No_No schreef:Maar nu het volgende,
Het heeft hier vanmorgen de hele morgen wat gesneeuwd, mijn paard zijn vacht is volgens mij niet goed dicht. De sneeuw smelt namelijk en dringt zijn vacht in. Op de langere haartjes blijft de sneeuw wel liggen maar is dus alleen op zijn billen. Als ik mijn hand op zijn vacht leg voel ik zijn warmte.
Mijn paard staat voor het eerst 24/7 buiten met schuilstal. Ik heb eens gelezen dat op een goede vacht de sneeuw blijft liggen. Dat is een teken dat de vacht goed isoleert. Wat is jullie ervaring? Hij heeft dus geen deken op. Ik heb wel een 0 grams regendeken.
Mijn tinker heeft geen dikke winterjas, is dus niet een teddybeer.Nooit geweest ook ,maar hij staat altijd buiten zonder deken. De sneeuw smelt wel op zijn vacht (behalve als het echt goed doorsneeuwd) Maar ussen zijn haren is hij gewoon droog en hij heeft niet de behoefte om de stal in te gaan. Niet met regen en niet met sneeuw, de stal wordt uitsluitend (als hij openstaat) als wc gebruikt. Let op zijn houding, een paard wat het daadwerkelijk koud heeft staat met een bolle rug en is niet happy.