Schapen bij paard in de wei ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:37

voor de flesselammeren:
(in mijn ervaring)
Als het lammeren zijn die wel de eerste melk hebben gehad, groeien ze meestal gewoon normaal (ervanuitgaande dat ze wel goede, voedzame kunstmelk krijgen, en voldoende).
Als ze geen eerste melk hebben gehad, blijven ze vaak kleiner.

En, is het een probleem als ze kleiner zijn? Je wil er toch niet mee gaan fokken als ik je goed begrepen heb, dus dan zou dat opzich niet zoveel uitmaken toch? Als ze maar gezond zijn.

Succes ermee!!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:47

Zinzi_jewel schreef:
Haha , foto .
Eerst eens proberen wel programma ik op gsm kan zetten zodat ik simpel kan uploaden en hier plaatsen .
Schijnt makkelijk via Facebook te kunnen . Maar ben zo, n digi beet .
En wil de schaapjes eerst laten scheren . Durf ze zo niet te laten zien hoor !!!
Meer wol als schaap en echt vervilt enzo .
Maar het is te vroeg om te scheren . Mag pas in de maand mei

Haha, okee maakt niet uit. Ah zielig dat mensen dan niet scheren he.. Dan hebben ze echt last van de wol, vooral met warm weer.
Ben benieuwd naar een foto een keer, misschien voor en na? Hihi

Yinnar schreef:
Ik had 4 schapen bij mijn paarden lopen. Twee Ouessants en twee Kerry Hills. Allen hartstikke tam. Die Ouessants zijn echt geweldig. Net honden. Liepen achter ons aan en gingen tegen ons aan staan als we een appeltje schilden. Die kleintjes zijn 14 en 16 geworden. Best oud voor een schaap volgens de veearts. Ik moet wel zeggen dat toen ze wat ouder werden de paardjes ze gingen narren. Vanuit het niets. Toen ik op een gegeven moment een shet met een schaap in zijn mond zag (aan het pootje) heb ik ze beiden uit het land gehaald en hebben ze nog twee jaar op het erf gescharreld. We hebben de ouessants van iemand gekocht toen ze 2 en 4 waren. Moeder en dochter. Het is een sober ras. Ze hebben niet veel nodig. Eens per jaar scheren en dan direct ontworden en bekappen. Als ik je een ras mag aanraden zeg ik de Ouessant! :D

Een fotootje;

Wat een leuke schapen!! Dat is echt oud ja, leuk hoor! We zetten sowieso een stukje af waar alleen de schapen kunnen lopen en ze krijgen een hok waar de paarden ook niet in kunnen dus komt vast goed.

balin schreef:
voor de flesselammeren:
(in mijn ervaring)
Als het lammeren zijn die wel de eerste melk hebben gehad, groeien ze meestal gewoon normaal (ervanuitgaande dat ze wel goede, voedzame kunstmelk krijgen, en voldoende).
Als ze geen eerste melk hebben gehad, blijven ze vaak kleiner.

En, is het een probleem als ze kleiner zijn? Je wil er toch niet mee gaan fokken als ik je goed begrepen heb, dus dan zou dat opzich niet zoveel uitmaken toch? Als ze maar gezond zijn.

Succes ermee!!

Nee dat is geen probleem als ze kleiner zijn! Vind ik juist wel leuker, als ze wat kleiner zijn :o
We willen er inderdaad niet mee gaan fokken, ze zijn echt voor het onderhouden van de wei en omdat we schapen leuk vinden!!

balin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:56

Hihi, nou geweldig toch? ;)

Er zijn trouwens ook nog kleine rassen schapen. Bij ons hadden ze voor de lol nog een stel kleine bontje schaapjes lopen, de helf zo klein als een 'normaal' schaap(de rest was fokschapen) . Heel schattig, en heel vriendelijk (weet alleen echt niet meer welk ras dat was).