paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:19

Als er een paar dagen flinke sneeuw ligt wat doe je dan? Mijn ex bevangen paard staat 24/7 buiten en heeft last met bevroren grond. Maar er is een beton plaat waar hij goed op kan staan, tis even aanpassen maar ik zou mijn paard echt niet binnen zetten vanwege sneeuw.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:20

Hier staan ze allemaal buiten hoor... Dag en nacht zelfs :)
Snap het binnenhouden voor sneeuw niet. Paarden weten heus wat ze doen.
Er staan een deel met ijzers en mijn paardje zonder ijzers en die doen het perfect zonder schuiven of gekke toeren.
Mijn paardje staat wel met rustbandages buiten, ja dag en nacht met deze koude en moet zeggen nergens problemen mee.
Goed dik onder de dekens,indien nodig rustbandages en voldoende hooi voorzien :) ze zijn gelukkig zo!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:22

onze paarden staan overdag gewoon buiten :) ik laat ze eigenlijk nooit een dag binnen staan , dan moet het toch echt wel storm zijn ofzo .. beestjes willen ook graag hun beentjes strekken *D

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:25

xTammyy schreef:
Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen :)

wel, vroeger kreeg mijn paardje zijn eten op de wei.. Snachts ging hij op stal en kreeg daar alleen hooi (wat hij op de wei a volenté ook kreeg) En toch.. Bij vies weer (of te warm) staat hij toch de hele tijd aan het hek te roepen om binnen te mogen.. :o (meneer had nogthans ook een schuilstal op de wei :') )
Tjah, geloof het of niet..maar ik denk dat ik mijn paard wel het beste ken ;)
Overigens.. wie nu dacht dat ik mijn paard op stal houd is mis, alleen vandaag binnen gebleven (wel een uurtje in de binnenbak gelopen) omdat de weg naar de wei echt spekglad ligt dat ik zelf alleen bijna op mijn smoel lag..
Hij gaat er niet dood van een dagje binnen te blijven, overigens met slecht weer moet ik hem vaak naar de wei 'sleuren', dus ja mijn paard heeft er helemaal geen last van..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:29

Ons paard gaat gewoon de wei op. 'S ochtends uur of 6 gaat ze naar buiten, en rond 5 uur gaat ze naar binnen. Samen met 4 anderen :)

M'n shetlanders staan 24/7 buiten met schuilstal. Ze vinden het heerlijk, lekker buiten lopen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:29

Mijn dames staan allebei rondom op ijzers, maar heb ik vandaag toch de wei in gedaan. Hebben er een uurtje of 5 gestaan en de ene had 1 achterhoefje wat sneeuw, maar hoefde daar echt niet op te bikken. De ander had 2 achterhoeven met sneeuw, waar ik wederom niet op heb hoeven hakken.
Gaat prima. Ophokken zijn ze niet gewend en vind ik sneu. Ze hebben toch beweging nodig.

Edit: en doordat ze altijd naar buiten gaan, zijn ze ook niet knetterfris.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 15-01-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:31

hier loopt die gewoon lekker buiten, heeft geen ijzers en kijkt echt wel uit met wat die doet.
heb alleen de beschikking over een buitenbak die met dit weer niet te gebruiken is. daarom ga ik met dit weer lekker naar buiten, in het wat hogere gras (welke wel besneeuwt was) heerlijke gegallopeerd daar waar het wat gladder is stappen we rustig dat gaat prima, paarden passen zich net als mensen wel aan en letten wel goed op

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:31

Bij ons op stal zijn ze ook heerlijk op de wei geweest. Met vorst en sneeuw mogen ze de wei op. Anders in de paddock.

Paardlief staat rondom op ijzers. Wel aangepast beslag waardoor ze dus heerlijk naar buiten kan. Ze glijd niet en krijgt geen ijsklompjes.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:32

misschien is winterbeslag wat? en verstappen kunnen ze ook als het droog weer is. Ze weten zelf wel heel goed wat ze doen hoor.
Mijn merrie is zelfs 300 dagen drachtig en vind het heerlijk om gek te doen in de sneeuw

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:34

Ik vind het best sneu, wil je uit je dak gaan mag je niet naar buiten.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:34

Zodra paarden in mensenhanden vallen kunnen ze blijkbaar ineens niet meer tegen sneeuw, hou toch op :')

Is er iemand die dat kan onderbouwen?

_Lisaa_

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:37

eens met marleen_usar ook hier de paarden gewoon lekker naar buiten in het weilandje,
heb liever dat ze zelf gaat rennen en lekker uitleefd en heel misschien op der plaat gaat als dat ze de hele dag verplicht in die saaie stal staat dat vind ik sneu. Poowns vandaag gewoon buiten, heerlijk gerend en gespeeld met ze 3e en alleen 1tje met ijzer ging onderuit maar die stond op en ging vrolijk verder niks aan de hand.
Al is hier dan ook wel dik 20 tot 25 cm sneeuw gevallen en lag er een vers pak sneeuw in de wei :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:38

Die van mij komt met ijzers gewoon buiten hoor!
Als er een laagje van 2 cm is, is dat gladder dan 10cm..

Maar dan nog, de paarden passen zich wel aan.

xNaoompjuhx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:39

Mijn pony gaat meestal wel naar buiten omdat hij het dan zelf wil... als het gladder is blijft hij meestal in zijn stal!!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:41

Hier staan een paar paarden die (nog) geen sneeuwbeslag hebben, die zijn in de bak gebleven op het zand, de rest (met sneeuwbeslag of zonder ijzers) is de wei in gegaan.
Deze week krijgt de rest nog sneeuwbeslag er onder geslagen en dan kunnen ze weer allemaal de wei in.
In de bak hebben we de hele dag door sneeuw weg gehaald,
als ze van die ijsblokken onder de ijzers krijgen/hebben en ze gaan dan met z'n alle aan het rennen, moet er niet aan denken hoe ze dan weer van de wei afkomen...
nee hier gaan de paarden met ijzers echt de sneeuw niet in (wel los uiteraard, en ze zijn allemaal al mee geweest naar de binnenbak om gereden te worden (oke 2 gaan over 20 minuten mee, maar dan zijn ze allemaal mee geweest)

Vraag me af hoe mensen dat doen die geen sneeuwbeslag onder de ijzers hebben zitten? gaan die gewoon de wei op? dan krijg je toch van die ijsblokken er onder?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:41

Hier een stapmolen,echt zò fijn.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:48

superwoman schreef:

Idd en dat in combinatie met een binnenbak is het helemaal top _/-\o_

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:50

Mijn jongste merrie staat zonder ijzers, mijn oudste is vooraan beslagen. Die heeft inderdaad wel wat ijsblokken, maar ze redt zich prima. Het is geen optie om die binnen te houden, ik denk dat ze de stal afbreekt. Bovendien is een paard gewoon niet gemaakt om de hele dag in een stal te staan. Hier hebben ze dag en nacht de keuze: paddock of stal. Ze gaan elke dag ook een paar uur de wei op, vooral om zich uit te leven, want veel gras heb ik momenteel niet meer.

Ik ga helemaal mee met Rider01, het is puur en alleen voor het gemak van de mens dat paarden op stal gehouden worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:50

Hier gaan/staan ze gewoon buiten , dikke pret, in de winter loopt alles sowieso zonder ijzers, lekker makkelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:30

viphorse schreef:
superwoman schreef:

Idd en dat in combinatie met een binnenbak is het helemaal top _/-\o_

jaloers :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:32

Rider01 schreef:
Zodra paarden in mensenhanden vallen kunnen ze blijkbaar ineens niet meer tegen sneeuw, hou toch op :')

Nou ik neem aan dat paarden in de natuur geen ijzers hebben.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:32

Mijn paard staat altijd buiten, dus ook nu ;). Hier vonden ze het wel leuk, lekker spelen in de sneeuw!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:40

Broccoli schreef:
Rider01 schreef:

Nou ik neem aan dat paarden in de natuur geen ijzers hebben.

Ook een menselijke ingreep, lijkt me ...

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:41

Mijn paard staat vierkant op ijzers, en loopt NORMAAL van 's ochtends vroeg buiten tot redelijk laat in de avond.
Heb het 1 dag geprobeerd in de sneeuw, maar het is onmogelijk :n. Dus nu staat hij al 2 dagen binnen. Toen ik hem gisteravond buiten zette, kwam hij direct weer binnen staan, dus tja, denk niet dat hij het erg vind

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:44

Noblesse, daarom krijgt mijn paard standaard vanaf november sneeuwbeslag de laatste jaren.
Eén keer een winter toen gehad, dat ze dat niet had en liep ze te strompelen met ijsklompen.
Dat wil ik niet meer, en het is gewoon pech voor mij als het een winter niet sneeuwt (qua kosten dan)