shetlander last van rug na springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:37

Meid, de meisjes op de foto zijn echt te groot voor deze pony... Wij zeggen dit niet om je te pesten, maar voor de bestwil van de pony. Hij heeft genoeg geleden onder jullie springavontuur denk je niet?! Ga lekker grondwerk met hem doen en zoek een grotere verzorgpony om op te rijden. De combinatie van een kleine jonge pony met zeer onervaren ruiters (sorry die vriendin van je heeft er echt geen verstand van als ze op deze manier een shet inrijdt...) is erg ongelukkig. k hoop dat de pony zich snel wat beter voelt.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:37

de eigenaar zij zelf dat dat ik (50 kilo) ook inmogt rijden ! wou ik alleen niet ! de eigenaar weet beter dan jullie stelletje sufkoppen

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:37

Omdat jullie daden "te ziek voor woorden" zijn.. ? Wie zal er gaan gelijk hebben ? Wij allemaal of jij met je weinig ervaring ? Maar soit , de enige raad die ik nog kan geven is , laat die pony zo lang mogelijk gerust (op fysiek vlak dan) en wacht tot de eigenaar terug is , een tip die trouwens al meerdere malen genoemd is. Als je zo graag wilt leren rijden of wilt leren springen zoek je dan een grotere pony maar wees niet egoïstisch en maak niet de rug van die arme shet kapot. Ik zou ook graag willen rijden , ik ga toch ook niet met mijn 65kg op mijn shetjes zitten.
Het komt nu misschien bot over maar ik heb zelf genoeg slechte ervaringen met verzorgstertjes gehad en deze dingen lees ik gewoon echt niet graag.
Jij en je vriendin bedoelen het waarschijnlijk goed maar geloof mij(ons) , de rug van je pony wordt er echt niet beter op zo.
Hoe oud is de pony trouwens ?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:38

Pony lekker op de wei laten staan. En maak nog wat vlechtjes in haar manen, dat is beter voor haar dan twee kinderen op haar rug. Of doe wat VD, iig niet meer op haar gaan zitten...

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:38

morgen komt dde DA, hou nu aub je bek dicht

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:38

Paardenfan01 schreef:
laat maar. het is een grote shet die makkelijk 50 kilo aankan. ik heb het al 100 x gezegt en nog zeggen jullie dat wij met zijn 3e springen. dat doen we toch niet? we willen normale reacties om haar rug beter te maken ! en ons uit te schelden voor pony pletters en rugverdraaiers, is echt te ziek voor woorden.

Kijk eerst eens naar jezelf
Zal ik maar gewoon eens weg gaan, ik lees alleen nog mee, reageer nergens meer op. Je weet zelf het beste voor je pony vind jij. Arme arme pony.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:39

Ik heb dit topic al geTeMd. Ik hoop dat t snel gesloten wordt, voordat dit nog meer uit de hand loopt. Zullen we dit topic gewoon even met rust laten? Tis volgens mij duidelijk genoeg voor de TS.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:39

de pony is 6 jaar ! kom op mensen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:39

Paardenfan01 schreef:
de eigenaar zij zelf dat dat ik (50 kilo) ook inmogt rijden ! wou ik alleen niet ! de eigenaar weet beter dan jullie stelletje sufkoppen

De eigenaar weet nu niks, want die is op vakantie. Lekker makkelijk dus. En als je zelf ook een beetje verstand had zou je weten dat als jij er met 50 kilo niet wil inrijden ,dat een ander dat dus ook niet moet doen, en dat je er dus ook niet met z'n 2e op moet zitten, dat is toch meer als 50 kilo?

En 'houd je bek dicht'.. Beetje dimmen. Jij bent degene die vol trots verkondigt dat de pony bijt en bokt na die taferelen.. tis maar goed dat die pony niet kan praten zeg.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:40

jullie zijn echt zielig, de pony kan dit makkeloijk aan ! wij weten wel beter!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:40

Paardenfan01 schreef:
morgen komt dde DA, hou nu aub je bek dicht

: O
Je opent een topic en dan doe je zo?
ik denk dat ik maar eens ga temmen.........

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:40

word echt moe van deze reacties. we hebben net DA gebelt, zij dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:41

Paardenfan01 schreef:

Nee, weet je wie er zielig is?

Die pony.

zoni65

oke je bent dus 13 en bent een beginner en denk het beter te weten dan ervaren ruiters paarden mensjes juist ja dan ben ik de kerstman :')

Heleennn

Paardenfan01 schreef:

Haha de pony is zielig, wij niet. Leer eerst even wat kan en wat niet kan voor je avonturen uithaalt met pony's die niet van jou zijn.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:42

zoni65 schreef:
oke je bent dus 13 en bent een beginner en denk het beter te weten dan ervaren ruiters paarden mensjes juist ja dan ben ik de kerstman :')

MIJN VRIENDIN VAN 13 IS GEEN BEGINNER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:42

Heleennn schreef:
Paardenfan01 schreef:

Haha de pony is zielig, wij niet. Leer eerst even wat kan en wat niet kan voor je avonturen uithaalt met pony's die niet van jou zijn.

het is half mijn pony !

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:42

Heb het even aangekeken, maar na het 'bek dicht' postje van de TS toch maar even getemd.

Het zou je sieren als je niet zou gaan schelden en serieus zou gaan kijken naar de berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:42

Paardenfan01 schreef:
zoni65 schreef:

Jawel, dat is ze wel. Geeft niet hoor, toen ik 13 was dacht ik ook dat ik supergoed was. Trekt vanzelf bij, en zelfs met jou komt het wel goed.

zoni65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:43

Paardenfan01 schreef:
zoni65 schreef:

ze heeft pas 4.5 jaar ervaring ik met me 16 jaar opgroeit met paarden leer nog en ga dus niet zeggen ik weet het beter maar 4.5 jaar igeen ervaring en zeker geen manege ruiter :n

Anonymous86

je bent nog maar een kind dit zijn volwassen mensen die je vertellen dat het niet verstandig is. ik persoonlijk heb even met mijn tante gepraat die is een dierenarts. zo'n shetlander kan echt geen 50 kilo verdragen. het is dat je niet bij mij in de buurt woont anders zou ik je persoonlijk een pak op je billen geven ben je nou helemaal besodemieterd! ik hoop dat ze je een fikse trap verkoopt als je het nog eens doet. hoe zou jij het vinden als iemand op je rug ging zitten die 30 kilo weegt want dat is het in verhouding, jij zou door je benen zakken en jij kan nog nee zeggen die pony heeft pijn en dan zeg je dat wij zielig zijn? die pony is zielig dat er zulke sufferds op rijden. eigenlijk zou dit gemeld moeten worden als dierenmishandeling als het langer doorgaat want echt waar. blijf jij voorlopig mooi uit de buurt van paarden tot je een beetje hersens hebt gekregen.

xanthos111

Paardenfan , aub he wil jij nu eindelijk eens stoppen met je bijdehante gedrag ?
Iedereen wilt je helpen en verdiep je eerst eens in de paardenwereld voor je nog eens met je volle 50kg op dat beestje kruipt. Zoek je dan tenminste een grote pony als je zodanig wilt rijden djeez , hoe egoïstisch kan een mens zijn. Arm beest.
Nu ga ik ook even temmen en hier niet meer op reageren want het heeft toch geen zin.
Ik hoop dat je je later zult realiseren hoe verschrikkelijk stom dit van je geweest is!
Nog veel succes met het "inrijden" van het beestje.

Happie

Zucht vakantie tijd... Als je zelf eens goed naar de foto's kijkt wat zie je dan. Er zijn zoveel andere dingen te doen met een shet die leuk zijn voor jou en de shet. Want daar gaat het toch om dat jullie het samen leuk hebben. Stop lekker met rijden en ga andere leuke dingen doen wandelen bijvoorbeeld. Want dat jullie te groot zijn zien we allemaal

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:44

Miss is het voor jou moeilijk om toe te geven.....
Maar velen in dit topic hebben toch echt gelijk,
wacht nou maar even met rijden, en kijkt wat de dierenarts ervan zegt.
Vertel dan ook wat jullie gisteren hebben gedaan.
En ik zou toch even héel erg goed navragen aan de eigenaar wat nou precies wél en níet mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:45

Paardenfan01 schreef:
word echt moe van deze reacties. we hebben net DA gebelt, zij dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. dus.

Júllie hebben de DA gebeld? Het wordt steeds geloofwaardiger! :j