GamblersCup schreef:Nee, niet 10 uur op de wei, maar 7,5 uur volgens de OP. Ben je misschien zelf nog een 1,5 uur met je beest bezig, kom je toch niet verder dan 9 uur. Kortom, dan staan ze gemiddeld 15 uur in een box opgesloten. Ik ben niet alleen maar voor 24/7 buiten stallen, hoe kom je daar bij? Maar dit vind ik een ander uiterste, vééls te kort. En dat er stallen zijn waar het slechter is, wil niet zeggen dat dit dan maar moet.
En of paarden er een probleem van maken... nee, die hebben het maar te accepteren. En dat doen ze dan ook. Hoe vaak hoor je niet dat paarden veel meer ontspannen zijn in omgang en rijden als ze gewoon normale tijden buiten komen... die discussie ga ik niet aan hier. Het gaat er om dat 9 uur buiten of bezig (als de eigenaar al elke dag komt, en al 1,5 uur met het beest bezig is) over het algemeen gewoon veels te weinig is. Komt hier zelfs bijna niet meer voor, alleen als het echt pleuris weer is.
En iemand die zich meer zorgen maakt over het kapot gaan van zijn deken dan of het paard goed verzorgd wordt, doet NIET z'n best. ´Dus die laatste twee zinnen van je zijn totale onzin.
Ik zou een moord doen voor zeven uurtjes op de wei in deze periode (tussen 1 okt en 1 mei hier geen weideseizoen).
En anderhalf uur met mijn paard bezig zijn? Dan kan ik er een paar bij nemen

Ik wil wèl dat mijn paard met andere paarden staat, dat vind ik idd een gemis (al aangegeven)
Maar Gamblerscup, kom een dagje Amsterdam doen, dan kom je er achter wat pas ECHT zielig is.