Vind deze methode erg prettig, paard heeft altijd een droge stal, een dik ligbed en altijd wat te knabbelen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mando schreef:Onze stal wordt 1x per 2 weken uitgemest...
De overige dagen opstrooien.
Ze staan bij ons echt niet vies hoor... juist als je steeds maar leeg haal en ze zijn al niet schoon dan
blijft het niet schoon.
Maar als je mijn verzorgster zou zijn zou ik je ook even bij je oren pakken en aangeven dat je beter dit kan melden aan me dan je fustraties te uiten op bokt.
En ik vind dit niet verwaarlozing van de stal.... daar versta ik iets heel anders onder
Joellelove schreef:Dat vind ik ook, ik doe tenslotte veel voor haar dus kan ik dat best overleggen. Iedereen kan het mis hebben dus ook de eigenaar. En ik denk dat leeftijd op dit gebied niet veel uitmaakt of wel?
Ik heb het alleen op bokt gezet omdat ik meningen wou, en ik hoef door niemand terecht gewezen te worden. Als de eigenaar er iets van vind hoor ik dat van haar en niet van jullie. En dat jullie het niet fijn vinden is tot daar aan toe. Maar daar heb ik verder geen boodschap aan.
Calanddra schreef:Ik vind sommigen hier wel heel hard voor TS. Zij hadden de afspraak gemaakt om te mestenzoals zij nu nog steeds doet. Echter omdat de eigenaar elke x enkel opstrooit is de stal als TS komt zo vies dat alles er zowat uit moet. Ik kan best begrijpen dat dat niet leuk is en vind ook dat TS dat best eens mag bespreken met de eigenaar,of iig overleggen wat de eigenaar wil dat ze doet. TS is ook maar een mens en recht op een eigen mening. Natuurlijk bepaalt zij niet wat de eigenaar moet doen, maar overleggen kan altijd.
Denk dat haar eerste bericht puur uit frustratie is geschreven en dat ze t misschien niet zo bedoelde zoals t nu overkomt.
Joellelove schreef:Dat vind ik ook, ik doe tenslotte veel voor haar dus kan ik dat best overleggen. Iedereen kan het mis hebben dus ook de eigenaar. En ik denk dat leeftijd op dit gebied niet veel uitmaakt of wel?
Ik heb het alleen op bokt gezet omdat ik meningen wou, en ik hoef door niemand terecht gewezen te worden. Als de eigenaar er iets van vind hoor ik dat van haar en niet van jullie. En dat jullie het niet fijn vinden is tot daar aan toe. Maar daar heb ik verder geen boodschap aan.
Lianne86 schreef:Dan nog vind ik het smerig(Of je moet oppotten met alle drollen/natte plekken eruit.. dan kan het wel... maar alleen wat opstrooien vind ik geen optie) en dan past stro gewoon niet bij mijn idee van "schone stal"" als je alleen maar wilt opstrooien.... (Maarja, ik vond de stal nog steeds het mooist bij het vrouwtje waar ze gewoon 1x per week de stal helemaal leeg gooide, 3x per dag drollen eruit schepte en elke dag verder nog eens een mooie lading stro erbij en dat op rubberen matten...)
Voor mij is het heel belangrijk dat ie "goed droog" staat.. Ik moet eerlijk zeggen dat onze ondergrond toen we met stro gingen oppotten niet ideaal wasVandaar ook dat ik altijd het idee had dat het "nat" bleef... (Ok, ik ben daarin een tut hoor, maar ik moet gewoon in de stal kunnen gaan zitten zonder helemaal smerig te worden
en toen had ik echt het idee dat het gewoon smerig was...) Daarom ook vlasfan.. toch netjes een opgepotte laag, hij eet het niet allemaal op, en het is gewoon fijn spul omdat het meer opneemt