Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanso schreef:okeoke.. en de tandarts, laten jullie die elk half jaar komen? elk jaar? of alleen als je denkt dat er iets mis is.. hier verschillen de meningen best erg dus ik weet nu niet echt goed meer wat verstandig is haha
Renske1987 schreef:Echte toppaarden (en sorry maar daar reken ik niet een paard tussen dat in de L1 loopt) van idd ruiters zoals Anky e.d. komen super vaak hun stal uit. Ik las laatst een interview waarin ze vertelde wat die paarden deden op een dag:
- stapmolen 20 minuten
- rijden ongeveer 30 minuten tot 45 minuten
- paar uur op de wei (wel alleen, maar ja met zo een paard loop je het risico niet)
- aan de hand stappen en grazen.
Volgens mij hebben die paarden een heel fijn ritme en veel afwisseling.
Nikass schreef:Tandarts 1x per jaar
Geen griepprik voor mijn paardje, alleen tetanus 1 x per 3 jaar
Hoefsmid 1 x per 8 weken ongeveer
Zadelmaker is in nov 2012 (nieuw zadel) en mei 2013 geweest en komt in het najaar nog een keer, maar hoe vaak dat daarna nog moet weet ik niet.
En bij alles geldt natuurlijk: bij klachten eerder/vaker laten komen.
unihvj schreef:Nikass schreef:Tandarts 1x per jaar
Geen griepprik voor mijn paardje, alleen tetanus 1 x per 3 jaar
Hoefsmid 1 x per 8 weken ongeveer
Zadelmaker is in nov 2012 (nieuw zadel) en mei 2013 geweest en komt in het najaar nog een keer, maar hoe vaak dat daarna nog moet weet ik niet.
En bij alles geldt natuurlijk: bij klachten eerder/vaker laten komen.
Volgens mij ben je verplicht bij transport wel te enten tegen tetanus en influenza dus let je wel op als je paard vanwege ziekte plots vervoerd moet worden heb je kans op een hoge boete... maar regels kunnen veranderen maar dit is zover ik weeet verplicht als je de openbare weg op gaat... zo niet hoor ik dat graag in reacties