afstand naar je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:09

Vanaf hier staat mijn paardje bijna anderhalf uur van me vandaan (100 km ong) vanaf mijn moeder is het 7 minuutjes met de auto

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:37

Never_Mind schreef:
Mijn pony staat op ongeveer 110 km afstand :j

110km??! :\

Mijn paardje op een kwartiertje met de auto. Hoe dichter bij, hoe beter!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:51

Kermis schreef:
Kirsha schreef:
Momenteel met de auto zo'n 12 km van huis, ik ben er in een kwartier. Ze gaat wel verhuizen, twijfel alleen of ik haar op een doe-het-zelfstal 500 meter verderop zal zetten of 25 km verderop in volpension.

Ik zou zeggen, kies voor de stal dichterbij, 25km is niet niks en ook niet goedkoop met benzine als je iedere dag heen en weer gaat.
Als er is een keer iets is, dan ben je er zo, ipv eerst nog 30mn in de auto te zitten!
25km heen en terug kan je op ten duur echt op gaan breken, zeker als je daarnaast nog fulltime werkt.

Dat is inderdaad ook hoe ik erover denk, en ik merk nu al dat het lastig is om er even snel heen te gaan. Het is alleen wat minder zwart-wit dan ik het had opgeschreven, aan beide stallen zitten wel wat haken en ogen dus ik ben nog druk bezig met de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. Ga toevallig vandaag en morgen bij beide stallen langs :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:32

Toen ik nog thuis woonde stonden de pony's op 20 meter van mn slaapkamerraam :D

Nu ik verhuisd ben (naar Duitsland) en een van de pony's heb meegenomen staat ie op een pension 5 km hiervandaan. Wat hier naar begrippen relatief dichtbij is :j het had nog veel dichterbij gekund (wederom praktisch 20 meter van mn woonkamer af) maar daar zijn de faciliteiten in de winter enorm beroerd, dus dan maar ietsje verderop.

TS: ik zou inderdaad proberen om ze bij elkaar te krijgen. Ik denk dat je het heel gauw zat bent om van stal naar stal te moeten, zeker omdat ze ook nog eens niet bij elkaar op de route liggen. 25 minuten met de auto vind ik persoonlijk al een stukje rijden, maar voor de ideale stal zou ik het er denk ik wel voor over hebben. Maar 3 paarden op 2 locaties zou ik denk ik gillend gek van worden op die afstanden.

laziezo

Re: afstand naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:22

Mijn paardje staat lekker 5 min van mijn huisje vandaan, ! en op de fiets zelfs 10 min! Heerlijk!!

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:18

Met de scooter ongeveer 2 a 3 minuutjes haha. En met de fiets nog geen tien minuten. :)

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:58

Mijn pony staat bij mijn ouders (stal staat in hun tuin). Ik woon op een appartement dus pony kan niet mee. Ik huur al jaren 2 weides van de gemeente, aan mijn ouders hoef ik niets te betalen. Als ik geen tijd heb om mijn pony eten te geven, hoef ik maar even te bellen en dan zorgen zij ervoor. (ze hebben helemaal niets met paarden, dus ik vind het super dat ze dat willen doen)

Momenteel is het zo'n 10 minuutjes rijden met de auto, maar op zich is dat geen probleem, ik vind het best leuk omdat ik ook graag bij mijn ouders ben :D

Als we een huis bouwen/kopen, gaat mijn pony wel mee verhuizen. Het is sowieso leuker op je paard aan huis te hebben, we zijn dus op zoek naar de mogelijkheid om dat later ook te kunnen. Er zijn verkavelingsplannen op de weides die ik huur, dus over x aantal jaren moet hij toch sowieso weg, dus dat houden we in ons achterhoofd.

Ik zou niet langer dan een kwartier willen rijden denk ik, de tijd in de auto vind ik zo verloren tijd die je voor andere nuttige dingen kunt gebruiken.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:10

Doordeweeks: kleine kilometer.
In het weekend: 0 meter :)

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 14:56

Leuk om te lezen allemaal. Ben er voor mezelf nog niet echt uit. Heb in het dorp alles geprobeerd maar niks (komt vast omdat ik nieuw ben :D ) er zijn weilanden en stallen genoeg ponyclub, rijvereniging. Heb mijn best gedaan. En de stalling op 25 min afstand is wel prima en netjes geschikt.

Maar ja de afstand blijft. Een van mijn shetlanders had een flinke koliek aanval dit weekend dus meerdere keren ernaar toe. Terwijl ik daar was dacht ik nog goed dat ik nu niet naar een andere lokatie moet dan ben ik heel de dag onderweg.

Dus nog eens goed rondkijken en er goed over denken voordat ik in de winter teveel op mijn bord neem.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:06

Kirsha schreef:
Momenteel met de auto zo'n 12 km van huis, ik ben er in een kwartier. Ze gaat wel verhuizen, twijfel alleen of ik haar op een doe-het-zelfstal 500 meter verderop zal zetten of 25 km verderop in volpension.

Hier is de kogel door de kerk, paardlief verhuist morgen van 12 km verderop naar 500 meter verderop. Ik word al helemaal zen van het idee alleen al :D

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:08

Mijn paard staat op 3 minuten fietsen, en misschien 20 seconden met de auto? xD
Bij ons in het dorp staan ze.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:50

Ik heb mijn paard op verschillende plekken gehad. Toen ik in Den Haag woonde stond hij 15 km van huis (25 min met de auto) Later ging het niet goed meer met hem op die wei dus besloot ik hem terug te verhuizen naar mn oude stal bij Nijmegen (anderhalf uur in de auto in het weekend en sliep dan bij mn ouders.
Later ben ik terug verhuisd en een tijdje bij mn ouders gewoond dus ongeveer 20 auto minuten van stal.
Op een gegeven moment is de stal verhuisd vlak bij Uden en mijn paard verhuisde mee. Dit betekende dat het 30 km enkele reis was en 45 minuten in de auto. Als ik dan eenmaal op stal was moest ik ook nog 10 minuten fietsen door de weilanden om mijn paard bij stal te krijgen.
Dit brak me na anderhalf jaar wel op. Nu heb ik sinds half augustus mijn paard verhuisd naar een stal op een kwartiertje afstand fietsen van huis. Heerlijk vind ik dat!

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:35

Mijn paarden stonden altijd aan huis, 30 seconden lopen dus.. Dus nu vind ik de 5,3 km naar stal een hele kruistocht.. Zeker in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:37

16 km, 40 minuten fietsen. Afhankelijk van het verkeer tussen de 20 en 25 minuten met de auto, met soms uitschieters naar boven toe. Meestal fiets ik gewoon. :Y)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:24

Mijne staat nu op 25 km (25 a 30 min met auto) van mijn huis. Maar dit komt doordat ik eerder dichterbij woonde (9 km, ruim 10 minuten met auto).

Ze staat op doe het zelf stal, dus moet iedere dag er naar toe.

Ik heb mn paard daarvoor ook op stal gehad die 5 minuten fietsen was. Dat is zeker fijner. Maar ja, daar ging het niet goed met haar dus moest haar wel verhuizen.

Ook qua brandstof kosten is dichtbij heel fijn! Want dat loopt echt snel op hoor! Ik heb daarom een auto op gas gekocht. Anders kostte het me zoveel geld.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:30

Op 15 meter afstand. :=

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:52

20 minuten fietsen, en 10 minuten met de auto. Is goed te doen. :j

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:19

Mijn pony staat bij de buren, 10 passen lopen. Heerlijk!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:27

Wat staan er veel mensen ver weg zeg :oo ik fiets er in een minuutje heen, en staat nog in het zelfde dorp :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:42

Ik rij ong 15 min via de snelweg voordat ik bij mijn paard ben. In principe kan ik haar best dichterbij zetten, maar waar ze nu staat, staat ze hartstikke goed. En het mooiste is de omgeving waar we lekker buiten kunnen rijden. Heb ik die 15 min wel voor over :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:39

2 minuten van huis, heerlijk! Je bent zo ff op en neer. In de weekenden moeten we ze zelf binnen en buiten zetten, maar dat is met deze afstand zó gedaan. Ons vorige paard stond op 15/20 min. Dat vind ik zelf wat ver om even 2x per dag te doen.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:42

bij mij 10min met de fiets (tussendoor), 5min met de auto of minder
in de winter met de fiets een uur, met de auto 20min

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:47

Sinds vandaag 9 km ipv 17, en bevalt me nu al heel goed! :D
10 min met de auto, halfuurtje fietsen en een kwartiertje met de scooter ipv 20 minuten met de auto, dik uur fietsen en ong 20-25 minuten met de scooter!

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:08

Mijn paard staat sinds juni 25/30 min van m'n huis vandaan. Dit omdat ze daar alles hebben wat ik zocht en het in de buurt enorm duur is. Eerst had ik wel een beetje spijt dat ik telkens ver moest rijden. Maar nu is het een gewoonte. Vaak ga ik op de scooter om alle files te omzeilen. Ben ook wel een beetje bang voor de winter. Aangezien je over een smal weggetje moet, al schijnt het wel dat deze elke dag sneeuwvrij wordt gemaakt etc.
Gelukkig heb ik een vriendin die er 5 min vandaan woont, dus als ik echt niet durf, bel ik haar gewoon haha

Mellow_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:14

Mijn paard staat op 25 min fietsen, en ik moet toegeven dat, dat in de winter best koud is :brr:
Gelukkig heb ik altijd een voorraad thermokleding,wanten,mutsen en dikke winterjassen :D