Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:18

Iemand nog een leuk huis kopen in Lelystad? Wil nu verhuizen. Wat een goedkope stallingen zie ik voorbij komen. Ik betaal € 310 per maand excl krachtvoer. Wat krijg ik daarvoor? Een stal van 3x4, overdag in de wei van apr tot nov, in de winter in de bak van 30x60 met uitloop op verharde waar bakken met hooi staan, 2 buitenbakken (20x40 en 25x60), crossterrein en het bos op 200m afstand, in de winter peen en ze worden binnen en buiten gezet, ongeacht het weer.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:45

@martine exlusief?! Hallelujah wat een geld! :oo

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:10

Gelukkig wordt er ook uitgemest. Helaas bij ons in de buurt niet heel veel goedkopere stallingenof dan moet ik weer een eind gaan rijden. Ben ik het geld weer aan benzine kwijt, zucht.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:17

Mijn paard staan op een stalling all in .

Hij staat in een mooie buitenbox
Stap molen
Weiland
Paddocks
Goede buitenbak

Hij krijgt om 8 uur kuil en musli dan gaan ze om 9 uur in de paddock met kui; & een maatje.
Om 12 uur weer naar binnen met kuil en dan om 1 uur Musli en dan weer naar buiten met kuil & een maatje.
Om 5 uur weer naar binnen met kuil
En dan ben ik er s' avonds. Hij wordt overdag ook 1x in de stapmolen gezet.

En hij krijgt om 10 uur nog hooi en kuil en lucerne en wortels.

ik betaal 320,- maar ben dan ook super blij met de service

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:39

Zo he wat een bedragen zie ik hier voorbij komen pppffff.

Die van mij staat op een prive stalling all inn 175 euro.

Ruime stal.
Uitmesten
Hooi/stro/brok
Ruime verlichte bak.
Binnen en buiten zetten.
Eigen kast.
Deken op of af.

Heb er eingelijk totaal geen omkijken na en heb heerlijk de tijd om elke dag lekker met hem te kroelen.

We hebben wel ons huis tekoop staan en mocht ie oooiiit verkocht worden gaan we wel voor een huisje waar hij lekker thuis kan komen te staan.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:47

De mijne staat op een pensionstal, voor half pension. (eigen keus)
prijs €125,-
stal (4x3)
gebruik wasplaats
zeer grote verlichte buitenbak (60x80)
dagelijkse weidegang(van zonsopgang tot zonsondergang ong) in de zomer optie voor 24/7 buiten
mesten
binnen/buiten zetten
ruwvoer(hooi)

Ex brok en strooisel. Dit doe ik zelf, was voor mij voordeliger.
Voor 175 is het incl brok en strooisel.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:58

We hebben er een voor 100E incl verzorging geen stal wel een bak
Heb er twee op een doe het yourself stuk voor 135E samen in de maand incl hooi (wat ik ook zelf regel ) geen bak of wasplaats wel automatische drinkbak. Sinds 31dec ook daar twee stallen erbij in gebruik mogen nemen.
en heb er een in pension zonder stal maar wel hooi en water wordt allemaal geregeld (incl wasplaatst, bak, zadelkast) voor 135E
Bij mekaar 370E in de maand en een echtgenoot die net ontslagen is dus dat wordt nog bezien of we dat gaan redden ;(

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:09

200 incl ruwvoer.
- Stal met uitloop (dus weinig bodembedekking omdat paardlief toch altijd buiten staat)
- Direct naast de stal een inloopzadelkast
- Eb & vloed rijbak van 20x60
- Eb & Vloed longeer/loswerk/losgooipaddock
- Paden op het erf waar we over mogen rijden
- Als het weer het toestaat dagelijks weidegang (paard kan niet 24/7 op het land)
- Binnen&Buitenzetten doen we vaak zelf, maar staleigenaar doet het net zo graag evenals voeren :)

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:18

Ik sta sinds kort
Op privé stal aan.huis incl.binnengaan
Betal 100 pm voor kale box
Alles zelf service
Ik kan.in deze zware tijd geen.goede baan vinden dus werk.maar
Paar uur pw bij.postnl
Ik.moet opletten dat ik geen gekke dingen doe met mijn geld
Ik heb mijn paard gekregen van vriendin en.beloofd met heel.mijn hart dat ik er altijd goed voor zal zijn
Zij moest verhuizen naar het buitenland waardoor beide paarden niet mee konden.helaas
Hebben we na half jaar de oudste moeten laten inslapen door erg grote kwaadaardig kankergezwel
En risico paard in coma te brengen. Voor operatie was groter dat hij dat niet zo overleven.
Dus besloten hem xo te houden tot hij er last van zou krijgen
De andere is nog in.mijn bezit
Als ik ecgt x krap zit willen.mijn ouders gerust bijspringen maar ik.wil bewijzen
Dat ik er zelf de verantwoording kan.nemen
Natuurlijk hard opZoek naar betere baan en deze zal ook.komen
Sinds paar maanden breng ik de ochtendkrant rond verTaald ook.goed
Dus nu hoef ik.me niet meer zo'n zorgen te maken over wat ik wel en.niet kan enz

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:30

Op dit moment sta ik nog bij een vriendin maar morgen verhuis ik.
Nu sta ik voor 150 per maand en heb ik het volgende:
- Paard staat 24/7 buiten met schuilstal
- incl hooi en wortelen
- Incl verzorging, alleen in de winter help ik 2 keer per week met uitmesten
- Koop zelf nog wel extra speciaal voer voor mijn paard en voer dit zelf.
- Geen buiten of binnenbak, wel bos op 100 meter afstand

En morgen verhuis ik naar het volgende
Voor 170 per maand:
- in de winter overdag op de wei, snachts op stal
- in de zomer 24/7 buiten met schuilstal
- incl hooi en verzorging
- moet het voer zelf kopen maar voeren zij voeren het wel voor me, ook medicijnen geven zij
- met buitenbak
- bos op 100 meter van mij af
- Kan een binnenbak huren op 5 - 10 min afstand wandelen

Ik werk parttime in de horeca.
Alhoewel ik de ene week 20 uur heb en de andere week soms 40 uren. Dat verschilt heel erg.
Moet er wel hard genoeg voor werken en ik geef geen gekke dingen uit anders kom ik niet rond. Maar daar kies je nou eenmaal voor ;)

Moet wel zeggen als ik de prijzen hier zo lees van over de 300 euro voor een stalling en dan nog veel zelf doen, als ik dat moest betalen kwam ik echt niet rond van mijn geld. Jeetje zeg wat een geld voor een paard te stallen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:35

150 euro per maand voor 1 paard
incl. voer en bodembedekker
er wordt gevoerd, de paarden worden naar buiten gedaan (ongeveer 5 uur per dag buiten)
er wordt uitgemest en de binnenbak is aan de andere kant van de wei :D dus in 1 minuut ben je in de binnenbak.
er is ook een buitenbak, maar met dit weer gebruik je die niet.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:43

Ik betaalde 200 euro bij een particulier. Dan stond de pony in een stal van 3 x 5... 's Ochtends werden ze gevoerd, en mits het weer het toestond werden ze buiten gezet en binnengehaald. Verder niks. Het was inclusief bodembedekking en kuil, maar er moest zo min mogelijk bodembedekking worden gebruikt, en ook vond de beste heer het niet heel nodig dat de paarden onbeperkt kuil hadden. Ik had trouwens geen bak of paddock of iets dergelijks erbij. Ook moest ik in het weekend 's ochtends en 's avonds voeren en zelf mesten. Omdat de particulier al in de 80 was, vond hij het ook fijn als ik de stal van zijn paard mestte. Dit was trouwens geen probleem, maar uiteindelijk werd me dit teveel, omdat ik vond dat de paarden te weinig deden en als ik naar een andere, duurdere stal zou gaan kon ik het helemaal niet opbrengen, daarom zijn de paarden nu weg en staan ze 24/7 bij hun nieuwe baasje op het land.

Lauranne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:38

100 per maand, weide met schuilstal en berging achter gesloten poort
zelf voeren, mesten, ...
geen water of elektriciteit

tja, grond is schaars :)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:15

150 in de zomer 24/7 buiten
165 in de winter
Buitenbak
Longeercirkel
Veel land!
Privé paddock staat hij met 1 paard, soms 3 20x40 in 2 stukken verdeeld waarvan in 1 de longeercirkel ligt, Veel bomen er om heen.
Zelf mesten maar dat vind ik ook het prettigst om dat zelf te doen :)
Ruime stal 5x 4
5x per dag goed hooi!
Worden in de winter periode (oktober tot april) binnen en buiten gezet.

Sta op een privé recreatie stal met 2 pension paarden inclusief mezelf en 2 paarden, 1 pony en 1 shet.
Super plekje,

Helaas door 10 maanden ongeveer thuis gezeten door omstandigheden maar ga vanaf volgende week weer aan de slag.! Heb in die tussentijd een uitkering gehad maar heb dat tot nu toe heel makkelijk betalen ook de overige kosten gelukkig!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:17

Jeetje als ik al die prijzen zie en wat je er voor krijgt wil ik spontaan verhuizen.

Ik woon dan wel tussen Rotterdam en Zoetermeer dus dat is wel een dure regio. Maar ik woon in een dorp (een gat) dus er is wel veel stallings mogelijkheid.

Ik sta bij een boer en betaal €190,- pm.
Hij staat in een halve zeecontainer (2,5x3) met een uitloop (3x5)
Dit is incl.:
- stro
- hooi/kuil 2x per dag en ik voer zelf een keer extra
- weidegang (als de bodem hard is mogen ze er op)
- kleine bak (slecht begaanbaar) meer om te longeren

- geen poetsplaats
- geen wasplaats
- geen kantine
- toilet in een keet waar iemand woont
- alleen stromend water in de keet of de drinkbak.

Ik ben zelf nog ong. €15 pm kwijt aan krachtvoer.

Uiteindelijk vind ik dit best duur voor wat ik heb maar als ik het goedkoper wil moet ik verder reizen maar ik heb alleen een scooter.

Ik werk ong 20 uur p.w. en kan het hier goed van betalen. Ik woon alleen nog wel thuis

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:36

jeeeeeeeeeeeeeesus wat een bedragen voor 1 paard p/m 8)7

ik sta op een pensionstal voor 175 p/m

dan heb ik

- voeren 2 x daags brokken en hooi/kuilvoer (brok en hooi zit al bij de prijs is)
- paard staat op vlas in ruime stal (vlas zit ook bij de prijs in)
- grote verlichte buitenbak
- was plaats (alleen koud water)
- voldoende poetsplaatsen
- binnen / buiten zetten (paard staat gemiddeld van half 9 tot 4 buiten)
- 10 min stappen en zit in het bos ( kan hier meerdere bossen in en alle maal rondon onze stal)
- kast voor alle spullen en dekenrek aan de stal.
- kantine aanwezig
- elk jaar tandarts controle (niet bij de prijs inbegrepen)

zelf wel de hoefsmid regelen en wormenkuren en inentingen komen er nog bij.

dus alles bij de hand en 5-10 minuten fietsen vanaf mijn huis, ik werk 36 uur p/w in de supermarkt en woon thuis.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:45

weer bewezen dat ik echt in het verkeerde deel van het land woon, grrr. Al wil ik hier niet weg ;)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:52

martine je betaald ook wel echt belachelijk veel:O de duurste stalling met binnenbak hier in de buurt is 260 vgm.... en dat vind ik al duur is ook all inn..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:55

Ik betaal 280, wat ik ervoor krijg:
- Stal 3,5 x 3,5
- 3x daags hooi, 2x daags brok, en tussendoortjes (zoals appels)
- binnenbak 20x40
- buitenbak 18x30
- longeercirkel
- uitmesten en opstrooien wordt gedaan
- in de winter worden ze elke dag in de stapmolen gezet, zomers in de wei.
- grote kast
- wasplaats koud en warm water
- zitplek
ben zeer tevreden over de prijs en de stal!

Hoe ik het betaal: mijn stufi gaat erheen en de rest betalen mijn ouders gelukkig!

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:07

martine0503 schreef:
Iemand nog een leuk huis kopen in Lelystad? Wil nu verhuizen. Wat een goedkope stallingen zie ik voorbij komen. Ik betaal € 310 per maand excl krachtvoer. Wat krijg ik daarvoor? Een stal van 3x4, overdag in de wei van apr tot nov, in de winter in de bak van 30x60 met uitloop op verharde waar bakken met hooi staan, 2 buitenbakken (20x40 en 25x60), crossterrein en het bos op 200m afstand, in de winter peen en ze worden binnen en buiten gezet, ongeacht het weer.

Troost je met de gedachte dat er nog veel duurdere stallen zijn...hier in de buurt zijn er van 375 en 450...ja zijn luxe stallen maar joh mijn paard geeft niks om een gouden knopje op zijn stal...de jouwe wel..hahahaha..
Zijn bizarre prijzen en bij ons staan ze goddank heerlijk "achter in de tuin"..is ook niet gratis maar ik zou eerlijk gezegt geen paardjes in pension kunnen zetten voor 450 pm...en zeker geen 2.

Chablien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:23

Ik betaal 150 stalling, sta bij een koeienboer met nog zeven andere paardjes inclusief de twee pony's van zijn dochter. Stalling is incl hooi en stro, weidegang of op de paddock als het land te nat is, en redelijke buitenbak die wel verlicht is. Ik mest zelf stal en land/paddock anders komt er nog dertig euro bij. Alleen brok moet ik zelf kopen. Wie het betaalt: mijn stufi:p en bijbaantje.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:42

jaime_andrea schreef:
martine0503 schreef:

Troost je met de gedachte dat er nog veel duurdere stallen zijn...hier in de buurt zijn er van 375 en 450...ja zijn luxe stallen maar joh mijn paard geeft niks om een gouden knopje op zijn stal...de jouwe wel..hahahaha..
Zijn bizarre prijzen en bij ons staan ze goddank heerlijk "achter in de tuin"..is ook niet gratis maar ik zou eerlijk gezegt geen paardjes in pension kunnen zetten voor 450 pm...en zeker geen 2.

Nou, dat is hier ook zekers. Een stalling per maand 375. Wat krijg je ervoor? Stal van 3x3, 2x ruwvoer, 2x krachtvoer, 1x per week uitmesten, rest vd week opstrooien, 2 binnenbakken waarvan 1 bijna constant bezet is voor manege lessen. 's Winters niet naar buiten, in de zomer alleen als het weiland niet te nat is (mooi weer-paarden), sindskort een overdekte buitenbak, springterrein, 2 poetsplaatsen, solarium, verder tegen betaling stapmolen. Nadeel is dat de meeste pensionklanten pas inde avond er zijn en het dus vrij druk is in de bakken. Ik heb er een aantal jaar gestaan, nu bewust voor een andere stalling gekozen waarbij mijn paard veel buiten is.

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:23

Heb 1 paard, een welshje en 2 minipaardjes thuis staan.
En ben ruim 110 euro per maand kwijt aan brok en stro.
Hooi krijg ik van mijn broer. :o (hij handelt in hooibalen en ik krijg degene die hij niet kan verkopen :+ gewoon goed hooi gelukkig:D )
En daarnaast betaal ik natuurlijk de hoefsmid, DA, wormen-kuren, entingen ed ook nog.
Maar ja, altijd goedkoper dan stalling voor al mijn beestjes :+ Dus je hoort mij niet klagen ;)

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:39

Groot gelijk wij zijn bexig met eigen stallen hebben meer dan.hectare eigen grond druk bezig
Ook lekket voor mijn beesjes betal ik ook alleen stro en voer heerlijk
Wordt stukken goedkoper haha

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:44

Wij betalen 310 per maand. Inclusief 2 groepslessen. Er zit mesten en voeren bij. Er is een 20x 40, 30x60, 20x40 (iets kleiner) binnenbakken, 2 ervan kunnen bezet zijn met lessen. Er is een 20x40 en 60x70 buitenbak. Je moet zelf voor de weidegang zorgen en er is geen stapmolen of longeercirkel. Je hebt plek voor een eigen kast, zadel mag ook in de zadelkamer. Er zijn wasplaatsen met koud water.
En ze hebben iets nieuws, bij de lessen mag je gratis gebruik maken van een fitnessruimte :P