Hoe ziet jullie 24/7 verblijf eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nwktje

Re: Hoe ziet jullie 24/7 verblijf eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:30

Ik heb geen foto's maar ik kan wel een beschrijving geven. Ik ben niet arrogant maar bij mijn verzorgpaarden is het beste plekje wat je kan wensen.
24/7 buiten, paarden staan altijd droog & geen regen.
Hoe doe je dat? Een viaduct boven het stuk grond van de eigenaren, naast viaduct zit nog een stuk wei waar de paarden grazen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:07

Ik was aan het zoeken of hier al topics over waren en stuitte op deze :+
Leuk om te kijken. Wij gaan onze paddock vergroten en helemaal veranderen dus een beetje ideetjes op doen.

Dit is die van ons nu

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan er 24/7 met zijn tweeën in (shetlander en E-pony)

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:55

Leuke plekken zitten er tussen! Die van mij staat nu 24/7 buiten en we zijn bezig met een buitenstal, goede inspiratie! :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:03

24/7 lekker buiten in een weiland met schuilstal. Weiland wordt constant opgedeeld zodat hij altijd gras heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:58

Ik zag net een enorme open vlakte voorbij komen, waarbij de paarden geen schuilplek hebben. Ik vind dat GEEN goede plek hoe kunnen die paarden zich in godsnaam staande houden met temperaturen zoals aankomend weekend, 32 graden zonder enige vorm van schaduw. Ik vind het zielig, serieus.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:52

Ik heb ze ook 24/7 buiten staan en hun domein ziet er zo uit,

Containerstallen met overkapping (2 stallen maar 1 op foto)
Afbeelding

Gedeelte bij de stallen is betegeld en daar staat ook hun hooiruif, waterbak en mestbak.inmiddels een slowfeeder net om het hooi omdat ze vreselijk veel hooi verspilden.
Afbeelding

Vandaar uit kunnen ze naar het achterste land, echter moesten er eerst wat bomen geveld worden omdat de giertractor er niet door kon. :Y)
Afbeelding

Dan ziet het er na het gieren zo uit :D en vanuit de foto gezien zit er nog een 100 meter weide achter en het land loopt door tot waar je het lichte schuurtje ziet.
Afbeelding

Vanuit het betegelde gedeelte kunnen zo ook naar het voorste gedeelte, waar links de rijbak is, aangrenzend nog een stukje weide met 2 open hokjes waar stro opslag is.
Afbeelding

Links van de rijbak is ook nog een weide.

Afbeelding

En uiteraard hebben we een Pipo wagen voor alle spullen :')
Afbeelding

Meeste foto's zijn tijdens werkzaamheden genomen dus niet de meest fraaie :D

Alles bij elkaar ongeveer anderhalve hectare schat ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:04

Brendaaaa schreef:
Ik zag net een enorme open vlakte voorbij komen, waarbij de paarden geen schuilplek hebben. Ik vind dat GEEN goede plek hoe kunnen die paarden zich in godsnaam staande houden met temperaturen zoals aankomend weekend, 32 graden zonder enige vorm van schaduw. Ik vind het zielig, serieus.

Mee eens, het is echt niet uit te houden voor een paard in deze hitte met volle zon

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:21

jellebie

wat een super mooie schuilstal met paddock heb je daar zeg.
ben benieuwd naar de foto's of ideeën voor je uitbreiding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:18

liekec schreef:
Brendaaaa schreef:

Mee eens, het is echt niet uit te houden voor een paard in deze hitte met volle zon

Mijn randdebiel gaat anders vrijwillig in de volle zon staan, uit de wind, tegen een metalen damwand. terwijl wij hier heel veel mogelijkheden hebben om in de schaduw te gaan staan. Ook bij de afgelopen dagen van 35+ graden. -O- Oké eigen keuze, veel plezier ermee.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:21

Bij ons eigenlijk ook wel, ze hebben verschillende schuilmogelijkheiden, bomen die schaduw werpen over een groot deel van de wei. En toch staan ze bijna altijd in het midden van de wei in de volle zon.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:00

okee, ik heb even heel snel een plattegrond in elkaar gezet _O-

Afbeelding

lichtgroen= de wei
die lichte geel/bruin-achtige kleur= zand
bruin= een afgezet stuk beton van 6x6 met zand erop.
dongergroen= container als schuil & inloopstal
grijs= het hek
de ruimte die tussen het hek en zand & wei zit is een ''pad'' geworden van een soort zand ofzo _O-

overdag staan ze in de wei en kunnen ze in de ene helft van de container. De andere helft is mijn zadelkamer. Op het stuk zand tussen de weides kan ik longeren. 's Nachts gaat mijn paard in het afgezette stuk van 6x6 en heeft zij dus de container. De shet blijft buiten :)

Hier kunnen ze wel in de shaduw, in de container. Maar die is van blik dus het word heel warm maar ze gaan er wel in. 's Avonds & in ochtend komt er wat schaduw van de bomen aan de zijkant maar die is midden op de dag niet. Ze blijven dan ook gewoon buiten staan hoor ;)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:57

Dit is onze stal:
Afbeelding
Waar de overbelichte pony staat is hun inloopstal en daar kunnen ze rechtsaf een weitje in en vandaar naar de winterweide, ongeveer 1,5 hectare. Ze stonden hier even in de boxen omdat ze brokken kregen.

Afbeelding
Hier het kleine weitje (met mestplaat :+ ). In de hoek waar de twee pony's staan is de opening naar de grote wei. Links zie je een klein hoekje van de zomerwei, ongeveer 0,5 hectare. Hier lopen ze in het voorjaar op totdat de grote wei gemaaid is, daarna gaan ze daar weer op.

Afbeelding
Gezellig bunkeren :Y) Het voerhek is echt ideaal, weinig verspilling en je kan er een flinke hoop neergooien zodat ze makkelijk een dag vooruit kunnen.

Hier staan ze trouwens ook de hele dag in de volle zon momenteel, terwijl er vanaf 1 uur ook voldoende schaduw in de wei is.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:28

Leuk topic zeg!
Jellebie, ik wou dat het er bij mij zo netjes uit zag O:)

Speciaal voor dit topic vandaag even wat foto's gemaakt. Maar nu doet mijn internet te traag om te kunnen uploaden, als ik morgen tijd heb dan zal ik ze posten :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:04

elenaMM77 schreef:
jellebie

wat een super mooie schuilstal met paddock heb je daar zeg.
ben benieuwd naar de foto's of ideeën voor je uitbreiding

Emita schreef:
Leuk topic zeg!
Jellebie, ik wou dat het er bij mij zo netjes uit zag O:)

Speciaal voor dit topic vandaag even wat foto's gemaakt. Maar nu doet mijn internet te traag om te kunnen uploaden, als ik morgen tijd heb dan zal ik ze posten :D

Haha dank jullie wel :). Ben benieuwd hoe het straks allemaal word. Zand word weer helemaal uitgegraven, hij word vergroot en nieuwe hekken er om heen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:47

Een groooooooot grasveld (zolang het duurt :+) met een grote hooiruif waar hooi in gevoerd wordt.
Voor bij de ingang een grote, automatisch bijvullende, waterbak.

In de winter is het een grote modderpoel, leuk om je paard eruit te halen die niet uit zichzelf komt :+
Geen fratsen, gewoon wei met hooi en water.

Maar ze staat daar helemaal op haar plekje!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:50

Dit is onze wei,zit ook nog een heel stuk aan de rechterkant. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:54

Eleio :wow: wat ziet dat land er mooi uit zeg! Prachtig!

Ondertussen is het gelukt met foto's uploaden.
Ter info, op deze plek staan 4 paarden (cq pony's): een minishet, een shet x welsh, een fjord en mijn eigen American Paint Horse.

Ik heb eerst geprobeerd om de plattegrond te schetsen, maar mijn tekenkunsten zijn niet zo geweldig :D
Afbeelding

Paddock 1 (er groeit een klein beetje gras op maar het is praktisch altijd kaal)
Afbeelding

De 'schuilstal' bij Paddock 1, hebben ze zelf in elkaar geflanst.. Het is voor de twee kleine pony's bedoeld (minishet en welsh x shet)
Afbeelding

Paddock 2 met de schuilstal voor mijn Paint + zijn vriendin de Fjord, met in het midden onze '' kantine '' :D en aan de rechterkant de hooiopslag. Het hekje links van deze stallen is de doorgang naar Paddock 1. (heb op de tekening niet goed aangegeven dat de voorkant van dit gebouw zich in paddock 2 bevindt, en dat de kleine schuilstal zich alleen in paddock 1 bevindt, maar dat kan je nu dus zien op de foto's :D)
Afbeelding

Ons kookpitje in onze mini kantine :D
Afbeelding

Nog een keer paddock 2 met de mesthoop
Afbeelding

Doorgang naar de wei
Afbeelding

En de wei :D
Afbeelding

In de zomer staan alle hekken open en kunnen alle paarden overal lopen. In de winter of bij erge regen gaan de twee kleintjes apart in paddock 1 en mijn paard en de fjord samen in paddock 2 inclusief de doorgang van de wei (maar niet de wei zelf, dus de wei wordt afgesloten aan het eind van de doorgang). Ze krijgen dan water in tonnen bij de stallen. In de slowfeeders (die je ook op de foto's kunt zien) zit normaal gesproken onbeperkt hooi, maar op dit moment staat er even genoeg gras dat bijvoeren niet nodig is :D We willen de doorgang van de wei nog gaan verharden want als het dus heel erg heeft geregend dan wordt het wel een blubberzooi...

Het is niet ideaal, maar goed genoeg om mijn paard een fijn leven te laten leiden. Ik heb geen bak, daarvoor moet ik 10 minuutjes stappen. Mijn tuig heb ik ook niet op het land liggen omdat ik bang ben dat het gestolen wordt. Zo'n beetje alles op dit weiland is doe-het-zelf gemaakt, voornamelijk door de persoon die mij dit verhuurt (tevens de eigenaresse van de andere drie paardjes) :D Ik ben heel blij dat ik mijn paardje zo kan houden!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:40

Onze wei is niet zo bijzonder, er staat hoofdzakelijk gras :Y)

We willen nog een schuilstal bouwen, maar hebben we nog geen tijd voor gehad.

Verder hebben we nu een winterstuk van 1ha, dat iets hoger ligt en dus wat droger is, en een zomerstuk van 2ha die wat lager ligt.
We hebben bovenaan de wei een bron daarvan loopt het water door de wei, hier kunnen ze in de winter van drinken. Voor de zomerwei hebben we een waterbak gegraven in een stroompje dat daar al liep. Hier kunnen ze dan in de zomer uit drinken. Zie 2e foto. (Het water was hier nog vies, maar het gat was net gegraven)
Verder staat er over de hele achterkant een rij grote eiken waar ze onder kunnen schuilen. Ook heb ik vlak voor de zomer een rij van ongeveer 100 meter met bomen geplant, hiervan is het nog even afwachten of die het gaan doen allemaal.

De schuilstal willen we op de grens van de zomerwei en de winterwei zetten zodat ze er altijd in kunnen, dan zetten we de kant waar ze niet heen mogen dicht :)

En zoals je ziet bevalt het de paarden prima :)

Afbeelding

Afbeelding

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:37

Jellebie wat ziet het er keurig uit bij je. Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als je klaarmet met de vernieuwing. Laat jr wel wat foto's zien hier?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:27

Ik moet het doen met weinig ruimte (4000m2) voor mijn paard en e-pony, die ik het hele jaar door 24-7 buiten heb.

In principe staan ze het hele jaar door op de paddock van 20 x 20m, met daar aan vast een schuilstal (kapschuur) van 3,80 x 3 meter. De ondergrond hiervan is betegeld en er ligt een rubberen mat in. Ik maak in de paddock gebruik van slowfeeders. Ik heb 3 kleine weides. 2 van 20 bij 40 en één grotere van 20 bij 70.
Deze gooi ik, als het weer en de conditie van de grond het toe laat (leem), om de beurt open.
Daarnaast dus onbeperkt ruwvoer.

Water zit gewoon in 2 speciekuipen.

Dan heb ik nog een grote loods op het terrein staan die ik deels gebruik als opslag voor het ruwvoer, onze caravan en de overige paardenspullen. Het andere deel (12 x 25m), is binnen paddock met een stenen (asfalt) uitloopje naar buiten van 4m breed en 15m lang. Hier kunnen ze met extreem weer heerlijk staan en geeft mij de mogelijkheid om in de winter enigzins wat door te trainen.

Zal binnenkort even fotos maken. :)