Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_king schreef:Bij diaz kunnen ze gewoon rennen. Geloof ook niet dat er anders beweerd wordt.
Diaz moet wel rekening houden om het droog te houden. Ondanks de goede grond.
Maar beweging krijgen ze naast een lekker sprint trekken wel door grazen.
Dan wandelen ze heel veel.
Wat ze niet doen bij een voerplek.
sevke schreef:mwa dat hangt van vele factoren af (kwaliteit zand, ligging)Drainage. Als je een paard het jaar door op die oppervlakte wil houden, is het absoluut noodzakelijk om de ondergrond te draineren. Anders wordt het in no-time een modderpoel waar je tot je knieen in de blubber zakt.
little_king schreef:IMJ
Maar zoals ik dat lees verdwijnt dat door verbouwing.
Zoals ik al schreef, ik begrijp haar verwoording van haar ruimte niet zo goed.
Maar afgeven op de stalpaarden klopt zeker niet omdat zij ook niet voldoet aan de beweging.
Diana_14 schreef:Ik heb laatst een topic geopend over de ervaringen en meningen van mensen over het paard houden op minder ruimte dan het ideaalbeeld.
Ik heb weinig nagatieve reacties gekregen, wel veel pb omdat mensen bang zijn voor de reactie van mensen die heftig reageren op de ruimte die de paarden tot hun beschikking hebben.
Voor de mensen die er tegen zijn, gaan jullie dan ook bij alle mensen langs waarvan je irl ziet dat de paarden op te weinig oppervlakte staan? Als je goed rond kijkt staan heel veel paarden op kleine paddocks.
Ik vind dat een paard zich makkelijk kan redden op de ruimte die ts tot haar beschikking heeft.
Veel beter dan een manege of pensionstal, en dan mogen die paarden wel 6 uur per dag buiten komen op grote lappen grond, maar dan staan ze alsnog de resterende 18 uur op 9m2. Dan heeft 24/7 m uitloop altijd nog mn voorkeur.
Maar ik denk niet dat dit topic bedoeld is voor de discussie of er voldoende ruimte is, maar voor tips over de indeling.
@ts succes!
IMJ schreef:Little king, dat schreef wendyenbram wel( over het weiland) daar heb je overheen gelezen.
En grazen? Helaas is mijn paard er sinds 1,5 week niet meer maar 24/7 grazen, dat kon helaas niet meer.. Dan zou ie binnen een week hartstikke kapot zijn gegaan. Niet ieder dier over 1 kam scheren, de natuur nabootsen doen we allang niet meer. Dus laten we ook niet doen of ze daar ook 24/7 zouden grazen..
TS, jij krijgt een prachtig stuk waar menig paard zijn hoefjes voor bijelkaar mag knijpen!
ben alleen een beetje bang voor de bagger, maar goed dan kan je altijd nog wat aan laten leggen! laat het iig naar buiten toe aflopen!
Diaz schreef:...tussen de stal en schuur dwars over een hek te plaatsen. Zo kom je dus met een stuk van 20x45 voor de paarden, en mega veel tuin voor ons.