Het recept voor een stralende, witte staart. Wie o wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:41

Simonesimone schreef:
Sorry hoor ik snap nou nog steeds niet zo goed wat Dreumex garagezeep is. Is dat gewoon om de auto mee te wassen oid? :')

Mijn haflingers staart ziet er nu precies uit als de eerste foto op de vorige pagina alleen ga ik hem met dit weer toch echt niet wassen. Dan wacht ik wel even tot het weer een graad of 15 is. Komt ook omdat ik alleen koud water heb. :)

Neem je een waterkoker mee of een tank warm water.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:43

Garagezeep , groenezeep,
Ossengalzeep.

Blondeerspray en daarna föhnen.. :D

newmom

Re: Het recept voor een stralende, witte staart. Wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:44

En garagezeep is NIET om je auto mee te wassen!!!! Tenminste.. Als je je lak niet wil beschadigen.
Garagezeep is een zeep voor de handen met korreltjes/scrub erin..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

Betadineshampoo werkt hier super :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:08

Betadineshampoo doet het hier ook super. Alleen je handen blijven nog een hele tijd naar jodium(zout) ruiken.
Ga als het weer wat warmer is die garagezeep maar eens proberen.Heb hier op stal alleen koud water en Guus is echt een enorm varken, dus die is zeker weer eens toe aan een zeer uitgebreide wasbeurt.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:12

Dreft afwasmiddel werkt ook heel goed!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:04

Ik gebruik bij mijn Tinker altijd Head & sholders. Weet niet wat er in dat spul zit maar daar wordt hij echt spierwit van :+
Heb ook al heel veel verschillende dingen geprobeerd maar hem met die Head & sholders tot nu toe het witst.

Mijn Tinker heeft trouwens ook zo een dikke staart, gelukkig wel een zwarte, en kan je aanraden om hem toch in te vlechten in de winter. Desnoods doe je er 2 vlechten in, maar je houdt hem zo echt wel een stuk zuiverder.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:16

nieky1993 schreef:
Ik gebruik bij mijn Tinker altijd Head & sholders. Weet niet wat er in dat spul zit maar daar wordt hij echt spierwit van :+
Heb ook al heel veel verschillende dingen geprobeerd maar hem met die Head & sholders tot nu toe het witst.

Mijn Tinker heeft trouwens ook zo een dikke staart, gelukkig wel een zwarte, en kan je aanraden om hem toch in te vlechten in de winter. Desnoods doe je er 2 vlechten in, maar je houdt hem zo echt wel een stuk zuiverder.

Heel veel rommel zit daarin, dat blijkt wel weer. := :+

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:18

Ik lees even mee, is handig om te weten voor mijn Fries

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:50

Gulpje schreef:
Ik lees even mee, is handig om te weten voor mijn Fries

huh? Fries met een witte staart? :')

Ik ga trouwens dreumex eens proberen voor de onderkant van nikita's staart.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:57

newmom schreef:
En garagezeep is NIET om je auto mee te wassen!!!! Tenminste.. Als je je lak niet wil beschadigen.

Wat zit er dan allemaal in? breekt je paard zn haar er niet van af?

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:03

Er bestaat ook vloeibare groene biotex, dat is pas hemels spul! Waar ik met andere middelen een paar keer aan het schrobben ben heb ik hiermee de staarten ook in een keer wit :D

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:06

Dreumex klinkt goed, eens kijken of ze het hier ook verkopen !
Zodra ik het heb zal ik het laten weten.. Wij hebben vorst dus makkelijk om te testen !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:24

ik heb echt een dramatisch vieze staart, (lees pony poept nogal een keer graag op staart, dus ik ben gewoon genoodzaakt om eerder dan warm weer aan de gang te gaan), lekker om uit te proberen allemaal

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:54

Amaryllis schreef:
Betadineshampoo werkt hier super :D

Hier ook :D

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:43

nieky1993 schreef:

Nee vlechten is echt niet te doen, 2 vlechten krijg ik er sowieso niet in daar is haar staart veel te dik voor haha.

ik kan niet wachten om alle middelen uit te proberen.. Heb alles opgeschreven dus dat wordt uitproberen!
Betadine helpt trouwens echt niet hoor voor haar staart helaas! Wel bij haar sokken!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:52

helpt dat cowboy magic spul niet?

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:59

Bij mijn Haflinger niet, helaas. Ik kan het wel redelijk schoon krijgen, met flink boenen, maar ik heb het er nog nooit spierwit mee gekregen. Echt spierwit heb ik het tot nu toe alleen maar met een vaatwasblokje gekregen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:45

mandylfmarca schreef:
newmom schreef:

Ik weet niet wat er allemaal in zit. En ben je gek.. Van een handzeep valt zijn staart er vast niet af..
Hier nog nooit gebeurd iig haha
Gewoon proberen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:45

mandylfmarca schreef:
newmom schreef:

Ik weet niet wat er allemaal in zit. En ben je gek.. Van een handzeep valt zijn staart er vast niet af..
Gewoon proberen.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:50

Oliveella paardenzeep.

Ik heb met onze schimmel ook heel wat geprobeerd, tot iemand die ik ken dit ging verkopen.
Je doet 3 eetlepels van die geraspe zeep in een emmer, en dan heet water erbij gieten .. dan roer ik even goed zodat de zeep goed oplost en dan doe ik er koud water bij tot het op een temperatuur is dat je met je hand erin kan :P Dan de staart erin weken, en hij word spierwit!

Dat van die autozeep ziet er ook erg goed uit, daar ga ik ook eens voor kijken :D

ksjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:51

iemand die ik ken wast ook inderdaad de staart van haar paard dit werkt super!
ik ga het binnekort ook maar is proberen bij mijn bonte paardje,
die houd er van om lekker in de modder te rollen, met als resultaat;
een pik zwart paard inplaats van wit bruin bont :P

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:02

mandylfmarca schreef:
newmom schreef:

Gewoon proberen.

Nou zoals het eerst werd uitgelegd verder naar hetbegin klonk het zo chemisch en klonk het echt als een goedje waarmee je de auto boent..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:47

Die Dreumex is een goede tip :) Maar meestal zitten de strontvlekken die in de staart zitten ook op de achterbenen. Dreumex kun je niet gebruiken om dat gedeelte ook even mee te pakken neem ik aan?
Ik rijd zelf een fjord op dressuurwedstrijden en vanwege de donkere aalstreep is de staart het grootste probleem niet omdat daar toch al donkere haren in zitten. Sterker nog: hoe schoner ik haar staart was, hoe erger die enorme strontvlek op haar rechterbil opvalt :s Het is echt onwijs lelijk! Niet dat je daar punten voor krijgt in de M, maar toch. Wie weet daar iets voor?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:29

Dorine92 schreef:
Die Dreumex is een goede tip :) Maar meestal zitten de strontvlekken die in de staart zitten ook op de achterbenen. Dreumex kun je niet gebruiken om dat gedeelte ook even mee te pakken neem ik aan?
Ik rijd zelf een fjord op dressuurwedstrijden en vanwege de donkere aalstreep is de staart het grootste probleem niet omdat daar toch al donkere haren in zitten. Sterker nog: hoe schoner ik haar staart was, hoe erger die enorme strontvlek op haar rechterbil opvalt :s Het is echt onwijs lelijk! Niet dat je daar punten voor krijgt in de M, maar toch. Wie weet daar iets voor?

Cowboy Magic 'Green spot remover'.
Ik zweer erbij! Even inspuiten, afborstelen, desnoods nog een keer inspuiten en er niks meer van te zien :D