eet jij paarden vlees??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij paarden vlees??

ja waarom niet?
30 (20%)
af en toe
23 (15%)
nee nooit!
70 (47%)
sorry ben vegatarier
24 (16%)

Totaal aantal stemmen: 147

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:27

Ik ben geen vegetarier en eet ook gewoon paardenvlees. Niet vaak maar zo heel af en toe wel. Ik vind koeien, schaapjes etc ook erg lief.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:50

runningkawa schreef:
Verder kan ik niet snappen dat er nog levende dieren over de grens vervoerd mogen worden voor de slacht.
Dit zou per direct veranderd moeten worden.
Dieren in eigen land afmaken, dan pas mag er vervoerd worden.
Voorkom je veel leed mee.

Dat noemen ze economische belangen.........

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens!

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:06

kweetniet wat van paardenvlees is mjah friekandel in iedergeval niet dat heb ik pas geleze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:29

Ik ben geen vegatarier meer maar nog steeds heel bewust als het om eten gaat. Vlees uit het schap van de Coop komt bij mij het huis niet in, net als een stuk tonijn. Ik wil vlees van dieren die een dierwaardig bestaan hebben gehad en die met respect worden behandeld. Ik heb grote problemen met opfokbedrijven waar koeien en varkens als groeiende klompjes vlees worden gezien.

Voor die zelfzame keren dat ik vlees eet komt dat hier vandaan: www.wildernisvlees.nl Je kunt kiezen uit het vlees van Galloways en Schotse Hooglanders of Koniks paarden. Momenteel lig er een pakket rund in de diepvries. Volgende keer was ik van plan een pakket Koniks paard in te slaan.

In mijn optiek is het geheel verantwoord om dit paardenvlees te eten. De paarden worden niet voor consumptie gehouden maar voor het begrazen van onze natuurgebieden. Om de natuurlijke verhoudingen binnen de kuddes te behouden worden overtollige dieren uitgezet naar andere gebieden. Als dat niet mogelijk is worden er dieren geslacht. Het vlees wordt aangeboden voor consumptie.

Mar1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:45

Ik eet helemaal geen vlees. Al jaren niet en zal het ook nooit meer doen. Ik heb er de behoefte helemaal niet meer naar, nu ik uit principes sinds 7 jaar geen vlees eet.
Maakt niet uit welk dier het is, een dier is een dier voor mij.
Heb op zich niet echt een probleem met de biologische manier, maar er zijn maar heeeeeeeel weinig mensen die alleen biologisch vlees consumeren. En de bio-industrie vind ik echt te zielig voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:14

ben vegetarier.. heb vroeger nooit (bewust) paardenvlees gegeten. Gelukkig ben ik nu al 4 jaar vleesloos bevalt me prima!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:01

Miep"]
[quote="ukkiepuk"][quote="Ineke2 schreef:
Zo af en toe eet ik het wel ja. Ik eet ook koe, varken en kip, waarom paard dan niet? Beetje hypocriet vind ik het als je de rest wel eet. (tenzij je het niet lust natuurlijk)

Paarden hebben over het algemeen nog een veel beter leven dan een koe, varken of kip ook. Omdat ze niet voor het vlees gefokt worden.

Ben ik het helemaal mee eens. OK dan!

Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven.

[/quote]

En hier ben ik het niet mee eens.
Als dierenartsass. zijnde behoor jij toch te weten dat het merendeel van de varkens tegenwoordig niet meer zo worden gehuisvest, ivm de nieuwe wet.
Dat kalfjes ook bij mama worden weggehaal als het melkvee is, en dat vleesvee geen kunstmelk krijgt ( uitzondering daar gelaten ).
Een vleeskoe geeft ook melk.
[/quote]

Deze dierenartsassistente werkt in een kleine huisdierenpraktijk en niet bij de AID dus weet verder alleen van wat zij op stages heeft gezien. Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:05

runningkawa schreef:
Citaat:
Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven

Zielige paarden die de hele dag in een hokje van 3 x 3 staan.
Met geluk een uurtje afgemat worden door hun baasje en als ze iets niet doen door de frissigheid meteen een knal met de zweep krijgen, of een scherp bit in de mond gehangen word.
Zielige paarden met baasjes die je leven eindeloos proberen te rekken omdat zij je niet kunnen missen.
Zielige paarden die levenslang hebben, ipv van een uitzicht om een keer van die eenzame opsluiting verlost te zijn...

Dus zouden juist meer mensen paardenvlees moeten eten zodat deze dieren sneller uit hun lijden verlost zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:29

is al een topic over geweest dus ik stem lekker niet!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 03:25

Nee ik eet het niet. Een echte reden heb ik niet hoor maar het is het idee wat het voor mij niet aantrekkelijk maakt om het te gaan proberen. Ik heb er niets op tegen, zoalng er maar geen paarden worden gefokt voor consumptie.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:33

Ik eet het niet omdat ik het niet lekker vind!
Een tijdje terug hadden we rookvlees en ik dacht dat het gewoon normale (runder?)rookvlees was. Ik nam een hap en dacht dat het bedorven was ofzo, vond het niet lekker in ieder geval. Toen keek ik op het pakje voor de datum en toen bleek het dus paardenrookvlees te zijn.
Ik sta er niet afwijzend tegenover, er is best wel kans dat ik het later wel lekker vind. Waarom wel een koe, kalf, varken, kip, kuiken etc. eten en niet een paard? Slachten is nog altijd een prettigere dood dan het spuitje.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:39

Ik heb het weleens gegeten, maar vind het niet lekker. Als iemand het me voorzet, dan zal ik het uit beleefdheid wel opeten, maar je doet me er absoluut geen plezier mee...

thezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:09

ik ben niet egt vegetaries maar we eten veel meer vis enzo..alleen eet ik wel altijd vlees bij de friet en ook gewoon bij mijn vriendinnen als ik daar eet en er staat vlees op tafel....Lachen Ik vind het wel zielig voor al die beestjes maarja..ze zijn dan toch al dood, maar ik eet toch wel minder....ik eet mischien maar 1x in de week (als ik bij een vriendin eet) en anders 1x in de 2 weken...(soms nog langer niet)
xuzje...Haha!:) Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:30

Nee, ik eet helemaal geen vlees Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:33

Najah ik eet heel af en toe een frikandel, dus paardenvlees.Maar om bewust een stuk paardenvlees te kopen?Nee dank je.