Die van mij komt als ik de wei sta uit te mesten altijd naar me toe waar ik sta te scheppen om te poepen. Dan hou ik de schep er onder. Ze zijn slimmer dan we denken.
Ik had een pony die ook alleen maar achterin zijn stal poepte en op 1 plek plaste. Echt supermakkelijk. Tot hij een stal kreeg met een achterraampje, want toen poepte hij zowel achter als voor. Maar alsnog nooit midden in de stal. De enige keer dat ik hem echt vies en onder de poep had gezien was toen hij in de stal van een ander (vies) paard moest staan. Anders zat hij nooit onder de poep.
dejong_wever
Geplaatst: 19-09-13 06:54
plovesb schreef:
Erg leuk idee, mijn pony poept altijd op de mest hoop (ook erg handig )
Alleen snachts staat hij op stal, dus daar nog wat op verzinnen
Geweldig die blik, "Hallo!! Ik maak toch ook geen foto van jou als je op de wc zit?!!"
Kimenco
Geplaatst: 19-09-13 09:23
Hahaha....heel handig dit. Ik zet ff een stipje, dit ga ik volgen
Welshfan
Geplaatst: 20-09-13 14:03
Haha plovesb, die foto Mijn pony is ook zindelijk, helaas was dat in het begin niet de bedoeling In het begin had ik nog geen automatische drinkbak, dus had ik een drinkbak op de grond staan. Daarbij stond mijn pony 's nachts op stal en kon hij dus niet naar buiten. In die periode moest ik IEDERE dag het water verversen, want hij mestte altijd in de drinkbak. Zeer vervelend voor mij dus!
Daarna heb ik een automatische drinkbak aangeschaft en liet ik de staldeur open zodat hij een inloopstal had. Nu mest mijn pony NOOIT meer in zijn stal, hij gaat hiervoor altijd naar buiten (behalve als het regent, pony is namelijk van suiker en zet dan geen voet buiten). Voor mij is dit natuurlijk véél gemakkelijker nu hij niet meer mest in zijn stal, die blijft nu veel langer proper én pony heeft nog vieze plekken van het liggen want hij ligt altijd in een propere stal
hihi leuk hoor Ik heb geluk dat mijn paard op 1 hoop mest al
plassen doet ze ook vaak na het rijden dat vang ik dan op in een emmer
Welshfan
Geplaatst: 20-09-13 14:14
@ Anne_mieke88: dat moet ik bij mijn pony niet proberen, een emmer eronder zetten als hij wil plassen Maar jij doet dat bij een merrie? Dat lijkt mij al helemaal niet eenvoudig Een merrie plast toch niet zo in 1 straaltje zoals een ruin?
Vandaag kwam ik zoals elke dag op stal en de dames hebben beide 2 poepjes in de kuip gedaan!!!
WiesRosa
Geplaatst: 20-09-13 19:41
Wat grappig! En zeker handig en leuk idee! Ik zou gewoon alle drollen die hij laat in de kuip leggen, (wel verschonen natuurlijk). Mijn ervaring bij konijnen dan, is dat je gewoon alle poep in die bak legt zodat ze daar naar toe gaan
fourseasons
Geplaatst: 20-09-13 20:08
Mijn verzorgpony (merrie) doet alles op een plek, in de stal en in de wei haha Ben wel benieuwd of je paard dadelijk echt alleen maar in de bak gaat poepen, zou wel ideaal zijn
Mensen een probleem hier, al een aantal dagen heb ik als ik op stal kom dat de mestkuip op zijn zij ligt!
Pap zegt met een smile van oor tot oor dat pony het geen leuke bak vind, maar iemand een idee waarom ze dit zou kunnen doen?
De bak was leeg, heb er vandaag weer mest in gedaan. Laatst had ze het gepresteerd om de bak om te gooien en weer recht op te zetten. Ik dacht de volgende dag, had ik nou mest in gedaan of niet??? Had mevr. hem zelf geleegd, aargghhhh
Gat in de kuip en vastbinden aan de stal... en een zware steen op de bodum.... dat heb ik met mijn kuip in mijn stal...maargoed mijn kuip is voor eten en niet voor Sh*t
Ik wou jullie even laten weten dat het steeds beter gaat met mijn paarden, ik laat de poep er een paar dagen in liggen, hierdoor poepen ze steeds meer erin, als er maar 1 of geen poep in ligt vinden ze het wel erg moeilijk. Mijn ene merrie plas zelfs soms in de bak.
Lisse
Geplaatst: 10-11-13 17:42
Hoe leeg jij die ton?
chimello
Geplaatst: 10-11-13 18:07
Ik ben blij dat twee van m'n merries echte hoekpoepers zijn, alleen Cheyenne die doet wat ze wilt... Overal ligt haar mest altijd. Hoop dat het je lukt, dat wil ik ook wel
gewoon optillen en leeg gooien in een kruiwagen, of twee halstertouwen erom en naar de meshoop slepen
daphiena
Geplaatst: 11-12-13 21:53
hoe gaat het nu eigenlijk doen je paardjes het nu alleen in de kuip?
Nikass
Geplaatst: 11-12-13 23:16
Haha waar je je tijd al niet mee kan verdoen. Zware poepkuip leeggooien kost niet veel minder tijd dan stalletje uitmesten. Mijn merrie poept in stal altijd in hetzelfde gedeelte. Buiten loopt ze een heel eind weg om te gaan poepen. Dus ja ze is wel een soort van zindelijk vind ik.