Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
toplinsey schreef:Ik betaal 70 euro en dan heb ik een stal met paddock dus in en uit loop,
2 x per dag hooi, en 1x muesli en ze worden soms op het gras gezet.
Ook mag ik gebruik maken van het water etc, ik heb alleen geen bak enzo, dus alles doe ik op straat of opneem veld een stukje hier vandaan, ik zit ook binnen 2 minuten in het Duin.
Dat is wel heerlijk.
Het gaat hier wel om een stalling voor een shet van 82 cm ;p
Melanie5 schreef:Wat mij opvalt is dat bijna geen een stal veel voert. Meeste maar twee of drie keer.
Ik voer onbeperkt kuil of hooi.
max66 schreef:Ik heb alleen de OP gelezen. Ik vraag me wel af waar die 100 euro aan kosten dan in zitten eigenlijk. Je hoort mij niet zeggen dat het teveel is hoor, wat jullie vragen, maar dat dit alleen de kostprijs is verbaasd mij wel.
Ik betaal zelf 150 euro per maand maar dit is wel inclusief brokken, hooi en stro. Verder zou ik niks hoeven te doen als ik niet wil, de boer doet alles in principe (binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten). Ik heb eens uitgerekent dat ik aan voer en stro 100 euro per maand kwijt ben, dat betekent dat ik nog 50 euro "teveel" zou betalen, als het over kostprijs gaat tenminste. Natuurlijk zit er ook een stukje stalhuur in en gebruik van weide, bak en water en extra kosten electriciteit enzo.... Je hoort mij niet klagen hoor!
Als ik bij jullie zou staan dan zou me dat dan toch nog 200 euro per maand gaan kosten (nogmaals, ik zeg hiermee niet dat jullie teveel vragen hoor!).
marlonFloris schreef:ik betaal €175 dat is inclusief alles
mesten wordt gedaan
binnen/buiten zetten
verlichte rijbak
voer 2 x daags brokken en kuilvoer
vlas als bodembedekking
bos is 10 min stappen en je kan alle kanten uit. (rondom overal bosrijke gebieden.)
max66 schreef:ik vind 100 euro ook een nette prijs hoor!
Mijn staleigenaar kan trouwens met 8 paarden wel stro en brokken met korting inkopen. Ook de hoefsmid en inentingen zijn goedkoper voor dit aantal paarden.
Ik heb gedacht om zelf een stukje land te pachten en alles in eigen beheer te doen, maar ik denk niet dat ik uit kom met 150 euro per maand....