Pony of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluimpie

Re: Pony of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:25

Volg je droom

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:31

Lololita schreef:
TrIjNiE__ schreef:
ik zou zeggen koop lekker 2 pony's ! het is echt wel groot genoeg hoor ! en je kan er mee gaan wandelen voor extra beweging als dat nodig is ! of zelfs voor de koets ? Geef je droom niet op !!

zie net je post, ik vind dat uitmesten en andere dingen ook bij paardrijden horen :j

Ja is zo miss dat ik wel kan overleggen of het kan in de manege dat ik het zelf doe en.. Moet echt realistisch blijven.. Kan miss nog in de zomer 2 'gehuurde' shetties het laten afgrazen voor wat extra gezelschap

als je het financieel aan kan, zou ik het gewn doen ! waarom twijfel je, financieel, buren,... ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:39

Mijn pony's hebben in de winter als het te nat was op een stuk van 6x50 gelopen, das net iets smaller dan jouw stuk is, maar als het weiland niet te nat was dan hadden ze er nog een stuk weiland bij wat een stuk groter was. Ik vond mijn stuk veel te klein om ze altijd op te laten lopen. Jouw stuk is maar iets groter.

Volg je droom daar ben ik het wel mee eens, maar het moet niet ten kosten gaan van de dieren. Ze gaan er niet dood aan, maar ik denk dat ze blijer zullen zijn met een groter stuk waar ze wel lekker uit hun plaat kunnen gaan. Mijn ervaring is namelijk dat het te smal is om eens lekker gek te doen of eens voluit te kunnen sprinten. Kun je dan niet ergens een stuk bijhuren dat ze ook regelmatig op een groter stuk staan?

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:01

capopjekop schreef:
Mijn pony's hebben in de winter als het te nat was op een stuk van 6x50 gelopen, das net iets smaller dan jouw stuk is, maar als het weiland niet te nat was dan hadden ze er nog een stuk weiland bij wat een stuk groter was. Ik vond mijn stuk veel te klein om ze altijd op te laten lopen. Jouw stuk is maar iets groter.

Volg je droom daar ben ik het wel mee eens, maar het moet niet ten kosten gaan van de dieren. Ze gaan er niet dood aan, maar ik denk dat ze blijer zullen zijn met een groter stuk waar ze wel lekker uit hun plaat kunnen gaan. Mijn ervaring is namelijk dat het te smal is om eens lekker gek te doen of eens voluit te kunnen sprinten. Kun je dan niet ergens een stuk bijhuren dat ze ook regelmatig op een groter stuk staan?

Als dat kon was ik hier nu niet :( ik heb wel een stuk van 2 HA dat ik mag huren wanneer ik wil maar dat is op 20km van thuis.. Dat is nog te doen al moet ik dan ineens een trekhaak en trailer hebben.. En die trailer kan ik niet kwijt op men oprit want dan kan ik niet meer door :-) Had een ander huis moeten kopen maar dit was een koopje+ het eerste degelijke in 3 jaar in deze regio.. Dus ach laten we voor de pony gaan in de manege :) Dan houden we iedereen in vrede en hopelijk kunnen we ooit eens allemaal samen vechten voor degelijke rechten van het paard. Zoals die massale slachtingen dat nu gebeuren!! Vreselijk toch? Allemaal winstbejag.. Zoooo triest.. !! Dan ben ik blij als ik er toch al ééntje een mooi leventje kan geven :) En das wat de meeste van jullie al doen dus doe zo voort!! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:04

Dat is wel jammer dan, anders had het prima gekunt. Paardjes aan huis is natuurlijk het leukst. Paardje op de manege is ook leuk en dan kun je ook rijden.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:20

Douraque schreef:
Dus omdat paarden het ergens slecht hebben, is het dus wel gerechtvaardigd dat een shetlander bij TS op een postzegel komt te lopen.

Het is paardonvriendelijk om shetlanders op zo'n klein stukje te houden. Ik ga bijna denken dat de mensen die hier positief reageren Penny's zijn. Denk gewoon logisch na, dan kom je ook tot de conclusie dat het gewoon onmogelijk is.

Ik snap waar wat je bedoeld. Maar toch vind ik het ook niet goed om een shetlander op een groot stuk grond te zetten. Deze zijn 9 van de 10x hoefbevangen. Niet dat ik zeg dat alle shetlanders op grote grond standard bevangen zijn hoor ;) maar je ziet het gewoon vaker. Ik vind zelf dat als je hem/haar op een gecontroleerd stuk grond zet ondanks dat het minder groot is en goed voert en beweging geeft. Beter dan als je hem/haar op groot stuk grond zet ongeacht of je veel beweging geeft ze zijn gewoon te vaak gevoelig en dik met dat heerlijke lente gras.\
Tuurlijk er zijn waarschijnlijk wel shetlanders die het wel aan kunnen maar goed persoonlijk zou ik het risico niet nemen.
En tja een shet lekker laten racen door een groot stuk land is natuurlijk ook niet verkeerd. Maar wat ik doe is zeg maar op goeie dagen ze lekker los gooien op groot stuk land voor een paar uurtjes en dan weer in een kampje zetten. dan kunnen ze hun energie ook even kwijt. Dat en mijn shet's krijgen veel beweging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:17

Ik zou dan inderdaad ook er voor kiezen om een rijpaardje op een fijne stal + weiland met maatjes te zetten, en je tuin te gebruiken voor wat leuke buiten-diertjes, want het is wel een heel leuk stukje, zeker zo met die boompjes, als je kippen zou nemen dan gaan die heerlijk in die boompjes zitten, vinden ze geweldig :j

Of je neemt je rijpaardje af en toe mee naar huis, eventueel samen met een vriendje, zodat ze even lekker in de tuin kunnen grazen. Ga je bvb. in het weekend 's ochtends vanaf de stal een lekkere buitenrit maken, gaat naar je huis, zet het dier even lekker in het weitje en eind van middag breng je hem weer terug :)

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:30

pmarena schreef:
Ik zou dan inderdaad ook er voor kiezen om een rijpaardje op een fijne stal + weiland met maatjes te zetten, en je tuin te gebruiken voor wat leuke buiten-diertjes, want het is wel een heel leuk stukje, zeker zo met die boompjes, als je kippen zou nemen dan gaan die heerlijk in die boompjes zitten, vinden ze geweldig :j

Of je neemt je rijpaardje af en toe mee naar huis, eventueel samen met een vriendje, zodat ze even lekker in de tuin kunnen grazen. Ga je bvb. in het weekend 's ochtends vanaf de stal een lekkere buitenrit maken, gaat naar je huis, zet het dier even lekker in het weitje en eind van middag breng je hem weer terug :)

Jaa gezellig! Zo lijkt het of het het paardje dan toch thuis woont :-) Wel hier op 3 km is een manege.. dus zou nog wel kunnen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:37

Dat kan best leuk zijn :j

Dan kun je lekker zelf in de tuin gaan zitten ofzo, en heb je toch je paardje bij je voor een dagje, èn dan ook in een mooi groen, glad en strak stukje wei dat netjes blijft doordat het maar voor een beperkt aantal uurtjes is.

Wel jammer alleen dan dat je er voor de rest van de week niks aan hebt als het je het voor af en toe voor je paardje houdt...misschien is het dan toch leuker om er wat andere beestjes te verzamelen, kipjes, konijntjes, cavia's enzo die elders weg moeten en je dan een fijn thuisje kunt geven, lijkt me een erg gezellige boel, zo'n privé kinderboerderijtje :j