Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Gewoon doen waar jouw paarden het goed op doen, jij weet dat het beste, hebben anderen geen zaken mee
Ben er wel een beetje jaloers op zelfs, mijn paard vindt het nl. niet prettig zo lang buiten en wordt graatmager dus die heeft echt 'rusttijd' op stal nodig om te kunnen ontspannen. Mijn andere paard vindt het dan weer niks om alleen achter te blijven buiten, dus die komt dan ook maar mee binnen. Wat ik trouwens wel een nadeel vind is steeds die bijtwondjes overal, ze lopen de hele tijd samen te trutten en zo onhandig als er onder het zadel of op de plek waar je aandrijft wondjes zitten
sophianemo schreef:Natuurlijk! Ze worden er echt niet minder van hoor! Juist alleen maar lekker, Maar ik zou wel een dun zomerdekentje op doen tegen wondjes en verkleuring. Ik heb hier geen problemen mee. misschien zo'n zebra deken. die zijn wel heel leuk:)
Deze staat ook dag en nacht buiten.
http://www.mijnalbum.nl/Album=NVUJCBO8
Def schreef:Die wondjes komt omdat ze sociale interactie hebben. Het ziet er misschien niet zo geweldig uit, maar eigenlijk zou je er juist blij om moeten zijn dat je paard sociaal is en lekker speelt met andere paarden.
Mijn pony verkleurt in de zomer ook helemaal van zwart naar vies bruin. Kan me echt niets schelen. Geen jury die je daarom minder punten gaat geven hoor.
Def schreef:Die wondjes komt omdat ze sociale interactie hebben. Het ziet er misschien niet zo geweldig uit, maar eigenlijk zou je er juist blij om moeten zijn dat je paard sociaal is en lekker speelt met andere paarden.
Mijn pony verkleurt in de zomer ook helemaal van zwart naar vies bruin. Kan me echt niets schelen. Geen jury die je daarom minder punten gaat geven hoor.
Mijn pony heeft in de winter wel dekens op, omdat ik haar echt half moet scheren i.v.m. teveel zweten en niet meer opdrogen. Ik ben blij dat ik in de zomer zonder die dekens kan, vind het altijd zo'n gedoe.
Mijn pony heeft in de winter wel dekens op, omdat ik haar echt half moet scheren i.v.m. teveel zweten en niet meer opdrogen. Ik ben blij dat ik in de zomer zonder die dekens kan, vind het altijd zo'n gedoe.
Urielle schreef:Ik juist omgekeerd, een zwarte op papier. Nu is het nog niet veel mooi weer geweest en is hij idd zwartbruin, maar in sommige jaren is het net een valk om te zien! Maar dat maakt me verder niet uit, met de chip kunnen jury's toch wel zien dat dit het paard is wat het moet zijn. Geschoren is hij trouwens een wat grijzige bruine dus 's winters is hij ook niet conform paspoort.
Stravero schreef:Hoi allemaal,
Ik wil mijn drie paarden zoveel mogelijk op het weiland hebben lopen. Het is goed voor de spieren, beter voor de weerstand en ze vinden het natuurlijk zelf heerlijk.
Nu rijd ik er met twee intensief wedstrijden (tot nu toe Z2 en Z1) . En word nogal 'uitgelachen' / niet serieus genomen door staleigenaar en andere pensionklanten omdat zij het onzin vinden wedstrijdpaarden 24/7 op de wei te zetten.
Het gaat hier om mijn haflinger (Z2) en KWPN (Z1) en mijn driejarige haflingerhengst die ik aan het beleren ben.
Situatie weidegang, alledrie naast elkaar omdat zei erg aan elkaar gehecht zijn maar niet bijelkaar kunnen (hengst, ruin en merrie. Ruin dekt merrie ook). Per paard weitje van 30x30 zodat ze het goed kaal kunnen maken, en daarna rouleer ik ze door naar de andere wei (6x 30x30 dus als ene weitjes kaal zijn, kunnen ze weer naar de andere waar dan goed hoog gras op staat.) zodat ze altijd voldoende eten hebben. Ik vul en maak de waterbakken iedere twee dagen schoon en haal iedere dag alle mest uit de weilanden. Alledrie gaan ze iedere ochtend 1uur in de stapmolen en de diejarige rijd ik 3x per week (afwisselend met buitenritje/in de bak). Wedstrijdpaarden 5-6 x per week. Ze zijn alledrie zeker niet te dik en krijgen dus ook voldoende beweging.
Wat vinden jullie?