Mona14 schreef:Ik weet niet of je nieuwe stal precies op de zelde plek komt te staan waar nu je oude stal staat anders zou ik zeggen bouw eerst een nieuwe en breek daarna de oude af? Het is maar een idee?
Helaas wel............. het betreft 2 weide's van 2 verschillende eigenaren. Ik huur van 1 van hen zijn weiland. Ruim 50 jaar geleden is dat aangekocht als 1 groot weiland, toen is het kadastraal door 2en gedeeld en is er een schuilstal gekomen op de grens, ieders de helft en van binnen dicht. Nu zit er op het andere weiland een nieuwe eigenaar, en die wilde een nieuwe stal. De stal was ook niet 'voor de helft' te slopen, dus óf moesten ze beiden een nieuwe stal willen (en betalen), óf beiden niet.
En juist de eigenaar van het andere weiland (mijn 'weidebuurman' zeg maar) krijgt van de eigenaar van mijn wei de zeggenschap over de bouw. En heeft besloten om dan nu in deze periode maar te gaan slopen.
Want anders is het zo sneu voor die 2 of 3 zwaluwtjes die in 't voorjaar en zomer soms misschien in de stal gaan broeden.......
@ Lot: klopt.... Eper paardenvierdaagse is een ander verhaal, maar daar werk ik ook echt naar toe. Het is dan niet zozeer het werk waar ze dan ook van afvalt, maar ook de 'stress' toch. Plus het feit dat als Roos een hele dag weg is geweest of langer (ook na Epe dus) dan kost het me meerdere dagen om haar zonder gezeur weer bij de 2 shetten te kunnen voegen. Die vinden het namelijk érrug grappig om Roos dan werkelijk úren en úren op te jagen en achterna te vangen.....
komt bambi dan ook hierheen om te nieuwe stal te bekijken als'ie klaar is?
Andere bekende pony mee scheelt idd een hoop denk ik hoor. Roos is hier laagste in rang en shetten kunnen echt b*tchen tegen haar, maar ze vind het wel prettig om bij ze te staan. Maar 3 pony's 'tijdelijk ff' verhuizen gaat denk ik écht onmogelijk worden (of alle 3 op andere plekken) en wordt me ook echt te kostbaar.
Verhuizen zou voor mij écht écht pas een uiterste oplossing zijn in geval dat er echt iets is; stel dat ze ziek wordt ofzo (oh, daar ga ik weer, weer wat rimpeltjes er bij van het zorgen maken
) dan komt ze desnoods aan de andere kant v/h land, als ze een goede warme en schone stal moet hebben.