Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sophianemo schreef:27 zou ik zoiezo stoppen met rijden. Maar als het paard zelf aangeeft dat hij niet meer kan zou ik meteen stoppen! Misschien toch 23 ligt ook aan het paard! Bij ons loopt en eentje van 28 nog super goed rond. En natuurlijk met plezier!
EJuniorJoost schreef:mijn pony is 23 en super druk/moeilijk. hij heeft 2 keer Z2 gelopen met winst en rij er nu nog mee op dat niveau. als hij een week stil staat kan hij niet normaal stappen.. stuiter de stuiter.. het ligt aan het paard heb paarden van 20 gezien die echt oud zijn maar mijn pony kan nog zeker 5 jaar mee gewoon tot wanneer hij aangeeft dat het genoeg is.
Myrthee_ schreef:Ik vind dat het ligt aan het paard zelf. De ene is met 17 oud omdat 'ie gewoon op is. De ander loop zonder problemen tot z'n 30e mee en gedraagt zich vrolijk en alsof het een jong paard is.
Die van mij is nu 19. Iedereen vond haar ook een oud paard. Tot ze haar aan het werk zagen. Galopswissels, wijken, schouderbinnenwaarts etc. En springen vind ze ook geweldig. Paarden zijn pas oud als ze zelf denken dat ze oud zijn.