Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:59

GamblersCup schreef:
Nee, niet 10 uur op de wei, maar 7,5 uur volgens de OP. Ben je misschien zelf nog een 1,5 uur met je beest bezig, kom je toch niet verder dan 9 uur. Kortom, dan staan ze gemiddeld 15 uur in een box opgesloten. Ik ben niet alleen maar voor 24/7 buiten stallen, hoe kom je daar bij? Maar dit vind ik een ander uiterste, vééls te kort. En dat er stallen zijn waar het slechter is, wil niet zeggen dat dit dan maar moet.
En of paarden er een probleem van maken... nee, die hebben het maar te accepteren. En dat doen ze dan ook. Hoe vaak hoor je niet dat paarden veel meer ontspannen zijn in omgang en rijden als ze gewoon normale tijden buiten komen... die discussie ga ik niet aan hier. Het gaat er om dat 9 uur buiten of bezig (als de eigenaar al elke dag komt, en al 1,5 uur met het beest bezig is) over het algemeen gewoon veels te weinig is. Komt hier zelfs bijna niet meer voor, alleen als het echt pleuris weer is.

En iemand die zich meer zorgen maakt over het kapot gaan van zijn deken dan of het paard goed verzorgd wordt, doet NIET z'n best. ´Dus die laatste twee zinnen van je zijn totale onzin.

Ik zou een moord doen voor zeven uurtjes op de wei in deze periode (tussen 1 okt en 1 mei hier geen weideseizoen).
En anderhalf uur met mijn paard bezig zijn? Dan kan ik er een paar bij nemen :D Tel daar maar gerust wat uurtjes bij op.
Ik wil wèl dat mijn paard met andere paarden staat, dat vind ik idd een gemis (al aangegeven)
Maar Gamblerscup, kom een dagje Amsterdam doen, dan kom je er achter wat pas ECHT zielig is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:03

[
GamblersCup schreef:
Mensen, zouden jullie echt blij zijn met een stal als dit, alleen maar omdat het goedkoper is dan wat je nu hebt? Met paarden die hoofdzakelijk 14 uur of meer in een box moeten staan en waar het belangrijker is dat dekens niet kapot kunnen gaan , dus worden paarden alleen buiten gezet? Ik snap dat niet. Dat zou voor mij echt het meest belangrijke punt zijn, welzijn van het paard.

ik denk dat je dan ook de mogelijkheid moet hebben op je stal of in je omgeving om dat te kunnen, bij ons mogen de paarden in de winter helemaal niet de wei op, dan staan sommige paarden 23 uur op stal.. het is zielig en paarden hebben beweging nodig zeker om de bloedcirculatie op gang te houden maar niet bij iedereen kan dat.
wij lossen het op door de paarden overdags in de molen en paddock te zetten, maar genoeg bij ons op stal die dat niet kunnen of doen.. bij ons betaal je wel 2 euro voor de stapmolen per keer.. dus gaat je paar elke dag in de molen betaal je 50 euro per maand erbij.
dan komt je biks en muesli er nog en kom je ook al gauw op 300 per maand.. veel mensen vinden dat allemaal te veel en kiezen dan een goedkopere stal.. maar dat wil niet zeggen dat ze daarom minde goed voor hun paard zorgen.[/quote]

Maar op zo'n manier wil je toch helemaal geen paard houden? Als ik een paard koop wil ik van te voren weten waar het gaat staan, als ik alleen maar pensionstallen vind met beperkt weidegang dan zou ik NOOIT een paard aanschaffen.
En mochti k het paard al hebben dan zou ik net zolang door zoeken totdat ik een stal vind waar er wel ruim voldoende weidegang geboden wordt.[/quote]

Zoek er ff voor mij een in regio Amsterdam? Want ik heb ze echt allemaal gehad hoor en de juiste stal zit er niet bij.
Zodra ik uit de randstad kan verhuizen zal ik dat direct doen. Maar huis verkopen/kopen is niet zo makkelijk helaas.

my_precious

Re: Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:08

haha nikass ik zou ook gelijk mee verhuizen hoor als dat mogelijk is.. helaas in grote steden is het gewoon onmogelijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:17

Ik kom uit de buurt van Amsterdam, weet hoe het is... vandaar dat ik het er voor over had iets verder te rijden. Paard kwam wél buiten. De stallen zijn er echt wel.

En darkchrystal, wat is er mis met dat het donker is? Paarden zien heel goed hoor, in het donker.

Maar ik wil geen wel/niet discussie voeren, ik vond het alleen apart dat zo veel mensen "genoeg" weidegang niet belangrijk vinden.

Anoniem

Re: Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:19

Veel pensionhouders hebben geen zin/tijd om in het donker een aantal paarden binnen te halen.
Dat is denk ik veelal een reden,iig hier wel.

Hoef ook geen discussie met je verder.