Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik zeg ook niet dat het bij elk paard werkt maar het is het proberen waard. Vandaar ook de regel ... Misschien een tip ???? Het proberen kan altijd, je weet nooit van te voren of iets wel of niet werkt. Sta open voor verandering en tips en wie weet zit en nou net dat ene tussen waar een ander iets mee kan.
Sannum schreef:vind het beetje raar dat mijn reactie volledig genegeerd word. Ik Ben van beroep vrachtwagenchauffeur en rijd paard. Al m'n hele leven. En ondertussen alweer ruim 6 jaar chauffeur, ook internationaal.
Vind het jammer dat er simpelweg niet aan mij als "lompe" chauff word gevraagd hoe ik over paarden in het verkeer denk. Eerlijk? Bespaar je de moeite om 'dat blaadje' te schrijven.... En dat is niet omdat jullie geen gelijk hebben. Maar zolang jullie je niet in kunnen leven in de gevaren die je onderweg meemaakt en hoe kwetsbaar je onderweg bent. Waarom zou een chauffeur die moeite dan nemen om zich aan te passen aan een knol.
Nu praat ik niet voor mezelf en gelukkig ook niet voor al m'n collega's. Er zijn er genoeg die rekening houden met ons als ruiters en onze kwetsbare paarden.
Zit er nu al tijd over na te denken maar ik vind dat er ook vreselijk veel ruiters zijn die het gevaar bijna op lijken te zoeken. Probeer een veilige route te zoeken met voldoende uitwijkmogelijkheden. Om gevaarlijke situaties te voorkomen.
hollywood86 schreef:Volgens mij is het een stuk handiger om paard gewoon op te voeden i.p.v. andere weggebruikers regels op te leggen als ''luister naar stopgebaren''.
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur moeten remmen, omdat jij niet de skills heb om paardlief onder controle te houden?
Ikwashier schreef:Goed bedacht!
De tip van rustig passeren / stoppen snap ik wel, maar mijn verzorgpony wordt juist zenuwachtig als er een grote vrachtwagen/trekker etc. blijft staan, want dan moeten wij zelf langs dat enge ding, het is handiger voor mij als dat enge ding langs ons gaat (is het nog logisch?) Dit is per paard of pony verschillend denk ik.