Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lololita schreef:TrIjNiE__ schreef:ik zou zeggen koop lekker 2 pony's ! het is echt wel groot genoeg hoor ! en je kan er mee gaan wandelen voor extra beweging als dat nodig is ! of zelfs voor de koets ? Geef je droom niet op !!
zie net je post, ik vind dat uitmesten en andere dingen ook bij paardrijden horen
Ja is zo miss dat ik wel kan overleggen of het kan in de manege dat ik het zelf doe en.. Moet echt realistisch blijven.. Kan miss nog in de zomer 2 'gehuurde' shetties het laten afgrazen voor wat extra gezelschap
capopjekop schreef:Mijn pony's hebben in de winter als het te nat was op een stuk van 6x50 gelopen, das net iets smaller dan jouw stuk is, maar als het weiland niet te nat was dan hadden ze er nog een stuk weiland bij wat een stuk groter was. Ik vond mijn stuk veel te klein om ze altijd op te laten lopen. Jouw stuk is maar iets groter.
Volg je droom daar ben ik het wel mee eens, maar het moet niet ten kosten gaan van de dieren. Ze gaan er niet dood aan, maar ik denk dat ze blijer zullen zijn met een groter stuk waar ze wel lekker uit hun plaat kunnen gaan. Mijn ervaring is namelijk dat het te smal is om eens lekker gek te doen of eens voluit te kunnen sprinten. Kun je dan niet ergens een stuk bijhuren dat ze ook regelmatig op een groter stuk staan?
Douraque schreef:Dus omdat paarden het ergens slecht hebben, is het dus wel gerechtvaardigd dat een shetlander bij TS op een postzegel komt te lopen.
Het is paardonvriendelijk om shetlanders op zo'n klein stukje te houden. Ik ga bijna denken dat de mensen die hier positief reageren Penny's zijn. Denk gewoon logisch na, dan kom je ook tot de conclusie dat het gewoon onmogelijk is.
pmarena schreef:Ik zou dan inderdaad ook er voor kiezen om een rijpaardje op een fijne stal + weiland met maatjes te zetten, en je tuin te gebruiken voor wat leuke buiten-diertjes, want het is wel een heel leuk stukje, zeker zo met die boompjes, als je kippen zou nemen dan gaan die heerlijk in die boompjes zitten, vinden ze geweldig
Of je neemt je rijpaardje af en toe mee naar huis, eventueel samen met een vriendje, zodat ze even lekker in de tuin kunnen grazen. Ga je bvb. in het weekend 's ochtends vanaf de stal een lekkere buitenrit maken, gaat naar je huis, zet het dier even lekker in het weitje en eind van middag breng je hem weer terug