de paarden heel goed in de gaten gehouden, worden ze naar mijn mening goed en genoeg gevoerd, en worden de paarden ook binnen en buiten gezet. Ook een goede buitenbak. Het bos is wat verder weg, je zou dan eerst wel ongeveer 2 kilometer moeten stappen richting het bos waar bovenstaande 3 stallen wel aan liggen. Prijs is €265 per maand.

Verder heb ik geen ervaring met stallen hier in de buurt, maar ik vind deze vier al best veel :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:17

lucifertje schreef:
Wat mij tegen staat aan de stalling rondom Utrecht oost en ja, ik heb ze echt allemaal gehad die ik kon vinden:
- Kleine stallen

Dan ben je niet bij ons geweest :P

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:45

lucifertje schreef:
- Kleine stallen

Dan ben je zeker niet bij ons geweest. Pensionstalling RV Amelisweerd heeft alles. Grote stallen, weide, winter periode dagdeel in de paddock, eigen instructie welkom, en ook heel belangrijk een goed voerbeleid.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:49

Timmie2000 schreef:
en ook heel belangrijk een goed voerbeleid.

Inderdaad heel belangrijk :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:56

Amelisweerd ben ik geweest maar voldeed niet aan onze eisen waarbij een binnenbak toch een grote eis was. We hebben nog wel voor de deur gestaan maar zijn niet binnen gelopen.
Calanddra, dan heb ik jullie wss niet gevonden :) Ik heb gezocht in de oost, zuid kant van Utrecht en ben ook beperkt in wat ik vind op internet.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:11

lucifertje schreef:
Amelisweerd ben ik geweest maar voldeed niet aan onze eisen waarbij een binnenbak toch een grote eis was. We hebben nog wel voor de deur gestaan maar zijn niet binnen gelopen.
Calanddra, dan heb ik jullie wss niet gevonden :) Ik heb gezocht in de oost, zuid kant van Utrecht en ben ook beperkt in wat ik vind op internet.

Jammer, we hebben een hele goede buitenbak maar helaas nee geen binnenbak.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 03:26

Je hebt stal Ruigenhoek, die zit op fietsafstand van de stad. Die adverteerd op marktplaats op het moment dus daar is plek. Daar tegenover zit stal de noordhoeve, komen ze echt veel buiten, ruime boxen en betaalbaar.
Stal arends in maartensdijk, maar dat moet je denk ik niet willen.