Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eline128 schreef:eindelijk wat mensen ide mij wel begrijpen, ik woon ook in de randstad dus het was voormij ook wel normaal, ik ben verder aan het kijken en er is misschien een andere optie, een stal met binnen en buitenbak, waar de paarden zomer 24/7 buiten kunnen, en 's winters binnen, maar dan worden ze wel 2 uur in de paddock gezet. dit is wel weer echt een stuk duurder en verder
NeverGiveUp schreef:Tuurlijk gaat het niet. Zijn maar weinig gevallen dat het 'gaat'
Maar je kan de signalen gewoon negeren hoor dus geen zorgen.
NeverGiveUp schreef:Het zal wel werken maar denk je niet dat de meeste paarden bij jullie niet liever buiten lopen?
Ragenbol schreef:NeverGiveUp schreef:Het zal wel werken maar denk je niet dat de meeste paarden bij jullie niet liever buiten lopen?
Natuurlijk denk ik wel dat het fijner voor ze zal zijn. Maar bij mij in de buurt heb je gewoon geen keuze. Ik probeer haar dagelijks in de paddock te zetten voor minimaal 2 uur. Maar land hebben we niet. Van de zomer ga ik misschien land huren, maar nu moeten we het hier maar even mee doen
MiniLoe schreef:NeverGiveUp schreef:Het zal wel werken maar denk je niet dat de meeste paarden bij jullie niet liever buiten lopen?
Nou die van mij niet.
Die is duidelijk gelukkiger met op stal bij slecht guur weer dan buiten.
capopjekop schreef:Ik vind het idd wel een beetje egoistisch om je paard 23/7 op stal te zetten omdat je persé wilt rijden. Zo zou ik iig geen paard willen houden. Er zijn best stallen te vinden in de randstad waar ze wel naar buiten kunnen (stond toen een lijstje van op bokt) en een bak valt ook wel te regelen. Desnoods dus ergens anders naar toe om te rijden. Ik was ook gewoon afhankelijk van mijn vader toen ik bij de ponyclub reed, want ik was toen ook minderjarig, maar hij bracht me sowieso naar de spring- en dressuurles en als de bak echt slecht was bij mijn buren dan maakte ik een buitenrit of keek ik pap lief aan of hij me wou afzetten en wou ophalen zodat ik een keer extra kon trainen. Mss kun je iets regelen met stalgenoten zodat je mee kunt rijden mocht er iemand een tweepaardstrailer hebben.
Overigens hoeft weidegang niet eens van mij. Maar wel lekker ruime paddocks waar ze met een maatje op kunnen voor een flink gedeelte van de dag met een pluk hooi.
capopjekop schreef:Je hebt ook een middenweg. Paar uur lekker naar buiten met vriendjes op de paddock met lekker hooi. En als je dan nog iedere dag zorgt dat ze daarnaast ook bewegingen krijgen dan is dat alweer een stuk beter dan 23/7 in een kleine stal.
Kijk ik snap dat het daar lastiger is dan bijvoorbeeld in Gelderland of Groningen, maar ik vind wel dat je een zekere zorg bent verplicht tegenover je paard. Ze zijn erop gemaakt om veel te bewegen en om sociale contacten te hebben en dat gaat nu niet in een standaart stal. Vaak zie je op pensionstallen dat er kleine paddocks zijn waar paarden alleen in staan zonder hooi. Ja dan vind ik het niet gek dat ze het zo gezien hebben buiten. Ik zou me dan ook dood vervelen. Maar met een maatje en een goede pluk ruwvoer moet ik het eerste paard nog tegen komen dat dan niet naar buiten wil (er zullen mss een paar uitzonderingen zijn, dat houd je altijd, maar ik ben ze nog niet tegengekomen).
En dat jouw paard er nu beter uit ziet wil niet zeggen dat dat komt omdat ze nu niet buiten loopt. Mss krijgt ze bij jou wel veel beter/gerichter voer dan bij de oude eigenaar en zet jij haar beter aan het werk. Nu doe je net of het voor jouw paard gezonder is om niet naar buiten te gaan.
Verder moet iedereen doen waar ze zich goed bij voelen. Maar de ts vroeg meningen en ik zou mijn paarden dus zo nooit kunnen en willen houden. Wat een ander doet moet hij of zij zelf weten. Maar ik zou het niet aanraden, omdat het naar mijn mening dus beter is als ze niet zoveel binnen in een stal staan.
MiniLoe schreef:NeverGiveUp schreef:Het zal wel werken maar denk je niet dat de meeste paarden bij jullie niet liever buiten lopen?
Nou die van mij niet.
Die is duidelijk gelukkiger met op stal bij slecht guur weer dan buiten.