Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:19

Hoe bedoel dat hij niet tegen een beetje voederstro kan? Dat is juist om te eten..

LibertyLucky

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:25

oftopic
want ik heb helaas geen tip,sorry

Maar wat lijkt me dat vervelend voor je paard zeg zo`n kale vloer
...

Niet aanvallend bedoelt hoor TS ,want je wilt uiteraard geen paardje met koliek ;)

Wat jammer dat hij nergens van af blijft...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:25

Inderdaad bijhouden..

Nu gewoon meerdere dagen de vlekken wassen, want de vlek is nu goed ingetrokken, dus elke dag de grootste vlekken insoppen in laten trekken en uitspoelen. En dit volhouden totdat de vlek niet meer zichtbaar is.. even werk, maar daarna kun je het wekenlijks bijhouden

Ik gebruik betadineshampoo, CM Yellow shine out en speciale shampoo voor de keuring voor witte paarden, maar als je het bijhoud dan kun je met gewone shampoo het spul bijhouden.

SUCCES!

Lieke_uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:48

wij wassen een haffie ook altijd met zilver shampoo bij zijn staart(werkt enorm goed)
maar vroeger maakte wij zelf van citroen en neutral shampoo ons eigen shampoo
het helpt goed tegen vliegen en tegen de witte kleur(noujaa het houd ze wwit hahaha)
Houd er alleen rekendng mee dat je een paar uur naar het wassen ze niet in de zon mogen!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:00

Ik heb ook toen de tijd van alles geprobeerd voor de benen van mijn paard. Echt alleen Cowboy magic shine in yellow out geeft het beste effect. Daarnaast moet je gewoon regelmatig wassen. Die van mij heeft nu ook vieze knieën. Maar zodra het warmer is worden zijn benen toch wel minimaal 1 keer per week/2weken gewassen met warm water. Nog niet eens elke keer met zeep.
Toch blijf je een kleine gele waas zien op de buigpunten van de knieën, een beetje mazena poeder er nat insmeren en daarna afborstelen wil ook nog wel eens werken. En voor de wedstrijden is simpel wit krijt ook nog altijd een goede oplossing.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:02

Hier ook zon schimmel viespeuk, en als ze vies is een vaatdoekje en emmertje met wat biotex en een beetje soppen en afnemen. anders wassen maar met dit weer zal je dat niet zo snel doen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:07

Misschien dom, zal Norrit dan werken? Met het aanhechten?

of is dit heel dom? -O-

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 21:11

Off topic, als je goed leest zie je dat hij niet op een kale vloer staat maar op
dikke rubberen tegels!! Die net zo veel warmte geven.
En nogmaals hij kan echt niet tegen een beetje stro of een beetje vlas.
Cloud is erg gevoelig helaas ernstig ziek geweest en die gevoeligheid zal blijven helaas.

Dankje jullie voor de gene met alle tips!
Zodra de vorst over is ga ik elke dag ce vlekken behandelen en dan idd bijhouden! :')
En inkopen doen van dat cowboy magie yello out spul _/-\o_

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 21:12

Charique schreef:
Hier ook zon schimmel viespeuk, en als ze vies is een vaatdoekje en emmertje met wat biotex en een beetje soppen en afnemen. anders wassen maar met dit weer zal je dat niet zo snel doen.

Spoel je het dan niet af dat biotex?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:13

Ik dacht dat mijn schimmel een viespeuk was, maar die van jou wint hoor!
Zelf heb ik het in de winter maar opgegeven om hem schoon te maken. Hij zoekt de strontplekken gewoon uit om met zijn hals en hoofd in te gaan liggen volgens mij, wat ik er ook aan doe. Dus al heb ik hem de ene dag schoon, als ik de volgende dag terugkom zit er op dezelfde plek weer precies zo'n zelfde vlek. ;)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:14

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:16

Ik zou toch ook badedas proberen, wordt die eerst mooi groen van
maar bij witte voetjes schoonmaken werkt het altijd heel goed :j

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:19

cecil schreef:
Charique schreef:

Spoel je het dan niet af dat biotex?

Doe er heel weinig biotex in daarna wrijf ik het droog met een handdoek dan werkt het nog even in en dan kan ik het zo schoonpoetsen maar zal het niet op de blote huid doen of geschoren huid maar voor zijn benen kan het wel.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:22

Als hij zichzelf echt zo vies maakt zou je ook een paarden sleezy kunnen overwegen. Dan zijn in ieder geval zijn hals en hoofd beschermt tegen vuil. Dan kun je hem voor hij op stal gaat even zijn 'pyjama' aantrekken en s'ochtends voor hij buiten gaat weer uitdoen. Hier een voorbeeldje: http://www.ss4horses.com/product/fleece_stretch_hoods.html Voor de overgebleven vlekken kun je de blauwe shampoo van het merk grand national gebruiken dat verkopen ze bij de welkoop. Gebruik het nu al jaren op mijn bonte paard die meer wit dan bruin heeft en die is echt spierwit iedere keer weer. Af en toe als het echt is ingetrokken doe ik 2 keer shampoo insmeren en 2 keer uitspoelen, dan lijkt het nog wat vies maar zodra het opdroogt is hij spierwit. Komt vooral door de kleur van de shampoo want blauw neutraliseert verkleuringen op wit, dus ik denk dat elke blauwe shampoo dit resultaat kan hebben.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:24

Hondenshampoo met nertsenolie er nog in helpt ook goed, dan haal je er ook weinig huidvet mee af.
Anders dus zilvershampoo, betadineshampoo, babyshampoo, of groene zeep.
Succes!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:26

vera_pino schreef:
Dat is natuurlijk wel het beste middel, je paard laten rollen in een modderbad van geelzand! Als ik hem dan afspuit is hij ook echt spierwit..

Stiekem ben ik daarom ook altijd blij als de bak nat is, en de pony's de dag erna wedstrijd hebben :o

Zeker met onze Valk, is ook een smeerpoets. Niks werkt :(
Heb 2 pony's gehad, beide met mega witte benen, zilvershampoo, zwitsal, afwasmiddel, wasmiddel, cif (schuurmiddel) alles geprobeerd :s niks werkt ;(
Nu houden we het 'goed' bij door elke dag alles eraf proberen te borstelen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:31

De laatste tip die ik gehoord heb voor een witte staart, is in een oplossing met een vaatwasblokje. Nog niet uitgeprobeerd, maar wel wonderlijk goede resultaten gehoord

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:33

miss eens proberen met idd de shampoo hier boven genoemds en dan een goed in poetsen op die plekken met glans spray omdat dit ook vuil afstoot.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 21:35

Wat een tips allemaal leuk leuk :D
Leuk om ervaringen uit te wisselen!

Zon pyjama vind ik nogal wat hoor, voor wedstrijd
lijkt het me ideaal maar om hem nou standaard te gebruiken...
Tja ik denk ook niet dat de staleigenaresse Cloud steeds wil aan en uitkleden _/-\o_

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:40

ik weet niet of al genoemd is amar heb ooit eens gelezen dat je een schimmel in moet smeren met houtskool en dan paar uur laten zitten en dan afborstelen.

Maar geen idee of in praktijk ook zo werk

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:42

Biotex werkt heel goed.. Succes :o

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:55

Nog een tip voor ingetrokken vlekken: citroentje knijp erop smeren.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:09

miss_lizje schreef:

Oké, helpt dat echt?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:14

cecil schreef:
miss_lizje schreef:

Oké, helpt dat echt?

Die van mij heeft witte benen, en op de buigpunten van de knie blijft het vaak ondanks het vele wassen toch een beetje gelig van de urine wat er zobeetje ingesleten zit. Door het zuur van citroentje knijp word dit er een beetje uitgebeten. Echter zou ik het niet proberen op de geschoren huid. Ondanks dat als je het over je eigen hand heen laat lopen er totaal geen raar effect is, maar als je dus een wondje heb op je hand voel je het wel!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

ik heb ook een witte..met sokken....geschoren...onder een deken maar benen en hals zitten lekker onder de stront...
ik heb gisteren een fles white spray binnen gekregen voor witte paarden...
dit moet je insprayen op de vieze vlekken en met een vochtige spons inmasseren...er zit een witte kleurstof in.

ga morgen testen of het echt werkt.
ik wil het enkel voor op wedstrijd gebruiken dus zou fijn zijn als het werkt.

vorig jaar had ik veel concoursen en werd hij dus vaak gewassen...bleef hij wel mooi schoon door...
afgelopen maanden weinig gestart dus ook niet gewassen en kan het merken hoor!!!! smeerkees! krijg hem dus ook niet wit meer...