Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esmeralda schreef:kortom, je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt. Of je portemonnee aan kan
Esmeralda schreef:kortom, je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt. Of je portemonnee aan kan
Balou_k schreef:Leuk dit ga ik in 2014 ook eens doen!
Mooi overzicht!
x_spekkie_x schreef:Ik vind bedragen van 200-350 euro per maand voor een paard eigenlijk niet realistisch![]()
Maar dat komt omdat ik in de randstad ben opgegroeid en daar de prijs voor een stalling per maand al zeker zo'n 300 euro is. Plus onverwachtse dierenartskosten kunnen gauw hoog oplopen.
Tigra_ schreef:Komen flinke bedragen voor bij. Gelukkig heb ik niet zoveel kosten. Ik heb weleens een poging gedaan om het precies bij te houden maar vergeet ik altijd. Maar ik denk niet dat ik boven de 3000 per jaar uitkom. Volgens mij nog ver daaronder.
melvinrandy schreef:Wow, ik schrik wel van veel bedragen
Ik ben hoogstens 500-1000 euro kwijt per jaar.
Hooi hebben wij zelf, maar het zeil kost 200,-.
Hoefsmid 1x per jaar voor 2 pony's 50,-
Inenten 80,-
Brokken heb ik even geen inschatting voor
100,- per jaar rijvereniging
Dieselkosten even niet meegerekend, houd ik niet bij![]()
Buiten de peperdure accessoires is het nog wel goedkoop vergeleken met de rest. Mits ze gezond blijven uiteraard
Vjestagirl schreef:Tigra_ schreef:Komen flinke bedragen voor bij. Gelukkig heb ik niet zoveel kosten. Ik heb weleens een poging gedaan om het precies bij te houden maar vergeet ik altijd. Maar ik denk niet dat ik boven de 3000 per jaar uitkom. Volgens mij nog ver daaronder.
Dat kan ook gemakkelijk. Als je stalling (veel) goedkoper is, als je niet zelf je voer koopt, als je minder uitgeeft aan lessen.
melvinrandy schreef:Wow, ik schrik wel van veel bedragen
Ik ben hoogstens 500-1000 euro kwijt per jaar. Wij hebben ze thuis staan.
Hooi hebben wij zelf, maar het zeil kost 200,-.
Hoefsmid 1x per jaar voor 2 pony's 50,-
Inenten 80,-
Brokken heb ik even geen inschatting voor
100,- per jaar rijvereniging
Dieselkosten even niet meegerekend, houd ik niet bij![]()
Maar de stal en alle andere dingen hebben we ook moeten kopen & bouwen.
Buiten de peperdure accessoires is het nog wel goedkoop vergeleken met de rest. Mits ze gezond blijven uiteraard