Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gulpje schreef:Op de nieuwe stal hebben we netjes een contract getekend waarin ook de opzegtermijn staat maar toen wij op 30 december vorig jaar op de oude stal gingen vertellen dat we vertrokken vroeg de stalbaas of we dan 1 januari weggingen. Dus toen hebben we natuurlijk gemeld dat we netjes een maand opzegtermijn aanhielden. Achteraf gezien hadden we beter METEEN onze paarden en spullen kunnen pakken maar als je alles van te voren weet is er natuurlijk ook geen lol meer aan
kimberly1995 schreef:kimberly1995 schreef:Dat vind ik geen geluk hebben, dat vind ik normaal zaken doen. Een afspraak om op een pensionstal te komen staan is gewoon een zakelijke overeenkomst.
Doet de stalhouder dat niet dan is dat iemand waar je sowieso al niet wilde staan, want zo ga je niet met mensen om.
Bij mijn huidige stal heb ik een borg betaald. Zo wist ik 100% zeker dat de stal vrij gehouden werd en zij wisten 100% zeker dat ik echt zou komen.
Tja, maar dat alles wat jij als vanzelfsprekend zit, zie ik als iets om over na te denken. Ik hou niet van risico's en het liefste dek ik mezelf in, zéker als het om mn paard gaat. Maar ik denk dat je voor de rest ook vast wel begrijpt waar ik op doel, ookal kijk jij er anders tegenaan.
Vjestagirl schreef:Een stalgenote van mijn raadde me aan toen ik op 24 december wist dat ik een nieuwe stal had om per 1 januari te vertrekken. Ook onder het motto 'nooit iets getekend, dus vertrekken kan gewoon'. Ik vind het zelf een beter idee om te wachten tot 1 februari (is in goed overleg 29 januari geworden), al is het maar om de goede vrede te bewaren. Ik heb in principe altijd lekker gestaan en ik vind het een fijn idee om als het echt moet een plekje achter de hand te hebben waar ze me kennen en weten dat ik me netjes aan mijn afspraken houdt. Ik ben 27 december gaan vertellen dat ik vertrok (vond het ook al niet netjes het vlak voor de feestdagen te doen) en dat was prima, goed gesprek gehad en nog een maand prima gestaan.
Als je je perse in wil dekken, teken dan vast een contract en betaal borg (en zorg voor een betalingsbewijsje).
Balou_k schreef:Alleen jammer is wel dat ik meerdere stallen ken die inderdaad een maad opzeg termijn hanteren (goed recht niks geks aan) maa als de maand betaald is en de klant blijft de maand niet ze deze stal wel al benutten..
Dit steekt dan wel vind ik, men betaald feitelijk nog voor de stal, dan mogen ze deze toch niet dubbel verhuren?
Buiten dat is een opzegtermijn niet meer dan redelijk, en inderdaad veilig en fijn voor beide partijen, al ken ik situaties dat je on middelijk weg gaat en niet durft melden!
Jeetje kom er niet door heen grrr
kimberly1995 schreef:Ik vind bij nader inzien een opzegtermijn helemaal niet zo slecht en ik snap het ook wel, heb ik altijd al gedaan. Maar ik vind het zo balen dat er zoveel risico's zijn, zeker voor mij als betalende klant. En dan kijk ik toch wel vanuit mn eigen positie, want die vind ik het belangrijkste. Door die opzegtermijn lijd een pensionhouder niks.
Vjestagirl schreef:Balou_k schreef:Alleen jammer is wel dat ik meerdere stallen ken die inderdaad een maad opzeg termijn hanteren (goed recht niks geks aan) maa als de maand betaald is en de klant blijft de maand niet ze deze stal wel al benutten..
Dit steekt dan wel vind ik, men betaald feitelijk nog voor de stal, dan mogen ze deze toch niet dubbel verhuren?
Buiten dat is een opzegtermijn niet meer dan redelijk, en inderdaad veilig en fijn voor beide partijen, al ken ik situaties dat je on middelijk weg gaat en niet durft melden!
Jeetje kom er niet door heen grrr
In principe kun je als pensionklant als je al weg bent die maand de box gewoon nog gebruiken. Als jij die maand een ketting op de deur wil leggen mag dat. Sterker nog: je kunt ook al het eten wat je paard die maand gegeten zou hebben meenemen.
Vjestagirl schreef:kimberly1995 schreef:Ik vind bij nader inzien een opzegtermijn helemaal niet zo slecht en ik snap het ook wel, heb ik altijd al gedaan. Maar ik vind het zo balen dat er zoveel risico's zijn, zeker voor mij als betalende klant. En dan kijk ik toch wel vanuit mn eigen positie, want die vind ik het belangrijkste. Door die opzegtermijn lijd een pensionhouder niks.
Die opzegtermijn beschermt jouw ook hé. Het voorkomt ook dat jij het erf op rijdt, je pensionhouder naar je toe komt met je paard aan een touwtje en je verteld dat je niet meer welkom bent. Het werkt 2 kanten op, hij heeft zich ook te houden aan de maand opzegtermijn.
kimberly1995 schreef:Snap ik. Maar als je paard slecht behandeld word in die laatste maand, heb je alsnog vrij weinig om op te staan, want bewijs het maar eens. Dus áls dat gebeurt en je besluit meteen te vertrekken, ben je alsnog je geld kwijt. Snap je wat ik bedoel?
kimberly1995 schreef:Snap ik. Maar als je paard slecht behandeld word in die laatste maand, heb je alsnog vrij weinig om op te staan, want bewijs het maar eens. Dus áls dat gebeurt en je besluit meteen te vertrekken, ben je alsnog je geld kwijt. Snap je wat ik bedoel?
Colway schreef:kimberly1995 schreef:Snap ik. Maar als je paard slecht behandeld word in die laatste maand, heb je alsnog vrij weinig om op te staan, want bewijs het maar eens. Dus áls dat gebeurt en je besluit meteen te vertrekken, ben je alsnog je geld kwijt. Snap je wat ik bedoel?
Ik heb dat zelden zien gebeuren en hoor het ook zelden. Zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar nergens zoveel geroddel als in de paardenwereld. Dus als je als pensionhouder een goede naam wil behouden moet je zorgvuldig met je klanten (eigenaren en paarden) omgaan en volgens mij gebeurt dat doorgaans ook
Vjestagirl schreef:In principe kun je als pensionklant als je al weg bent die maand de box gewoon nog gebruiken. Als jij die maand een ketting op de deur wil leggen mag dat. Sterker nog: je kunt ook al het eten wat je paard die maand gegeten zou hebben meenemen.
MarjanB schreef:Vjestagirl schreef:In principe kun je als pensionklant als je al weg bent die maand de box gewoon nog gebruiken. Als jij die maand een ketting op de deur wil leggen mag dat. Sterker nog: je kunt ook al het eten wat je paard die maand gegeten zou hebben meenemen.
Haha ik zal er eerdaags even langsrijden, krijg nog vlas enz enz
Maar even zonder gekheid ik wou de pension eigenaren tegemoet komen door een gedeelte te betalen maar dat werd niet in denk afgenomen.
MarjanB schreef:Vjestagirl schreef:In principe kun je als pensionklant als je al weg bent die maand de box gewoon nog gebruiken. Als jij die maand een ketting op de deur wil leggen mag dat. Sterker nog: je kunt ook al het eten wat je paard die maand gegeten zou hebben meenemen.
Haha ik zal er eerdaags even langsrijden, krijg nog vlas enz enz
Maar even zonder gekheid ik wou de pension eigenaren tegemoet komen door een gedeelte te betalen maar dat werd niet in denk afgenomen.
kimberly1995 schreef:Volgens mij zijn er in dit topic al 3/4 verhalen rondgegaan van slecht behandelen in de laatste maand hoor.
kimberly1995 schreef:Ik zou het bijv. wel normaler vinden om het stalgeld - voer te betalen, dus een soort borg voor de stal. Maar waarom zou je het voer moeten betalen, die hij niet gebruikt?
Dus indien je de opzegtermijn hebt, maar die maand niet uitzingt.
Lianne86 schreef:Bij ons was het excuus voor "2" maanden opzegtermijn "slechte ervaringen..." maar het is gewoon nog 2 maanden extra inkomsten + lastiger iets te vinden. (Wacht maar 2 maanden, dat is nergens bijna te doen dat ze 2 maanden een stal vasthouden, dus vaak mensen met dubbele kosten)...
Ik ben zelf ook voor een "borg" die verrekend kan worden met de opzegtermijn(Dus ipv laatste maand betalen --> borg gebruiken daarvoor.. Lijkt mij ook meer zekerheid voor pensionhouder