Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shamila schreef:dankje martine..en ik snap niet waarom er elke keer over 23 uur wordt gepraat. hoe hij nu nog staat is hij min. 2.5 uur en max. 6 uur uit zijn stal en per januari kan hij zelf kiezen om op stal te staan of in de paddock,altijd samen met zn vriendje
Vjestagirl schreef:Zanora1 schreef:Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter
Als jij je hele leven alleen maar snoep zou eten zou je ook niet weten dat groenten gezond zijn, en waarschijnlijk zou je ze niet lusten. Wil niet zeggen dat al dat snoep goed voor je is.
Paarden zijn bewegingsdieren, die vele kilometers per dag afleggen. Ik zie het aan mijn eigen paard: als ze 's winters in de paddock staat met 3 anderen dan loopt ze veel. Dan weer naar de voerbak, naar de waterbak, poosje suffen onder de bomen, rondje rennen. 's Zomers hebben ze 24/7 beschikking over land, en dan loopt ze nog veel meer, die staan echt niet 24/7 alleen maar te vreten.
Ik vind 'ze weten niet beter' het aller lafste excuus om er wat aan te doen. Dat is namelijk helemaal van jezelf afhankelijk, jij kan ervoor zorgen dat ze beter weten. Zeg dan gewoon dat je het niet belangrijk genoeg vindt.
Zanora1 schreef:Pardon? Zoals mijn andere post.. MIJN paard weet van jongs af aan niet beter. Als ik die 24 uur per dag buiten zet. Staat hij te rillen van de kou.. als het regent gaaat hij snoeihard rennen todat hij helemaal over zijn zeik is.. ohja dan vind die het leuk denk je? Ik zorg dat hij los komt om zijn benen te strekken. maar die maak ik er echt niet gelukkig mee om die 24 uur per dag buiten te zetten.
Zanora1 schreef:Als ik mijn paard op de wei zet zomers. ( met soortgenoten! Hij staat NOOIT alleen) na een uur of 3 begint hij snoeihard te rennen. Hysterisch gewoon en gaat dwars door alle draden heen.. Denk jij dan dat hij het leuk vind?
Zanora1 schreef:Als ik mijn paard op de wei zet zomers. ( met soortgenoten! Hij staat NOOIT alleen) na een uur of 3 begint hij snoeihard te rennen. Hysterisch gewoon en gaat dwars door alle draden heen.. Denk jij dan dat hij het leuk vind?
mvermeulen1 schreef:tuurlijk zie ik ook liever dat alle paarden lekker de ruimte hebben en de hele dag in de wei kunnen maar ook dat kan bij sommige paarden niet (worden te dik enof bevangengevoelig) dus het is een oneindige disscussie..maar ze probeert in elk geval haar best te doen en de paddock is ideaal.