Stalgeld ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:43

Wow hahaha 600 per maand voor een stalling paard???? die is gek zeg, laat ik lekker links.

Dat doen niet veel mensen, volgens mij. Stallen zat met nette stalprijzen, alleen je moet wel willen he en zoeken, ook rondom amsterdam heb je nette prijzen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:51

Ik schrik soms ook wel van de lage prijzen die sommige verwachten :j

Ik stond op een stal met grote buitenbak met verlichting, die bijna altijd berijdbaar was. Stal werd gedaan, er werd 3x per dag gevoerd, eten, hooi en stro in de prijs in. Medicatie werd gegeven en paarden werden op verzoek binnen en buiten gezet voor 200 euro.

Later kwam er een giga binnenbak bij (75x 30 denk ik) met geopad bodem en toen zijn ze opgeslagen naar 300 per maand, wat ik nog erg net vond :j

Toen ik niet meer kon rijden, mijn paard verhuisd. Toen betaalde ik 180 per maand, voor een mini stal, die ik dan nog zelf moest uitmesten (wat niet de afspraak was) en waar amper strooisel inlag en een modderig uitloopje van misschien 15m x 10m.
er werd wel 2x gevoerd en strooisel, hooi en eten zaten in de prijs in. Enige probleem was dat mijn paard amper eten kreeg.
Ik moet er niet bij vertellen dat ze daar niet lang gestaan heeft :n

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:57

toplinsey schreef:
Ik betaal 70 euro en dan heb ik een stal met paddock dus in en uit loop,
2 x per dag hooi, en 1x muesli en ze worden soms op het gras gezet.
Ook mag ik gebruik maken van het water etc, ik heb alleen geen bak enzo, dus alles doe ik op straat of opneem veld een stukje hier vandaan, ik zit ook binnen 2 minuten in het Duin.
Dat is wel heerlijk.
Het gaat hier wel om een stalling voor een shet van 82 cm ;p

Oh dat is helemaal niet veel geld... Wat fijn dat je shetlander ook nog een paddock voor zichzelf heeft! Hadden de shetlanders van mijn zusjes dat maar -O-

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:08

Hier zit je voor vol pension al gauw aan de 300 euro. ik ben me een beeetje aan het orienteren en het goedkoopste dat ik kon vinden is 250 all-in (alleen kleine buitenbak) en t duurste 450...
De allergoedkoopste diei k hier in de buurt weet is 150 is, maar komt t voer nog bij en in de weekenden zelf mesten.
maar 30 euro voor weidegang.. pff hier ben je voor alleen weidegang ook al zo 120 euro per maand kwijt...

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:14

Bij ons op onze kleine 'privé-pensionstal' rekenen we 300 euro.
De paarden worden om 8 uur in de ochtend en 8 uur in de avond gevoerd.
Om 11 uur sluiten we af voor de nacht en krijgen ze hooi.
De stallen worden elke dag bijgehouden ( natte plekken, mest eruit)
en minimaal 2x per week helemaal uitgemest.
Ze staan van 10 uur s'morgens tot 5 uur s'avonds buiten,
in de zomer gaan ze om 9 uur s'morgens tot 9 uur s'avonds naar buiten.
Als de weien kaal zijn krijgen ze in de middag hooi bijgevoerd.
Onze weien zijn met goed schrikdraad omheind en hebben een paddock en grasland
die apart afgesloten kunnen worden. Er staan grote watertonnen en hooibakken in de weides.
Ook hebben we een gedraineeerde rijbak, poetsplaats en wasplaats en houden we het
ontwormen bij. Er is altijd iemand aanwezig om bij slecht weer paarden binnen te zetten,
hoefsmid of dierenarts te ontvangen en dergelijke. we hebben zadelkasten en ruime stallen
van waaruit de paarden kunnen uitkijken op onze tuin, weides en de polder. De pensionklanten hebben de
sleutel van de poort en stal en kunnen van 8 uur smorgens tot 11 uur in de avond langskomen.
We zitten recht aan de polder en via het polderpad kom je zo in het bos uit. Met de trailer is het
een ongeveer een uurtje om bij het strand te komen. De sfeer is lekker landelijk.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:16

ik betaal 240 in de maand, hierbij zit kuil, brok, buiten/binnen zetten en uitmesten bij in.
We hebben een goede buitenbak (20 x 40) en 6 paddocks.

Ik koop er alleen wel zaagsel bij omdat de stal erg nat is met alleen stro.
Hier ben ik 40 in de maand voor kwijt, en ik betaal ongeveer 15 euro aan wortels dit
zodat ik de trailer af en toe mee kan nemen (1 of 2 keer per maand)

zit dus ook op 295, zolang als het gaat blijf ik zeker staan! :-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:42

Zoals ik het weet hier..
Is het hoogste stalgeld in Uden €265 all in.
Het goedkoopst is €200 ook all in

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:42

Ik heb alleen de OP gelezen. Ik vraag me wel af waar die 100 euro aan kosten dan in zitten eigenlijk. Je hoort mij niet zeggen dat het teveel is hoor, wat jullie vragen, maar dat dit alleen de kostprijs is verbaasd mij wel.
Ik betaal zelf 150 euro per maand maar dit is wel inclusief brokken, hooi en stro. Verder zou ik niks hoeven te doen als ik niet wil, de boer doet alles in principe (binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten). Ik heb eens uitgerekent dat ik aan voer en stro 100 euro per maand kwijt ben, dat betekent dat ik nog 50 euro "teveel" zou betalen, als het over kostprijs gaat tenminste. Natuurlijk zit er ook een stukje stalhuur in en gebruik van weide, bak en water en extra kosten electriciteit enzo.... Je hoort mij niet klagen hoor!
Als ik bij jullie zou staan dan zou me dat dan toch nog 200 euro per maand gaan kosten (nogmaals, ik zeg hiermee niet dat jullie teveel vragen hoor!).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:06

Wat mij opvalt is dat bijna geen een stal veel voert. Meeste maar twee of drie keer.
Ik voer onbeperkt kuil of hooi.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:07

ik sta voor 230 all-in

dat is 4x voordroog,2x krachtvoer en 1x peen

ze staan tussen de voerbeurten in de paddock

om 7.30 krachtvoer en voordroog 8.30 de paddock in tot 11.00
11.00 voordroog
om 1230 de paddock weer in tot 1500
1500 voordroog en peen
1900 voordroog en krachtvoer

box van 240x500 met dikke laag stro, buitenluik
de rijbak is niet echt geweldig maar vaak wel goed te rijden, rij meestal buiten.

oja, ook een verwarmde kantine met koffie/thee apparaat, koelkast, koek.
verwarmde wc
trailer staat binnen voor 200 p/j
Laatst bijgewerkt door mirgino op 11-01-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:10

Ik heb het ontzettende geluk dat mijn paard op een pensionstalling staat voor 150 euro all incl.
Dat betekent voor mij;

24/7 weidegang in groepsverband
Vrij gebruik van brok en muesli
kantine met vrij gebruik van koffie/thee
gebruik van baan, bak en longeercirkel
korting op lessen
wormenkuren
tetatus/influenza injecties
in de winter bijgevoerd met hooi en vitaminekoek.

En het bos op 2 minuten afstand, helemaal ideaal :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:12

Melanie5 schreef:
Wat mij opvalt is dat bijna geen een stal veel voert. Meeste maar twee of drie keer.
Ik voer onbeperkt kuil of hooi.

wij zijn op advies van de DA juist minder gaan geven, ze stonden op ong 11kg voordroog p/d
en heerlijk stro in de box waar ze veel van eten
ze werden allemaal veel te dik
nu krijgt de mijne ong 7kg voordroog en zou nog wat af mogen vallen,maar minder wil ik niet geven.

als je echt hooi heb zou dat voor sommige paarden best onbeperkt kunnen maar bij de meeste paarden niet, omdat ze blijven eten.

toen ik vroeger mijn paard op zandgrond altijd buiten met loopstal had ,stond deze ook onbeperkt
voerde 1x p/d en stopte de 2 ruiven helemaal vol en die waren nooit leeg.
paard liep ook veel buiten te scharrelen en verteerde gewoon meer

ik zou nu mijn paard niet op onbeperkt voordroog kunnen laten dan groeit gij echt dicht.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:30

max66 schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen. Ik vraag me wel af waar die 100 euro aan kosten dan in zitten eigenlijk. Je hoort mij niet zeggen dat het teveel is hoor, wat jullie vragen, maar dat dit alleen de kostprijs is verbaasd mij wel.
Ik betaal zelf 150 euro per maand maar dit is wel inclusief brokken, hooi en stro. Verder zou ik niks hoeven te doen als ik niet wil, de boer doet alles in principe (binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten). Ik heb eens uitgerekent dat ik aan voer en stro 100 euro per maand kwijt ben, dat betekent dat ik nog 50 euro "teveel" zou betalen, als het over kostprijs gaat tenminste. Natuurlijk zit er ook een stukje stalhuur in en gebruik van weide, bak en water en extra kosten electriciteit enzo.... Je hoort mij niet klagen hoor!
Als ik bij jullie zou staan dan zou me dat dan toch nog 200 euro per maand gaan kosten (nogmaals, ik zeg hiermee niet dat jullie teveel vragen hoor!).

Wat dacht je van afschrijving van de stal, gebruik van water en electriciteit. Het jaarlijks afvoeren van de mest,de diesel voor de tractor om de bak te slepen. Lampen in de rijbak, het voorschieten van de aanschaf van het hooi, binnen en buiten zetten.Keer of 5-6 per dag voeren.Het op en neer rijden met trailer om ergens het goedkoopste strooisel te halen. Paard vasthouden bij smid,veearts enz. Als het nodig is blessures koud afspuiten, zweetdeken omruilen tegen winterdeken als het paard natgereden is em zo kan ik nog wel meer noemen. Veilige omheining,af en toe weidepalen vervangen.Plank vervangen die in de stal kapot getrapt zijn enzenzenz !!!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:52

een aantal dingen noemde ik idd al (water en electriciteit).
Het verschil met mijn stalling is dat "mijn" staleigenaar zelf paarden fokt en ik de enige pensionklant ben. Alle andere dingen die jij noemt moet mijn staleigenaar sowieso al doen voor zijn eigen paarden( zijn er 7) en dat mijn paard er dan bijloopt maakt dan niet zoveel uit natuurlijk.....
Mest gaat bij ons trouwens over eigen land. Hooi komt ook van eigen land. En dat je er druk mee bent en dat het veel werk is dat hoef je mij niet te vertellen, dat weet ik!

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:19

marlonFloris schreef:
ik betaal €175 dat is inclusief alles

mesten wordt gedaan
binnen/buiten zetten
verlichte rijbak
voer 2 x daags brokken en kuilvoer
vlas als bodembedekking
bos is 10 min stappen en je kan alle kanten uit. (rondom overal bosrijke gebieden.)

waar is die stal als ik vragen mag een pb is ook goed

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:25

ik betaal 100 euro daarbij wordt:
uitgemest elke dag
kuil gegeven 2x p.d
biks gegeven (betaal ik zelf) 2x p.d
naar binnen/buiten gezet
buitenbak met verlichting

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:06

Ik ken stallen waar je zelf moet uitmesten, je paard zelf buiten moeten zetten, eten geven, wel buitenbak (geen verlichting) voor 250 euro!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:14

ik vind 100 euro ook een nette prijs hoor!
Mijn staleigenaar kan trouwens met 8 paarden wel stro en brokken met korting inkopen. Ook de hoefsmid en inentingen zijn goedkoper voor dit aantal paarden.

Ik heb gedacht om zelf een stukje land te pachten en alles in eigen beheer te doen, maar ik denk niet dat ik uit kom met 150 euro per maand....

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:19

Wat betalen sommige mensen veel :=

Ik betaal €95 in de zomer en €110 in de winter in Groningen (stad)

Daarbij:
Stal
2 balen stro p/w
Hooi/kuil
24/7 buiten in de zomer
Buitenbak (verlicht)
Paddock

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 20:21

max66 schreef:
ik vind 100 euro ook een nette prijs hoor!
Mijn staleigenaar kan trouwens met 8 paarden wel stro en brokken met korting inkopen. Ook de hoefsmid en inentingen zijn goedkoper voor dit aantal paarden.

Ik heb gedacht om zelf een stukje land te pachten en alles in eigen beheer te doen, maar ik denk niet dat ik uit kom met 150 euro per maand....

Je krijgt wel wat korting met (trouwens maar) zes paarden,maar je kunt niet op tegen bv maneges of commerciëlle pensionstallingen die minstens 15-20 boxen hebben.Maarja daar is de persoonlijke aandacht denk ik ook wat minder. Wij stonden vroeger ook op een pensionstalling en daar werd echt je paard niet voor je vastgehouden als de hoefsmid er was. En ook je zweetdeken werd niet gewisseld.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 20:21

Shimene schreef:
Ik ken stallen waar je zelf moet uitmesten, je paard zelf buiten moeten zetten, eten geven, wel buitenbak (geen verlichting) voor 250 euro!

Jezus !!!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:30

ik zou zelf nooit op zo'n grote pensionstal willen staan. De staleigenaar helpt mij en ik help hem. we doen gewoon alles samen. Waar vind je dit nou nog?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:54

Tjeeee...wat goedkoop allemaal zeg!!!

Huur samen met 2 vriendinnen stallen met verlichte buitenbak en weiland voor 8oo euro per maand, 6 buitenboxen.

Komen er nog kosten van stro/vlas/hooi/krachtvoer bij, onderhoud omheining, onderhoud weilanden, onderhoud en brandstof trekker, huur van 2 dijken van de gemeente 170 per jaar, watergeld, vuilnisbakken belasting 112 per jaar, mestafvoer (75 euro per 4 à 5 weken)

We doen alles zelf en draaien dus binnen en buitenzetdiensten/voerdiensten. Zomers heel veel werk aan onderhoud etc.

Onze paarden krijgen onbeperkt hooi in hele grote fijnmazige hooinetten en staan de hele dag in de bak (20x60)
's Avonds bij binnenkomst in stal ook onbeperkt hooi.

Tis duur per maand maar we hebben wel privacy en met niemand (lees pensionhouder/boer/manege eigenaar) iets te maken. In de zomer "wonen" we er bijna maar als ik goedkoop wil staan kan ik beter op een grote pensionstal gaan staan... (betaal je nog tussen de 250 en 300 hier in de buurt)

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:59

Verschilt idd heel erg!
Bij ons kost het 320 (wel met alle facaliteiten, 3 rijbanen waarvan 2 binnenbanen, springwei, overdekte stapmolen, longeerbaan, etc en er wordt uitgemest, opgestrooit en gevoerd)

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:22

waar ik mijn paard heb staan betaal je 280 dan het je een
2 buitenbakken er word savonds wel les gegeven
een longeer ring
binnenbak komt
je paard staat ongveer 5 uur in de wei zomers en winters
halen en brengen word gedaan mesten word gedaan
net als voeren
ze staan op zaagsel
en als je wil dat ze een deken verwisselen doen ze dat ook