Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:little_king schreef:Als jong paard hebben ze ook zonder schade in koppel gelopen, pas toen mensen de potentie zagen mag het niet meer.
Bij elk paard is een maatje te vinden zonder ongelukken.
Maar dat wil de mens niet, daar zit in het hele topic het probleem.
Te duur, te ver reizen, te duur paard, te (vul maar in)
Ik vul helemaal niets in, zolang jij de realiteit verliest in de utopie waarin je leeft
little_king schreef:Wat jij utopie noemt is bij vele gewone werkelijkheid.
Verlies dat niet uit het oog.
Ook bij dure paarden.
Ik ken diverse sport stallen waar de paarden dagelijks buiten komen.
Juist ruim, zodat ze niet scherp hoeven te wenden en ook de kans op in de omheining rollen verkleind word.
Met bescherming.
Altijd met een ander paard.
Sommige met andere sportpaarden omdat het klikt, andere met brave pony's die ze er voor hebben.
Dat is niet de hele dag omdat er veel gewisseld wordt, maar wel elke dag enkele uren.
Dus net wat de mens er voor over heeft en vooral wat die mens belangrijk vindt.
Teveel mensen die het belang van soortgenoten en echte beweging niet waarderen op waarde die het wel heeft.
Citaat:De realiteit laat ook zien dat niet elk paard met een ander paard op kan schieten en dat niet elke particulier een geschikt maatje kan vinden, laat staan veroorloven. Je hebt ook paarden die niet stoppen met spelen en ravotten. Paarden die dekens stuk maken en ga zo maar door.
Nogmaals het draait om het management.
Het station van het paard zo natuurlijk mogelijk houden zijn we allemaal al gepasseerd.
Citaat:Ik denk dat als paarden wat meer gewend zijn om samen te staan, ook als ze jong zijn, er juist minder ongelukken zouden gebeuren. Ze zijn dan een stuk socialer.
little_king schreef:@kaja
En dan kom ik uit bij 20 bij 20 of 10 bij 40.
Een halve rijbaan dus zo ongeveer.
Zodat het paard ook echt kan bewegen.
10 bij 10 en kleiner is buiten staan en een frisse neus hebben, maar dat is naar mijn idee dan ook alles.
WendyLady schreef:Klopt heb je gelijk in maar ik echt geen andere oplossing :-(, ze lopen elkaar inderdaad in de weg de hele ruimte is 21 bij 21 meter en moeten dus 12 paarden komen.
fokfanaat schreef:er wordt toch om ervaringen en meningen gevraagd
Kaja schreef:fokfanaat schreef:er wordt toch om ervaringen en meningen gevraagd
Ja en als we dan een situatie voorleggen waarin paarden niet bij elkaar kunnen staan om wat voor reden dan ook dan word er gezegd bij elkaar zetten
Dan kom je weer op die eindeloze discussie.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb pony's staan die als maatje dienen. Niet meer en niet minder.
Maar dat is niet overal zo. Een pony als maatje is ook een opvreter, kost ook geld. Dat is niet voor iedereen haalbaar.
Toch is het glas bij mij halfvol in tegenstelling tot sommige anderen hier. Het is beter dan niets of een uurtje.