HELP! Spoed! ideeen voor nood-schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:42

een container? die is tenminste stevig :) , tent waait weg.

Ewona

Re: HELP! Spoed! ideeen voor nood-schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:48

Geen idee wat een container bij jullie kost om te huren.
Maar in België kan je bv al echte paardencontainers (met stalling en halve deuren) huren voor 30 euro per week. Die zijn dan voorzien van 2 stallingen. Misschien net voldoende voor je ? De Shetjes samen in 1 stal en de Welsh aan de andere kant ?
Zal in Nederland toch ook wel te vinden zijn aan een prijsje ? Hier zie je wat ik bedoel :
http://www.kapaza.be/nl/paarden-benodig ... 641031.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:08

Conflex is een Nederlandse leverancier, vind 130 euro per maand nou niet echt een "prijsje" eigenlijk, helemaal niet omdat je verplicht bent voor minimaal 1 jaar te huren...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:23

vandaag de hele dag weggeweest naar Brabant, op de snelweg overvallen door flink noodweer, hoorden op de radio dat met name regio deventer enorm getroffen zou zijn dus kneep 'm toch wel voor m'n arme poowns.

Bij thuiskomst stond de hele wei blank, maar de stal stond nog steeds als een huis en pony stond er in!

Nu net wéér een flinke bui gehad met flink hagel, onweer en veeeel regen en wind, dus ga er zo weer heen.

Maar tegen allen die denken dat de stal niet stevig is of dat pony's er niet in gaan............. werkt dus perfect.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:24

Ewona schreef:
Geen idee wat een container bij jullie kost om te huren.
Maar in België kan je bv al echte paardencontainers (met stalling en halve deuren) huren voor 30 euro per week. Die zijn dan voorzien van 2 stallingen. Misschien net voldoende voor je ? De Shetjes samen in 1 stal en de Welsh aan de andere kant ?
Zal in Nederland toch ook wel te vinden zijn aan een prijsje ? Hier zie je wat ik bedoel :
http://www.kapaza.be/nl/paarden-benodig ... 641031.htm

Als je even had gelezen, had je gezien dat ik inmiddels al voorzien ben van een goede oplossing ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:25

Oh, is het bij jullie zo'n smerig weer? :oo Regent het ook niet naar binnen?

Edit: Ik denk dat Ewona op Ohjajoh6 reageert. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:31

naar binnen regenen waarin? In de tijdelijke schuilstal? Ja vast wel íets op sommige plekken.............. dat konden we gewoon niet dicht krijgen en er móet wat kleine plekjes open zijn, ook voor de windvangst enzo.

Maar in de oude situatie met mijn oude stal had nu de stal zelf ook hé-le-maal blank gestaan, die lag nl. een stuk lager dan de paddock en het weiland (vandaar dat'ie ook gesloopt is en er een nieuwe wordt gebouwd).

Ja, beter iets dan helemaal niets............ meer kan ik ook niet meer doen. In uiterste geval van nood kan ik haar naar huis halen (2 min. lopen) en met haar bij ons achter in de schuur gaan zitten, en hele tijd aan touwtje vasthouden. Wordt m'n allergische broertje niet blij van, maar als 't écht moet, dan moet 't maar.

Neemt niet weg dat ik er voor nu ff heel flink van baal dat ik helemaal niets qua echte stal heb nu. De oude was ook niet ideaal, maarja toch wel een hoop meer dan wat ik op dit moment ff tijdelijk heb natuurlijk......

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:33

Was niet aanvallend bedoeld hoor, je had je niet zo hoeven verdedigen. := Was er inderdaad nieuwsgierig naar omdat je zei dat je wei blank stond, wat een gedoe zeg. :n Daar heb ik gelukkig geen last van.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:03

Lol, ik had inderdaad voor een keer eens niet alles gelezen wat vooraf kwam. :oo
Normaal neem ik wel die moeite, vandaar mijn reactie ivm container terwijl je al een oplossing had.
Viel me gewoon even binnen toen ik de titel gelezen had, omdat ik de advertentie pas was tegengekomen op kapaza.

Leuke oplossing heb je trouwens gevonden ! :D
Erg handig en zo weer afgebroken als je hem niet meer nodig hebt.
Leuk, zo'n oom ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 00:36

Ik denk dat het nog knap lastig wordt om een low budget tijdelijke schuilstal helemaal wind/waterdicht te maken.... daarom houd de welsh met dit weer gewoon nog ff haar regendeken op. Heb die nu verwisseld voor een 200 grams deken, de 0 grams Nika kan helaas niet écht hele langdurige regen aan.

wei staat hier vrij snel blank, we zitten aan een sloot (die is nu ook ietsjes overstroomd...... het kan nog veel erger helaas), dus grond = snel verzadigd. verder ligt weide een stuk lager dan de weg. Maar aan de andere kant, staan vrijwel alle weides hier in de regio blank, kan ook niet anders. Alleen blijft 't bij mij vaak nog een tijd lang liggen (heel leuk in de winter, want dan kun je meestal schaatsen op sommige stukken.... pfff).

ach ik baal gewoon. ik weet dat ik straks een mooie, goede stal weer krijg, maar zoals vandaag ook, ik ben de hele dag weg geweest en heb de hele terugweg alleen maar mijn pony's in gedachten gehad. Ik slaap er niet beter op, laat ik 't zo zeggen.

@ Ewona; containers heb ik ook wel naar gekeken. Maar om die te huren is ook nog wel knap prijzig, en dan heb je nog transportkosten ook.... zou uitkomen op toch minstens een paar honderd euro, en dat is mij gewoon te duur. Heb nu bijna gratis een tijdelijke voorziening en geef de mannen van het bedrijf van m'n oom nog wel een kratje bier denk ik :o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:46

In het ergste geval kom je Roos maar hierheen brengen, zorg ik wel voor haar. :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 00:53

LS_fotos schreef:
In het ergste geval kom je Roos maar hierheen brengen, zorg ik wel voor haar. :D

:') _O- die is goed zeg!

Volgens mij krijg ik d'r dan niet meer terug, en zie ik volgende week ineens een 2span topic verschijnen _O-

Nee zonder gekheid; m'n ouders vroegen of het geen idee was om haar dan tijdelijk 'ff' van stal te verhuizen. Dus echt op pensionstalling. Dan zou ik de stalling van Mirjam bijv. moeten hebben (op 5 min. hier vandaan), maar Roos is niet gewend veel op stal te staan en daar staan ze toch nog best wel wat uren op stal. Gaat 1 dag goed, misschien 2, maar denk dat ze daarna de boel verbouwd en/of mij verbouwd omdat er dan niets meer mee te beginnen is en mevrouw ontploft van de energie.

Daarnaast is het best wel een dramaqueen en flinke muts, en ik denk maar zo dat echte verhuizing haar nog best wel van de wijs kan brengen (is ze in Epe nl. ook al, en dan ben ik het hele jaar bezig om reserve-spekkies te kweken).

Bovendien staat die stalling op het moment vol, volgens mij.
Elders is het lastig, dan kom je 'duur' te staan of ongeveer het zelfde maar dan een stukje verder weg...... of ze hebben geen plek.

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:57

Ik weet niet of je nieuwe stal precies op de zelde plek komt te staan waar nu je oude stal staat anders zou ik zeggen bouw eerst een nieuwe en breek daarna de oude af? Het is maar een idee?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:00

Jep tijdelijk verhuizen zou ik ook niet doen dat merk ik bij Bambi ook dat die welshjes toch minder nuchter zijn dan die domme shetlander haha. :D
Maarrrrr je kan haar als nog beter hier heen brengen dan dat je haar naar Mir doet, want hier kan ze meer naar buiten. We hebben zelfs ook nog een weiland met groot schuilhok... Dus je moet echt een beter exuus verzinnen!!

Volgend weekend ga ik een weekendje weg met stal allebij de ponys mee, nou ben benieuwd! Denk dat het voor Bam scheelt dat Buck mee is want dan hecht ze zich toch wel ineens heel erg aan hem. Alleen moeten ze wel allebei in een andere stal want ze wil wel graag de baas spelen over hem en daar heb ik er geen schot in natuurlijk.

Ik vind het echt een goede oplossing wat je zo hebt. :)

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:05

Mag ik je trouwens een compliment geven, wat een schitterende welsh pony heb jij!
Geweldige benen en een prachtig hoofdje! :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 01:13

Mona14 schreef:
Ik weet niet of je nieuwe stal precies op de zelde plek komt te staan waar nu je oude stal staat anders zou ik zeggen bouw eerst een nieuwe en breek daarna de oude af? Het is maar een idee?

Helaas wel............. het betreft 2 weide's van 2 verschillende eigenaren. Ik huur van 1 van hen zijn weiland. Ruim 50 jaar geleden is dat aangekocht als 1 groot weiland, toen is het kadastraal door 2en gedeeld en is er een schuilstal gekomen op de grens, ieders de helft en van binnen dicht. Nu zit er op het andere weiland een nieuwe eigenaar, en die wilde een nieuwe stal. De stal was ook niet 'voor de helft' te slopen, dus óf moesten ze beiden een nieuwe stal willen (en betalen), óf beiden niet.

En juist de eigenaar van het andere weiland (mijn 'weidebuurman' zeg maar) krijgt van de eigenaar van mijn wei de zeggenschap over de bouw. En heeft besloten om dan nu in deze periode maar te gaan slopen.
Want anders is het zo sneu voor die 2 of 3 zwaluwtjes die in 't voorjaar en zomer soms misschien in de stal gaan broeden.......

@ Lot: klopt.... Eper paardenvierdaagse is een ander verhaal, maar daar werk ik ook echt naar toe. Het is dan niet zozeer het werk waar ze dan ook van afvalt, maar ook de 'stress' toch. Plus het feit dat als Roos een hele dag weg is geweest of langer (ook na Epe dus) dan kost het me meerdere dagen om haar zonder gezeur weer bij de 2 shetten te kunnen voegen. Die vinden het namelijk érrug grappig om Roos dan werkelijk úren en úren op te jagen en achterna te vangen.....

:') komt bambi dan ook hierheen om te nieuwe stal te bekijken als'ie klaar is? :')

Andere bekende pony mee scheelt idd een hoop denk ik hoor. Roos is hier laagste in rang en shetten kunnen echt b*tchen tegen haar, maar ze vind het wel prettig om bij ze te staan. Maar 3 pony's 'tijdelijk ff' verhuizen gaat denk ik écht onmogelijk worden (of alle 3 op andere plekken) en wordt me ook echt te kostbaar.

Verhuizen zou voor mij écht écht pas een uiterste oplossing zijn in geval dat er echt iets is; stel dat ze ziek wordt ofzo (oh, daar ga ik weer, weer wat rimpeltjes er bij van het zorgen maken :o ) dan komt ze desnoods aan de andere kant v/h land, als ze een goede warme en schone stal moet hebben.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 01:17

Mona14 schreef:
Mag ik je trouwens een compliment geven, wat een schitterende welsh pony heb jij!
Geweldige benen en een prachtig hoofdje! :P

Hahaha dankjewel, ze ziet er nu een beetje ehm............. smerig uit, en al weer wat teddy :+
En ze vind zichzelf uiteraard héeeeeeeeeeeeel wat, prinses op de erwt! :')

Hier is ze 'op chique':
Afbeelding