echte paarden paardenshampoo of gewone mensen shampoo ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welke shampoo gebruik jij ?

paarden
30 (18%)
mensen
50 (31%)
mensen ( baby )
35 (22%)
beide
44 (27%)

Totaal aantal stemmen: 159

Ragdollcat

Re: echte paarden paardenshampoo of gewone mensen shampoo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:44

Het is toch niet de bedoeling om je paard dagelijks te wassen met shampoo en al op zijn lijf? Zelfs met een paardenshampoo niet, het is nooit goed.

Alleen als het echt nodig is, goed poetsen is nog altijd beter en af n toe lekker afspoelen met puur alleen water als het warm is buiten of binnen in de winter als je paard flink gezweet heeft bij het werk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:47

Nou, was al heeeeeel wat jaren onze paarden met mensenshampoo, nooit problemen gehad met afgebroken haar of kaalheid. Je moet gewoon goed uitspoelen. En voor het lichaam verdunnen in een emmer water. Voor manen en staart doe ik het er puur op. Anders wordt het niet schoon.

Ik was alleen voor wedstrijden, ca 1x per maand, maar komt ook wel eens voor dat het vaker is. Tja, ik heb nu eenmaal witte paarden, kan ik echt niet ongewassen de ring mee inkomen.

Citaat:
Gebruik dus geen gewone of babyshampoo op dieren!
Sorry, maar ik vind dit soort opmerkingen echt onzin.

ZwarteMerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:49

Ik was echt wel met paardenshampoo hoor! Paarden hebben droog haar dus moet dit gehydrateerd worden + moet je rekening houden dat de huid van een paard toch net iets anders is als dat van een mens! Paarden hebben hun natuurlijke bescherming nodig, zeker als ze op de weide staan. Daarom mag je ook niet te vaak wassen. Ik was enkel wanneer ze echt vuil zijn en dan nog is dat maar 1 x per jaar aan het begin van de zomer. Staart en manen kan je al wat meer wassen.
Voor op wedstrijd of keuring, doe ik eerst conditioner van de mensen in een vochtige staart. Ik laat het even intrekken. Daarna was ik de staart met paardenshampoo. Daarna doe ik er weer conditioner in maar speciaal voor paarden. Ik spoel deze goed uit. Laat de staart drogen en kam deze uit met een anti klit middel. Zo heb krijg je een super zachte, mooie staart.
Overigen doe ik dit enkel voor een belangrijke wedstrijd of keuring.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:50

gebruikte altijd bij de bonte die ik reed driehoek zeep of baby shampoo.

vind die paarden was middelen zo ontzettend duur.

tweetyXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:46

ik gebruik babyshampoo
word mijn pony altijd lekker zacht van
maar daarvoor paarden shampoo
of mens
voor de staart
gebruik ik betadine shampoo
want ik heb een schimmel dat werkt goed

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:08

Ik gebruik wisselend voordelige paardenshampoo en paardenshampoo voor witte paarden. Heb altijd het idee dat 'mensen'shampoo niet zo goed reinigt.