Wat voor verlichting op een stal zonder stroom..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:50

Mist schreef:
ah..ok je valt over het ymvk-AS gedeelte :D heb as er niet bijgezet omdat ik dacht dat de gemiddelde bokker niet zou weten wat het verschil is :+ wat niet gek is natuurlijk.

En idd gewone ymvk kabel ....toen ik hier kwam wonen stond er een containerstal. De vorige eigenaar had met ymvk (zonder AS) afgetakt van het schuurtje bij het huis 8)7 kabel was zelfs ook niet ingegraven. Containers waren zelfs ook niet geaard !

Oef, dat is overtreding van NEN1010, NEN3140 en volgens mij ook NEN50110 :D

Ik heb intussen ook iets te vaak meegemaakt dat een YMvK gewoon in de grond gestopt wordt en aangezien dit soort dingen mijn dagelijks werk is, doe ik er moeite voor om dit soort dingen correct weer te geven.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:27

Heb idd ook gelijk de kabel losgetrokken, dan maar ff geen licht (aanvraag bouwvergunning stallen liep al) maar wel nog de moeite genomen de container te aarden....pff...ding stond op stoeptegels torentjes van zo'n 30cm ! en onweer kan lang blijven hangen hier langs de kust.

Kerel van Delta (electriciteits maatschappij hier) heeft de rest (conform) aangelegd :D

Martine

Re: Wat voor verlichting op een stal zonder stroom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:19

Ik heb een spambericht verwijderd. Ik laat het topic verder wel open (ook al is het een topic uit 2013), want er staan de laatste berichten nuttige dingen in.