Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DianXX schreef:Ik zie liever dat, dan een paard die helemaal gek doet omdat hij eindelijk naar buiten mag.
Kinke schreef:Als er niets te eten is in de paddock, dan is het logisch dat ze niets of bijna niets doen. Die van mij krijgen uiteraard wel hooi, ze rollen, ze klieren met elkaar, ze slapen (liggend en staand).
Urielle schreef:Kinke schreef:Als er niets te eten is in de paddock, dan is het logisch dat ze niets of bijna niets doen. Die van mij krijgen uiteraard wel hooi, ze rollen, ze klieren met elkaar, ze slapen (liggend en staand).
Nee hoor, mijn paarden doen het simpel, die gaan gewoon naast het hooi staan suffen. Hoef je niet voor te lopen is de redenering. En meerdere hoopjes per paard werkt ook niet, ze beginnen gewoon aan dezelfde hoop en de rest, ach, leuk voor de vogels ofzo
vuurneon schreef:De weidegenoot van mijn paard pist altijd zo leuk eroverheen en ja... Dan hoeven ze het niet meer
Met 1 hoop hooi hebben wij daar geen last van, daar krijgt hij de kans niet voor
Dus voor ons geen meerdere hoopjes hooi om het bewegen te promoten haha
Brendaaaa schreef:Hahaha nou die van jou zijn idd lekker bezig in de paddock!!
Urielle schreef:Tancreda4 schreef:En dan zijn er genoeg die zeggen; mijn paard mag niet in de paddock in de winter, want dan odet hij achterlijk en komen er brokkenNiet heel raar als het de enige kans is voor een paard om even de benen te strekken als ze de rest op stal staan
Kun je toch niks van zeggen hoor, ik heb alle soorten paarden ondertussen wel gezien denk ik, van elke dag opnieuw de hele paddock (en zichzelf) afbreken en boven de omheining uitstuiteren, tot paarden die alle energie vasthouden tot je erop zit (dan denk je echt, ga nou verdikkeme eens flink bokken als je buiten staat, maar nee hoor!) en alles er tussenin. Paarden zijn daar zo verschillend in!
Geryon schreef:Ik geef de mijne niet de hele dag door te eten (hooi), want dan blijft hij bijna alleen maar daar staan eten. Dat wil ik niet..
MirandaFuego schreef:Geryon schreef:Ik geef de mijne niet de hele dag door te eten (hooi), want dan blijft hij bijna alleen maar daar staan eten. Dat wil ik niet..
Daar moeten ze eerst aan wennen, dat er altijd eten is en dat het niet opraakt.
Ze gaan ook wel slapen en spelen, doen ze ook op de wei.
Maar dan moet je ze ook de hele dag (en nacht) bekijken om precies te weten wat ze doen.
Geryon schreef:Hoe lang moet dat wennen dan? Ik heb het denk ik zo'n twee weken lang gedaan, maar hij bleef gewoon eten. Maar dat is ook omdat hij er niet tegen kan als de shetlander ervan eet en hij nietEn het is een slowfeeder waardoor hij sowieso niet snel veel eet en daardoor langer eet?