tine10 schreef:Mijn paarden staan 24/7 in een ouderwetse wei zeg maar, maar daar zou je theoretisch ook het voordeel hebben dat je de stal niet hoeft uit te mesten. Echter, ik vind het beter om de wei ook iedere dag uit te mesten. Anders komt er veel onkruid in je wei, het ziet er rommelig uit, je hebt nog meer last van vliegen en je voorkomt wormbesmetting als je het weghaalt.
En mijn paarden krijgen ook hier volop beweging.
Ik denk dat onze pony een groot probleem zou hebben met het algeheel welbevinden in een PP. Hou zou daar constant op zijn hoede zijn of hij wel veilig is (is onderste in rang). Nu heeft hij alle ruimte. En hoe stabiel een groep ook is, er is altijd een onderste in de rang.
Dat paarden steeds minder tegen gras kunnen vind ik een beetje vreemd. Hooi is ook gras. Je moet gewoon zorgen voor een paardengrasmat.
Natuurlijk moet er ook in een PP wel uitgemest worden, ik heb het geluk dat ik op een pension pp sta en dat dat dus gedaan word.
Maar ik begrijp niet waarom jouw paard steeds op zijn hoede zou moeten zijn in een PP, als je genoeg ruimte hebt met verschillende grotere vlakken erin zou dat juist extra rust kunnen brengen omdat ze echt even uit beeld kunnen gaan staan of iets in die geest.