Spruitjee schreef:Een Shire van die maat in zo een kleine box stoppen is vrijwel hetzelfde als een pony op een stand zetten. Met als enige verschil dat deze Shire een rondje om zijn as draaien kan.
En dat is goed voor de benen en rug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daisies schreef:Het is maar net wat je met je paard doet.. Rijd je je paard recreatief, kan ik me voorstellen dat je voorkeur uit gaat naar een schuilstal en veel uitloopmogelijkheid. Mijn paarden lopen in de sport. Ze komen elke dag 2 x 45 min in de stapmolen en 1-2 uur in de paddock. Lijkt mij voldoende voor een sportpaard. En daarbij, wij vermenselijken de paarden niet, ik wil een sportpaard dat zo goed mogelijk presteert.
Ariebren schreef:Ook nu weer van @yusa, haar belevenis over het tevreden zijn van het paard.
"ik denk" "7
Citaat:Klopt.. Is echt een drama voor de paarden daar. Ik heb nog nooit zo'n depressieve stal gezien.
Diep ongelukkige paarden in krappe hokjes aan een touw. Was daar ooit om bij iemand te kijken, nou ik werd
er spontaan verdrietig van..
Yusa schreef:Daisies schreef:Het is maar net wat je met je paard doet.. Rijd je je paard recreatief, kan ik me voorstellen dat je voorkeur uit gaat naar een schuilstal en veel uitloopmogelijkheid. Mijn paarden lopen in de sport. Ze komen elke dag 2 x 45 min in de stapmolen en 1-2 uur in de paddock. Lijkt mij voldoende voor een sportpaard. En daarbij, wij vermenselijken de paarden niet, ik wil een sportpaard dat zo goed mogelijk presteert.
Wil je dat voor jezelf of voor je paard? Een sportpaard is net zo goed een paard, en ja, ik ken ook paarden die in de sport meelopen en die wel gewoon 24/7 buiten staan, dekentje op en een schuilstalletje erbij en ik zie echt niet in waarom ze dan minder zouden presteren?
En tja, wanneer is een paard nou echt tevreden? Ik denk dat we daar nooit helemaal achter zullen komen, maar ik denk niet dat een paard het fijn vindt om 20 uur in een stal of box opgesloten te zitten en daarbij een pasje voor en achteruit kunnen doen.
Daisies schreef:Waarom zou ik mijn sportpaard in de drek zetten? Om hem vervolgens niet meer te kunnen rijden door zijn wintervacht? Hou toch op zeg, een sportpaard gaat niet samen met 24/7 buiten staan.. Dat is wat jullie idealiseren, niet de realiteit..
Citaat:Waarom zou ik mijn sportpaard in de drek zetten? Om hem vervolgens niet meer te kunnen rijden door zijn wintervacht? Hou toch op zeg, een sportpaard gaat niet samen met 24/7 buiten staan.. Dat is wat jullie idealiseren, niet de realiteit..
xApple schreef:Klopt.. Is echt een drama voor de paarden daar. Ik heb nog nooit zo'n depressieve stal gezien.
Diep ongelukkige paarden in krappe hokjes aan een touw. Was daar ooit om bij iemand te kijken, nou ik werd
er spontaan verdrietig van..
Daisies schreef:Waarom zou ik mijn sportpaard in de drek zetten? Om hem vervolgens niet meer te kunnen rijden door zijn wintervacht? Hou toch op zeg, een sportpaard gaat niet samen met 24/7 buiten staan.. Dat is wat jullie idealiseren, niet de realiteit..
Daisies schreef:Het is maar net wat je met je paard doet.. Rijd je je paard recreatief, kan ik me voorstellen dat je voorkeur uit gaat naar een schuilstal en veel uitloopmogelijkheid. Mijn paarden lopen in de sport. Ze komen elke dag 2 x 45 min in de stapmolen en 1-2 uur in de paddock. Lijkt mij voldoende voor een sportpaard. En daarbij, wij vermenselijken de paarden niet, ik wil een sportpaard dat zo goed mogelijk presteert.