0000 schreef:Kirsha schreef:Hier nog iemand die er doodmoe van wordt. Het lijkt wel normaal om paarden 's nachts en 's winters binnen te houden. Ik heb hier nu meerdere stallen geprobeerd en ze zeggen allemaal hetzelfde, stal stal en nog eens stal. Ik wil weidegang
Gelukkig heb ik nog een lijstje met wat opties. Maandag maar weer eens rondbellen, dan kan ik gelijk gaan kijken als het me wat lijkt. Wat een gedoe
Misschien eens vragen of je je paard op de weide mag zetten een winter als je daarna zelf zorgt dat deze weide weer vol komt met gras en begaanbaar is in het voorjaar? Dan kom je erachter hoeveel tijd, moeite en geld dat kost en begrijp je ook ineens waarom de meeste staleigenaren paarden best in een paddock willen zetten in de winter maar niet op de weide. Begrijp me niet verkeerd, ik wil mijn paarden ook graag buiten in de winter, maar weidegang vind ik echt totaal niet noodzakelijk. Gebruik nu overigens jouw post Kirsha maar ik heb berichten van dezelfde strekking al vaker voorbij zien komen dus het is niet direct aan jouw persoonlijk gericht. Ik ben er inmiddels echter van overtuigd dat 99,9% van de mensen zonder eigen land echt totaal geen inschatting kunnen maken hoeveel werk het is om weide, paddocks en rijbak goed begaanbaar en netjes te houden. Met 10 uur per week ben je echt helemaal nog nergens.
Moeten er wel paddocks zijn. Daar zou ik namelijk helemaal geen problemen mee hebben, het gaat mij namelijk meer om het buiten zijn (in groepsverband) dan om de weide zelf, maar alle stallen in de buurt houden hun paarden in de winter 24/7 binnen (of met wat mazzel 2 uurtjes luchten) en dat is voor mij op geen enkele manier goed te praten, ook al is het onderhouden van een weide veel werk.
Ik had de hoop al bijna opgegeven en toen kreeg ik mail van mensen die precies aanbieden wat ik zoek. 24/7 weidegang in de zomer en in de winter zo lang als het kan, dit is mogelijk doordat ze véél land hebben met relatief weinig paarden. Dat in combinatie met de veel lagere prijs dan alle andere stallen in de buurt en de enorm goede sfeer die er hangt maakt dat ik hopelijk mijn droomstal heb gevonden