JMkaaay schreef:Polly schreef:Neem gewoon je verantwoordelijkheid als eigenaar en ga niet lopen neuzelen over 'bewijsvoering' er is geen moord gepleegd.
Geldt voor beide partijen.
Precies, een ieder weet wel dat zijn paard niet altijd even heilig is, echter ben ik niet zo iemand die direct loopt te zeuren.
Ik neem mijn verlies juist omdat ze in een groep lopen en dat je daardoor weet dat ze wel eens een wondje kunnen hebben of dat er een winkelhaak in de deken kan zitten.
Vaak is een deken makkelijk te repareren en kan die best dan de winter door.
Heb ook nooit ellende gehad op de 3 pensionstallen gehad waar ik in 28 jaar heb gestaan, heb altijd aangeboden om een dierenarts te betalen als zeker was dat mijn paard iets gedaan had, echter blijf ik niet aan de gang. Een pensionhouder moet ook in kunnen schatten of paarden wel of niet bij elkaar kunnen lopen, die persoon is tenslotte diegene die veel zicht heeft op de paarden (als het goed is...) en kent de paarden wel die al langer daar op stal staan. Door goed te vragen bij een nieuw paard kan je al een beetje inschatten in welke koppel deze dan het beste kan passen. Tuurlijk kan dat anders uitpakken maar dan kan er altijd nog ingegrepen worden door dat paard in een ander rustiger koppel te zetten zodat alle gezeur uit de lucht is.