Hoe vaak per dag ga jij naar je paard???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak per dag ga jij naar je paard

1x per dag
76 (61%)
2x per dag
21 (17%)
3x per dag
8 (6%)
meer dan 3 keer per dag
18 (14%)

Totaal aantal stemmen: 123


prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:51

Lielle schreef:
en daar noem je dus iets essentieels (net als Sonja trouwens). Ik heb een man die het prima vindt dat ik paard rijd, maar het ook prijs stelt als hij me nog eens ziet. Dus dan moet je toch een balans zoeken. Ik kom nu 5 dagen in de week op stal, ik heb de luxe dat ik mijn moeder's paarden rijd en dus ook het werk kan delen. Maar ik kan en wil niet iedere avond om half elf op stal rondhangen, dat kost me mijn huwelijk.


Ik denk niet dat het toevallig is dat ik juist op een paardenman ben gevallen Lachen. Ik heb eigenlijk altijd vriendjes "in de paarden gehad"....Haha!

Ik heb ook bewust een baan gezocht, waarbij ik al om vier uur klaar ben, zodat ik 's avonds toch nog een behoorlijke tijd thuis ben.

Dat zal allemaal heus voor iedereen niet zo makkelijk zijn, dat besef ik heel goed, maar ik had die keuzes wel, en heb ze dan ook bewust gemaakt.

Ik heb trouwens ook gekozen voor een pensionstal die bijna 30 km van mijn huis vandaan ligt, maar waar mijn paarden het goed hebben. Ook niet iets wat iedereen zou doen, hoewel mijn vriendin nog veel gekker is: die staat op dezelfde stal, maar die woont nog 15 km verder weg...*LOL*

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:51

ik ben bijrijder (van mijn moeder's paarden *LOL* )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:52

Gail schreef:
In een relatie lijkt t me heel logisch dat je 's avonds ook bij je partner wilt zijn. Maar je hoeft toch ook niet alles zelf te doen? Als je t maar regelt! Een goede bijrijder bijvoorbeeld kan prima werken.


Weet je, ik ga elke dag lekker zelf naar mijn paardje en mijn partner staat daar helemaal achter, dan zie ik hem maar wat minder.

En als ik echt niet kan is er altijd wel iemand die hem even los kan gooien voor me. *LOL*

Paardje blij, ik blij.

Zoals ik al zei, mocht mijn paard eens een dag zijn stal niet uit komen.... nou misschien dat het eens in het jaar gebeurt, verder loopt hij lekker elke avond.

Het lieft zou ik een verzorgster hebben die hem overdag er ook nog eens uithaalt, maar helaas, iedereen wil dat ook gelijk rijden, en dat heb ik liever niet.
Cinzano zal het dus alleen met de avonden moeten doen (in de winter dan, 's zomers staat hij lekker in de wei).

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:57

Als ze gewoon hier bij huis staan dan kom ik de hele dag door wel bij ze.

Maar nu staan ze ergens anders. Dus gaat er sóchtends vroeg iemand naar toe, of mijn zusje of ik, om te checken of ze nog water hebben en straks moeten ze ook weer bijgevoerd worden (ze staan dag en nacht in de wei) en smiddags of s'avonds ga ik er ook altijd naar toe.

Ik krijg meteen een schuldgevoel als ik eens niet geweest ben dus dat komt zelden voor Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:02

Ze staan hier aan huis, en ik kom er wel meer dan 3x per dag als je korte tijden ook mee rekent.
S'ochtends voeren, smiddags uit school ff langs, daarna rijden en voeren.
En later nog afsluiten, lampen uit en soms nog iets lekkers ofzo.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:41

runningkawa schreef:
Dat vind ik ook, cinzano Lachen
Maar ieder zijn keus, als je de hele dag bij paarden wilt zijn mijn best.
Zoniet ook goed.
Maar ik ben wel van mening dat als je een paard aanschaft, dat je hem wel moet voorzien van de dingen die hij nodig heeft.
En dat is toch zeker 1x per dag uit stal.
En daar wijkt voor mij idd bijna alles voor.
Anders had ik simpelweg geen paard moeten kopen.
Ik kies voor het paard, het paard niet voor mij.

helemaal mee eens runnigkawa!! ik ga normaal 3x op een dag naar syl (ben postbode en loop vaak in de buurt bij m`n syllie moet hem dan ook even zien)maar tegen woordig meerdere keren op een dag(controleren ivm die engerd van een paardenbeul Scheve mond) ,zet hem in de avond lekker op stal en s`morgens vroeg gaat hij weer lekker op het land en rijdt hem wel zeker 5 dagen in de week lekker naar het bos,duin of naar het strand! als je eenmaal voor een paard hebt gekozen dan zorg je er ook maar goed voor!!

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:50

promptertje schreef:
Ik denk niet dat het toevallig is dat ik juist op een paardenman ben gevallen Lachen. Ik heb eigenlijk altijd vriendjes "in de paarden gehad"....Haha!

Ik heb ook bewust een baan gezocht, waarbij ik al om vier uur klaar ben, zodat ik 's avonds toch nog een behoorlijke tijd thuis ben.

Dat zal allemaal heus voor iedereen niet zo makkelijk zijn, dat besef ik heel goed, maar ik had die keuzes wel, en heb ze dan ook bewust gemaakt.

Ik heb trouwens ook gekozen voor een pensionstal die bijna 30 km van mijn huis vandaan ligt, maar waar mijn paarden het goed hebben. Ook niet iets wat iedereen zou doen, hoewel mijn vriendin nog veel gekker is: die staat op dezelfde stal, maar die woont nog 15 km verder weg...*LOL*


tja, ik viel nu eenmaal voor deze Knipoog en ik heb geen reden tot klagen. Ik zorg dus bv wel dat ik 's ochtends al vroeg begin zodat ik idd ook rond 4 uur weg kan. Maar aangezien ik ook 30 km moet rijden Knipoog ben ik niet snel voor een uur of acht thuis, en dan moet ik nog eten *LOL* Maar goed, dat zijn dus de compromissen om en een relatie en een paardenbestaan te runnen naast een volledige werkweek Knipoog

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:53

ik ga nu 2 keer per dag. Dit komt omdat ik mijn pony zelf graag binnen en buiten zet. Ze is ook hoogdrachtig, dus ga toch elke ochtend kijken of er al een veulen is. De staleigenaar kan je paard binnen en buiten zetten, maar voeren moet je zelf doen en ik vind het niet echt lekker voor mijn pony om 1.5 kg biks in 1 keer weg te stouwen...
In de zomer ga ik 1 keer per dag en in het weekend wel eens 2 keer. Ze staat dan dag en nacht buiten zonder bijvoer. (of ze moet dan weer drachtig zijn of veulentje erbij hebben)

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:57

Lielle schreef:
tja, ik viel nu eenmaal voor deze Knipoog en ik heb geen reden tot klagen. Ik zorg dus bv wel dat ik 's ochtends al vroeg begin zodat ik idd ook rond 4 uur weg kan. Maar aangezien ik ook 30 km moet rijden Knipoog ben ik niet snel voor een uur of acht thuis, en dan moet ik nog eten *LOL* Maar goed, dat zijn dus de compromissen om en een relatie en een paardenbestaan te runnen naast een volledige werkweek Knipoog


Ik geloof dat wij het allebei op deze manier wel redden *LOL*.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:58

Ik heb mijn paarden thuis staan, dus dat maakt het allemaal al heel anders, maar ik ga meer dan 3x per dag naar mijn paarden toe.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:16

Minimaal 3x per dag (om te voeren) dan nog stal uitmesten, rijden en prullen, dus gemiddeld een keertje of 5/6 per dag. Nu staan mijn paarden aan huis, dus ik weet niet of je dat kan vergelijken met een paard wat in pension staat.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:26

ik ga 1 keer per dag. en dan om te rijden, te longeren, los te gooien of te wandelen. soms issie 2 uur uit zun stal soms maar 20 minuten.. en da moet ik zelf weten vind ik dan.
hijkomt niet op de wei, die hebben we simpelweg niet en staat eigenlijk die andere uren alleenmaar in stal tevreten Haha!
hijheeft wel eenbuiten stalletje..en ontsnapt ook wel eens Haha!

ik ben bezig tot 11 uur savondsmet de paarden(heben er 2) en dat doe ik elke avond. heb er wel eens genoeg van ja, maar ik heb deverantwoordelijkheid op me genomen en doe het graag voor hem. dat ik er vervolges weer vroeg uit moet is mijn probleem, tis dat mijn vriend en ik samenwonen Haha! anders zagen we mekaar nooit..
maar we werken en leven voor de paarden, dus ik klaag absoluut niet Haha!
ben toch maar blij dat ikmijn vriend heb aangestoken met het paardenvirus.. eerst moest hij er niets vanhebben Haha!

loulou

Berichten: 14814
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:34

IngridM schreef:
want met andere woorden; iedereen die z'n paard 'ns een dagje laat staan zou geen paardeneigenaar moeten zijn ?????


ik ben dus een hele slechte paardeneigenaar Bloos!

maar loulou staat 24/7 buiten, dus die vind het echt nie erg als ik een keertje nie kom.
eerst ging ik echt elke dag rijden, maar nou heb ik er vort minder moeite mee om der een keer een dagje te laten staan.


en om antwoord te geven op de vraag: Haha!
ik kom normaal gesproken 1x per dag.
en als ze op stal staat meestal 2x (maar ze staat bijna nooit op stal)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:35

bij mij is het verschillens hoogstens is het 2 x per dag.
Maar vaak is het ook 3 a 5 keer per dag!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:35

1X per dag.

Maar mijn paarden lopen 24 uur buiten dus het is meer als genoeg.

Van de zomer ben ik wel 2x per dag geweest toen Danno ziek was en ik ook thuis zat ivm de hernia, dus had ik toch niks beters te doen.

Samen beter worden dan maar Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:51

1x per dag maar Pasha is ook mijn verzorgpony, dus die mensen die doen haar gewoon naar buiten, en weer naar binnen en voeren haar,
IDEAAL Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:01

Ik ga in de winter doordeweeks iig 2 x per dag, anders krijgen ze geen eten Haha!
En in het weekeinde ban ik ongeveer van 's ochtends 8.00 tot 18.30 bij de paarden, niet alleen me eigen hoor. Behalve als ik toetsweek heb ofzo dan ben ik tussendoor een aantal uurtjes thuis.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:04

Ik ga altijd 2x per dag. 's Ochtends voor school of werk ga ik voeren en zet ik hem evt. op de andere wei.
Eind van de middag krijgt hij weer voer en dan ga ik ook mesten/poetsen/rijden, etc.
In vakanties of in het weekend ben ik er soms 3x, maar dat ligt maar net aan mijn planning.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:17

1X maximaal, sting staat gewoon in het weiland, en ik moet er een half uur voor fietsen, dus ik kan er niet elke dag naartoe

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:51

Ik ga meestal 1x per dag. Maar soms moet ik een dagje overslaan omdat ik het gewoon niet haal omdat ik het te druk heb met school. Eentje staat op pensionstal dus is niet zo erg als ik een dagje niet kan. Andere staat thuis en die verzorg ik wel iedere dag... 10 meter lopen en ik ben er. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:06

Ik ga bijna elke dag naar stal. Op woensdag en Vrijdag heb ik een bijrijdster voor Jamaica, dus als ik ergens heen wil o.i.d. probeer ik dat altijd op 1 van die dagen te plannen.
Als ik op stal kom zet ik meestal eerst mijn paardjes buiten (al dan niet met nog wat andere) Alleen als het erg koud is ga ik ze eerst een aai geven, dan een bakkie doen, en dan buiten zetten, omdat ik dan van de kou nog niet eens een halster omkrijg Haha! (20 min. op de scooter naar stal)
Op het moment dat ze buiten zijn wordt er indien nodig gemest (zelf mesten) en dan varieert het wat ik ga doen. Als ik geen zin heb om te rijden wil ik nog weleens een manege pony lekker verwennen met een uitgebreide poetsbeurt, is voor die beestjes ook lekker. Aangezien ik op het moment niet werk ben ik meestal elke dag van 12 tot 16.00 ongeveer op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:08

Mijn paarden staan bij m´n vader die ze s´morgens om 07:00 uur voert.
Daarna gooien Albert of ik ze naar buiten en mesten we gelijk uit en maken alles weer klaar voor de avond.
s´Avonds moet een van ons dus weer om ze naar binnen te doen en te voeren.
Om 22:00 voert m´n vader ze dan nog een keer.
We komen dus zowiezo 2x per dag maar ook regelmatig 3x ivm het rijden hoewel ik het altijd probeer te combineren met het naar buiten/binnen zetten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:20

Ik ga hooguit 1 keer per dag, maar blijf ook wel eens een dag thuis, als mijn bijrijdster gaat. Er is meer op aard dan alleen mijn paard Knipoog

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:58

ik heb niets ingevuld want ik ga maar 3/4 keer per week. Bloos!
Ze staat de hele dag buiten en zomers 24/7. Ze wordt binnen en buiten gezet en gevoerd. Ik zou absoluut nooit willen dat mijn paard nooit buiten kwam behalve als ik er ben, dat vind ik niet een heel erg paardwaardig bestaan. Niet goed, fysiek en psychisch.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:20

Ik ga meestal een aantal keer per dag even naar de paardjes toe (20 meter lopen naar de wei...) S'morgens om ze te voeren en buiten te zetten, smiddags na school om ze ff een aai te geven en om te kijken of appie's deken nog goed ligt, rond 4 uur om met Apollon te gaan rijden oid. En savonds om ze te voeren en op stal te zetten.
Verschillende keren per dag dus. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen tijd maak voor vrieden en andere zaken, ik sla ook wel eens wat daagjes over om met vrienden mee te gaan.
Maar ik heb gekozen voor een paard, (nu inmiddels 3) ik wist van te voren dat ik daar veel tijd aan kwijt zou zijn dus ik neem die veranwoordelijkheid voor ze ook op me, anders zou ik voor een verzorgpaardje gekozen hebben.