Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:ik las iets van in de zomer vanaf half zes buiten tot 11 uur 's avonds... Ik zou als stalhouder, maar ook hier aan huis echt niet zitten te wachten op die tijden... Blijft te weinig nachtrust over... (6 uur slaap per nacht is niet gezond hoor!)
simodi schreef:[
En paard kan ook nog op de paddock natuurlijk, in het geval van bevangen etc
Maartje1990 schreef:24/7 buiten, hoeft niet perse met een schuilstal, een boom volstaat ook.
Degene die roepen 'mijn paard wilt niet buiten' vergeet dat een paard een gewoonte dier is, dat het z'n brokjes etc. in de stal krijgt, als jij de staldeur open laat staan, dan zal je paard toch écht er uit lopen hoor
chikohaa schreef:Maartje1990 schreef:24/7 buiten, hoeft niet perse met een schuilstal, een boom volstaat ook.
Degene die roepen 'mijn paard wilt niet buiten' vergeet dat een paard een gewoonte dier is, dat het z'n brokjes etc. in de stal krijgt, als jij de staldeur open laat staan, dan zal je paard toch écht er uit lopen hoor
Denk je nou echt dat de rest van de wereld niet zo slim is om dat zelf ook wel te kunnen bedenken?
Ik kan t je sterker vertellen, ik dacht een van mijn paarden een plezier te doen om met heel warm weer snachts de wei op te gaan. Ze sprong rond 3 uur snachts gewoon der wei uit en wandelde naar der box. En nee om 3 uur snachts worden er geen brokjes gevoerd.
Paarden zijn gewoonte dieren, als die gewoonte snachts op stal is, dan is dat voor hun veilig en prettig.
Yuri schreef:Altijd buiten.
Bij mij kunnen ze kiezen, inloopstal, overkapping voor de stal met betegeld erf eronder/ervoor, paddock of weide.
Ze staan veel op de wei, soms onder de overkapping, zelden in de stal.
Ik zou ze niet anders willen houden, heb mijn pony's al 20 jaar op deze manier, behalve dan een paar jaartjes pensionstal tussendoor ivm school en geen licht hebben op stal.
Nooi zieke dieren, nooit dieren met overtollige energie, geen stalgebreken, geen probleemvoeten. ideaal
nambi schreef:Ik heb ook een kanttekening tegen 24/7 buiten staan. Ik ken genoeg paarden die dit helemaal niet willen. Bijvoorbeeld een merrie die we naar het land hadden gebracht. Ze stond 2 uur te grazen. Daarna heeft ze 3 dagen op en neer bij het hek gelopen met afentoe een hapje gras en een slokje water, terwijl zij toch echt met haar beste vriendinnetje stond. Terug naar stal gehaald en ze was weer helemaal rustig. Verder staan ze bij ons overdag los. Maar naar anderhalf uur in een hele grote bak ging ze toch echt weer op en neer lopen bij het hek. En als het regende wilde ze direct weer naar binnen. Zo ken ik nog meer paarden die veel waarde hechten aan hun stal en niet de hele dag los hoeven te staan.
chikohaa schreef:Vogel t uit, mooi leermomentje!