GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

Kan me voorstellen dat bellen prijzig is :) misschien met iemand in nederland het verhaal goed bespreken over skype dat die kan bellen voor jullie?

Die van m'n moeder hangt op voerbak hoogte, is meer om hem wat meer te doen te geven, hij gaat zich anders vervelen en dan voornamelijk alles weer in z'n waterbak stoppen en een eb en vloed stal maken ;) Die overweegt niet om z'n voeten in z'n eten te stoppen dus weinig aan de hand met hem

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:06

Woogy schreef:
Kan me voorstellen dat bellen prijzig is :) misschien met iemand in nederland het verhaal goed bespreken over skype dat die kan bellen voor jullie?

Die van m'n moeder hangt op voerbak hoogte, is meer om hem wat meer te doen te geven, hij gaat zich anders vervelen en dan voornamelijk alles weer in z'n waterbak stoppen en een eb en vloed stal maken ;) Die overweegt niet om z'n voeten in z'n eten te stoppen dus weinig aan de hand met hem


Dat heet als hij niet óók klem komt te zitten met zijn hoofd.....

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:09

die heeft zo'n grote kop ;) die komt in een onderzeeër nog niet klem te zitten ;)

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:13

Tsja, bij die van ons hangt de bak op boeghoogte. En krijgt pony met alle wil van de wereld het rek niet zo schuin, dat er ergens iets klem komt te zitten. Maar we gaan dus (net als TS trouwens) rond middernacht nog wel de boel glad maken. En hebben een pony die het er maar gewoon bij laat zitten, als ze er niet meer bij kan. Dat wil zeggen, ze blijft speeksel morsen op het gras waar ze niet bij kan, dus dat kan de volgende dag weggegooid. Maar kan wegens brave pony niet zeggen, of de bak 'hufter'proof genoeg is.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:16

even stomme vergelijking, ik heb een voerbal(zo'n heel veel kant met een gaatje erin) merries zijn daar veel meer mee aan het puzzelen dan man paarden, die proberen erop te timmeren en te bijten. Zou dat met zo'n bak net zo zijn? Dat mannen daar misschien lomper en wilder mee omgaan dan wijffies?

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:42

Zou zo maar kunnen Woogy. Voor onze situatie voeg ik er aan toe: Onze merrie is oud, en jarenlang gewend geweest aan niet bij eten te kunnen, want ze komt uit een in beslagname. Moet zeggen dat die bak voor haar dus wel heel goed werkt, behalve dan dat we dagelijks ondergekwijlde grasjes moeten weggooien. Maar ze hoeft het er niet van te hebben en het is ook niet het enige dat ze krijgt, voor haar levensbehoud doet ze het op Seniores Priores en gewoon gras.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 20-11-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Berichten: 9903
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:46

Je hebt ook heel lompe merries hoor.. :D
Dat het per paard verschilt snap ik wel, maar om het nu weer af te schuiven op de mannen... :P

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:55

Ts heel veel sterkte en ik begrijp je reactie helemaal! Dit zou inderdaad niet moeten kunnen en dat staat los van hoe vaak iets is getest. Als ik een risico van 1 op 1000 zou lopen dat dit kan gebeuren met zo'n voer box dan zou dat ding op voorhand ook niet in mijn stal zijn gekomen. Spullen die gemaakt worden voor mensen en levende wezens moeten uitgebreid getest worden en mogen deze schade niet veroorzaken. Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar vastzitten in een voerbak met dittot gevolg is absurd. Ik zou de rrekening zeer zeker bij hartog presenteren. Los daarvan hheeft het paard gewoon blijvend letsel in de vorm van een litteken (of t nou gehecht is of niet). Dit soort wonden geneest gewoon niet mooi. Hoop dat je in ieder geval vanuit Hartog een reactie krijgt, dat zijn ze toch wel verplicht na zoiets! beterschap met het paardje in ieder geval!

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:01

Als je geen reactie krijgt van Hartog, kan je wel even in je mail vermelden dat je zo snel mogelijk gecontacteerd wil worden door hun.
Indien er geen reactie van hun komt dat je er over denkt om de bak, de foto's en verslag van de DA over te maken aan bv test-aankoop.
Denk dat ze snel zullen reageren, want dat willen ze natuurlijk vermijden.
Test-aankoop gaat het product immers uitgebreid testen en gaat dan een beoordeling geven.
En eigenlijk zou het ook mooi zijn als ze zich gewoon verontschuldigen en de rekening betalen.
Aangezien er al meerdere ongelukken gebeurd zijn met die boxen, mogen ze wel eens erover denken om ze aan te passen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:03

die van m'n moeder trouwens ook niet hoor, die krijgt ook gewoon drie grote maaltijden ruwvoer per dag en wei/paddockgang, voor er gedacht wordt dat hij alleen maar binnen staat met een hartog box ;)

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:06

Als je kijkt naar al die keurmerken van tegenwoordig op speelgoed, verf, aanstekers enz... dan kan ik er met mijn verstand niet bij dat een voerbox voor paarden gewoon zulke achterlijk scherpe randen mag hebben? Wat hebben ze precies getest dan in al die onderzoeken? Dat is toch eis nummer 1 zou ik denken?

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 02:39

bugpluisje schreef:
Ts heel veel sterkte en ik begrijp je reactie helemaal! Dit zou inderdaad niet moeten kunnen en dat staat los van hoe vaak iets is getest. Als ik een risico van 1 op 1000 zou lopen dat dit kan gebeuren met zo'n voer box dan zou dat ding op voorhand ook niet in mijn stal zijn gekomen. Spullen die gemaakt worden voor mensen en levende wezens moeten uitgebreid getest worden en mogen deze schade niet veroorzaken. Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar vastzitten in een voerbak met dittot gevolg is absurd. Ik zou de rrekening zeer zeker bij hartog presenteren. Los daarvan hheeft het paard gewoon blijvend letsel in de vorm van een litteken (of t nou gehecht is of niet). Dit soort wonden geneest gewoon niet mooi. Hoop dat je in ieder geval vanuit Hartog een reactie krijgt, dat zijn ze toch wel verplicht na zoiets! beterschap met het paardje in ieder geval!


Dank je voor je lieve reactie :o

Owja vandaag dus nogmaals dezelfde mail gestuurd naar Hartog, met daarbij leesbevestiging gevraagd, iets van 5 minuten later de bevestiging dat het inderdaad gelezen was, maar nog steeds geen reactie. Zouden ze niet schriftelijk willen reageren om vooral geen schuld te bekennen?

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 03:58

Ik zie op internet bij de info die Hartog geeft over de voerboxen dat ze op borsthoogte moeten hangen. Dan kan ik me voorstellen dat een paard er toch iets minder snel klem in komt te zitten. Heeft iemand enig idee of dat er pas kort geleden bij is gezet?
TS: hoe hoog stond/hing de voerbox bij jouw paard?

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 07:17

Nee die info staat er al een paar jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 07:43

Firstofjuly schreef:
bugpluisje schreef:
Ts heel veel sterkte en ik begrijp je reactie helemaal! Dit zou inderdaad niet moeten kunnen en dat staat los van hoe vaak iets is getest. Als ik een risico van 1 op 1000 zou lopen dat dit kan gebeuren met zo'n voer box dan zou dat ding op voorhand ook niet in mijn stal zijn gekomen. Spullen die gemaakt worden voor mensen en levende wezens moeten uitgebreid getest worden en mogen deze schade niet veroorzaken. Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar vastzitten in een voerbak met dittot gevolg is absurd. Ik zou de rrekening zeer zeker bij hartog presenteren. Los daarvan hheeft het paard gewoon blijvend letsel in de vorm van een litteken (of t nou gehecht is of niet). Dit soort wonden geneest gewoon niet mooi. Hoop dat je in ieder geval vanuit Hartog een reactie krijgt, dat zijn ze toch wel verplicht na zoiets! beterschap met het paardje in ieder geval!


Dank je voor je lieve reactie :o

Owja vandaag dus nogmaals dezelfde mail gestuurd naar Hartog, met daarbij leesbevestiging gevraagd, iets van 5 minuten later de bevestiging dat het inderdaad gelezen was, maar nog steeds geen reactie. Zouden ze niet schriftelijk willen reageren om vooral geen schuld te bekennen?


Wat ben je ongeduldig! Het is een groot bedrijf, wacht nu maar gewoon even af. Jij bent natuurlijk niet ineens prioriteit van het bedrijf.
Ze reageren vast wel binnen een aantal dagen/weekje.

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:31

Het is al minimaal een week geleden de eerste mail heeft gestuurd, dus dat lijkt me lang zat. trouwens, ik vind het echt niet netjes om met zo'n ernstig probleem zo lang te wachten met reageren.
TS, had je ze al een foto van de wond gestuurd? In de tekst in je beginpost lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar toen ik de foto zag, schrok ik me een hoedje, net als de rest hier, denk ik.
Misschien moet je ze een link sturen naar dit topic, dat werkt net als de consumentenbond: dan kan er wel opeens wel een hoop.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:52

misschien zijn ze binne het bedrijf wel aan het bedenken wat ze ermee moeten gaan doen en hoe het opgelost moet gaan worden. Kan me niet voorstellen dat mensen hier niet van onder de indruk zijn

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:54

Hier hebben ze het toen netjes afgehandeld, ze zijn ook echt langs geweest om te komen kijken hoe alles eruit zag :j

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:03

DonCamillo schreef:
Ik zie op internet bij de info die Hartog geeft over de voerboxen dat ze op borsthoogte moeten hangen. Dan kan ik me voorstellen dat een paard er toch iets minder snel klem in komt te zitten. Heeft iemand enig idee of dat er pas kort geleden bij is gezet?
TS: hoe hoog stond/hing de voerbox bij jouw paard?



Dan nog. Er word heel veel gepropageerd dat ze van de grond zouden moeten eten dus de kans dat mensen dat doen is sterk aanwezig. Daarbij kunnen ze gerust ook eens met hun voeten in de voerbak belanden. Hoe moeilijk is het om te bedenken dat vlijmscherpe randen gewoon een no-go zijn voor zo'n artikel. ( In mijn optiek voor élk artikel, even afronden zullen de kosten toch niet zijn? )

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:47

Helemaal mee eens, natuurlijk.

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:48

Ja hoor een reactie van Hartog! Dat ze het niet eerder hebben meegemaakt, of ik een foto van de box wil sturen, of het de 'grote' of de 'kleine' box betreft, dat ze de producent erop aan zullen spreken en dat de box via mijn leverancier gecrediteerd gaat worden....

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:49

Ze zeggen in dat filmpje dat het op borst hoogte hangt zodat ze er niet met de benen in komen.
Nu kan ik ze daar wel gelijk in geven met dat rekje op de grond lijkt dood eng.
Maar goed ze schrijven nergens dat het die aanbeveling heeft omdat de paarden anders klem komen met het hoofd.

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:57

Nou rowdine, wat een empathie zeg in je reactie mbt ongeduld.

Hoe zou jij willen dat een bedrijf reageert als jouw paard zijn schedel voor de helft open zou liggen? Iedereen snapt dat Hartog een groot bedrijf is, maar eerlijk is eerlijk ook zij dienen binnen een redelijke termijn te reageren en daarnaast zou het hen sieren als ze prioriteiten durven te stellen. In dit geval zie ik een half open schedel van een paard als prioriteit boven een gaatje in een voerzak waar wellicht een andere klant over klaagt.

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:01

Firstofjuly schreef:
Ja hoor een reactie van Hartog! Dat ze het niet eerder hebben meegemaakt, of ik een foto van de box wil sturen, of het de 'grote' of de 'kleine' box betreft, dat ze de producent erop aan zullen spreken en dat de box via mijn leverancier gecrediteerd gaat worden....


Fijn zo, maar zou ze meteen vragen om gegevens van de producent zodat je deze aansprakelijk kunt stellen samen met Hartog voor de geleden schade. Dit moet je schriftelijk doen en een kopie bewaren. Zij moeten dan binnen een redelijke termijn met een voorstel komen. Misschien wel heel kattig maar Hartog moet niet denken dat ze er met het crediteren van de voerbox zijn. Lief hoor dat ze dat willen doen, maar ondertussen ligt er bij jou binnenkort vast een mooie da rekening.......

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:39

Leuk, dit product is in opdracht van hun ontwikkelt dus zij zijn volgens mij verantwoordelijk. Het heen en weer geschuif begint nu al.