Welke stalling zou jij kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:19

Fry schreef:
Focussed schreef:
Ik sta in de Kwakel (net buiten Uithoorn)

Winter van 9 tot 5 op paddock (allemaal eigen paddock, kan ook samen met een ander paard), worden erin gezet m.u.v. zaterdag en zondag dan wordt het onderling geregeld
3 keer per dag gevoerd ook op de paddock hooi
Ruime stallen (vanaf 3x3 tot aan 5x5m)
Zomer dag en nacht op het land, alleen, met een ander of in de groep
Mooie automatische eb en vloed rijbak, vrijwel altijd te rijden behalve als het onwijs heeft gevroren of gesneeuwd
Stuk of 20 paarden, dus redelijk kleinschalig

Winter 190 euro per maand, zomer 115... Weet alleen niet of er plek is.

Zit even te denken of er nog wat meer zit in de buurt met 's winters buiten.

Heeft die stal een website?
Ben wel benieuwd klinkt allemaal veel belovend..

Nee, gaat om een kleinschalige stal, weinig commercieels zeg maar.

Verder helemaal prima, keus uit goed hooi of kuil. Wordt eigenlijk bij ieder paard onbeperkt ruwvoer gegeven, ik leg het nu zelf klaar omdat die van mij echt moddertje moddertje vet werd LOL.
De eigenaar is erg gemakkelijk w.b.t. het land, vorig jaar 9 maanden op het land gestaan en 3 op de paddock. Dus geen gezeur met "het is te nat" "het is te kort" etc.

Fry

Re: Welke stalling zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:27

Zou je het adres kunnen pben?
Dan kan ik even kijken of t te fietsen is, het klinkt erg goed!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:37

Ik sta op dezelfde stal als Focussed :j
Sta er nu bijna 2 jaar, maar ga hier nooit meer weg.
Mijn paarden hebben er echt een fijn plekje aan!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 22:44

Mooi dan 'ken' ik al 2 personen :')
Het is nog lang niet zo ver dat er een eigen paard komt (we hebben de tijd om te zoeken) maar ik zal wel eens langs gaan :j!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:37

Quote Mickyl: Ik heb zelf bij stal Braam gestaan voordat de uitloopstallen er waren en ik vond de afstand naar het bos erg meevallen. Alleen maar de Kalfjeslaan afrijden.
Ik stond toen in een buitenstal (die toen dus nog geen uitloop hadden) en het luik bleef altijd gewoon open staan. Waarom zou hij nu de luiken dichtdoen? Het kuil en de bak had ik ook niet echt moeite mee, maar het hangt er maar net vanaf wat je eisen zijn...[/quote]

Ik heb er dus recenter gestaan. De luiken gaan dicht als het vriest en we heb en een koude winter en voorjaar gehad, dus dan staat je paard wel degelijk in een dicht hok, iig gedurende de nacht. Meerdere paarden hebben (pees) blessures opgelopen door de bak. Zeker als in de winter de pomp wordt uitgezet zakken de paarden tot over de kogel in het zand weg. Dan heb ik het nog niet over de "communicatie" van de boer. Je zal de eerste niet zijn die een asbak naar zijn hoofd krijgt. ..

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:20

sowieso stalling 1, is dat toevallig stal wennekers? zoja mijn vriendin heeft daar een verzorgpony staan en ze zegt dat het daar helemaal super is

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:28

Ik herken stalling 1, en daar staan er volgens mij bijna 350. En is het zo strak georganiseerd dat het een toplocatie is. Moet ook wel met zoveel paarden!

Dus ik zou zeker voor stal 1 gaan!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:45

Fry schreef:
Blanket schreef:
Stal 1 klinkt bekend, Wennekers? En mocht dat zo zijn; fijne stal, zowel voor paard als eigenaar. :j

:j Wennekers ja :)
Rij er nu ook een paard bij. Erg leuk, alleen soms wel wat gevaarlijk doordat sommige 'maar wat doen'.
Gehoord van Pieter? :(:)

Ik wilde net zeggen, wennekers? Ik zou er voor kiezen ja :) mijn pony heeft daar vroeger ook even gestaan bij de vorige eigenaar :j

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:55

Pieter is t enige jammere van Wennekers :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:51

Qua accomodatie is het gewoon heerlijk. Alles is er. Maarrr dan moet je wel buiten de werkende-mensen-tijden komen want dan gaat iedereen tegelijk rijden en is er geen houden meer aan in de binnenbak. Wel wat kliekjes ook en mij te groot, maar ging er drie jaar lang (als bijrijder) met plezier naartoe.

ChivanahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:57

Ik zou zelf 1 kiezen want dan is er altijd wel een bak/paddock vrij, maar stal 2 zou je paard denk ik leuker vonden omdat hij dan op dw wei staat, misschien is dar in de buurt een binnebak waar je in mag rijden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:24

Stal 1 heeft absoluut mooie voorzieningen ja. Het is alleen zo jammer dat het direct onder de aanvliegroute van de landingsbanen op Schiphol ligt. Vlak voor het landen wordt kerosine geloosd. Dit eet je paard vervolgens op als hij staat te grazen. Vandaar die vele zieke paarden die al eerder in dit topic genoemd zijn.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:45

Nikass, dat vertelde je inderdaad. Zo ook mijn bijrijdpaard overigens, maar of dat daar van komt kan ik natuurlijk weten:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:50

Niet elke ziekte komt natuurlijk daar vandaan. Zo zwart/wit is het niet. Maar mijn da constateert een veelheid aan maag en darmklachten en heeft mij vertelt dat de paarden soms met roestbruine neuzen van het land komen. Zij heeft mij om die reden met klem afgeraden om daar te gaan staan, want ik heb het ook overwogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:21

Chivanah schreef:
Ik zou zelf 1 kiezen want dan is er altijd wel een bak/paddock vrij, maar stal 2 zou je paard denk ik leuker vonden omdat hij dan op dw wei staat, misschien is dar in de buurt een binnebak waar je in mag rijden?

Ik vraag me af (ik ken de stal zelf niet) maar zie net dat het meer richting 350 paarden gaat dan vraag ik me af of je wel alles kunt gebruiken of dat vaak moet wachten want 8 paddock op 350 paarden is best weinig hoor. En maar 2 buitenbakken die je met zoveel man moet delen. Dan heb je nog wel 3 binnenbanen maar klinkt heel veel maar op zoveel mensen en paarden is het ineens niet meer zoveel.
Zal dat natuurlijk afhankelijk zijn van welke tijden je gaat maar 350 paarden dan heb je toch al te maken met zo'n 300 eigenaren en dan hun verzorgers/bijrijders ik zou dat persoonlijk echt niet kunnen zoveel mensen. Hoe doen ze dat eigenlijk met mensen die privéles willen nemen kan je dan 1 van de binnenbakken voor jezelf hebben?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:01

uuh ik bedoelde dus dat ik het NIET kon weten haha. Typgeblek! Mijn ervaring is dat er vaak wel een paddock vrij is, maar je moet er wel bij blijven dus je kan hem niet zomaar even een uurtje buiten zetten ofzo. Voor de longeerkralen moet je geregeld wachten, maar in de stapmolen en de bakken is, buiten het echte spitsuur om, vaak wel plek. De landjes zijn ook prima maar inderdaad, het beste met iemand anders samen om te kunnen verweiden...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:05

Ik zou zelf voor stalling 1 gaan, afgezien van het feit dat ik 250 paarden op een stalling onwijs veel vind en ook graag wat rust zou hebben, maar goed de andere twee spreken mij veel minder aan.

Bij stalling 2 is alles buiten en zoals je zegt kun je dan 's winters eigenlijk niets. Het zou nog wel een optie zijn als je dit geen probleem vind en het niet erg vind om je paard 's winters ook 24/7 buiten te laten staan, maar dat ligt meer aan de wensen van jezelf.

Bij stalling 3 spreekt het me al meteen niet aan dat de eigenaar zijn woord niet na komt, dat zou ik al niet moeten hebben. Als een eigenaar de afspraak maakt te voeren en deze doet dit soms gewoon niet zou ik er al klaar mee zijn, afspraak is afspraak en zeker als dit soort taferelen vaker voorkomen. Je zei ook al dat er een meisje is dat met de paarden gaat rennen en galopperen als je er zelf niet bent, ik zou dit persoonlijk geen fijn idee vinden.

iloveponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:56

stal 1
wel een beetje te groot maar de andere twee kan je of niet rijden in de winter of er zijn rare mensen