Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.
Veel paarden staan in de winter binnen. Waarom juist dan een stop houden? Juist dan zou er meer met een paard gedaan moeten worden.
mathilde_ schreef:Vorige jaar de eerste winter meegemaakt bij mijn verzorg paard(en) (toen nog 2 paarden).
We hebben toen heel weinig kunnen doen omdat het nou eenmaal sneeuwde en glad was.
Nu rij ik 1x per week in de les op de manege, daar ga ik met de trailer heen.
Maar ik vroeg me nou af als het toch een beetje glad is of er licht wat sneeuw, hoe kan je dan het best op pad gaan?
Wij maken ook wel veel buiten ritten en het paard loopt ook aangespannen.
Is het dan het beste om zonder ijzers de winter door te gaan, gewoon op ijzers laten staan, ijzers waar je die dingen (naam vergeten) in kan draaien of heel iets anders.
Kan me namelijk voorstellen dat met ijzers het gladder voor het paard zou zijn dan zonder ijzers. En als je van die dingen in de ijzers zult draaien dan loopt dat ook niet prettig gewoon op de weg. Daar kan die namelijk niet weg zakken in de grond voor meer grip.
Hoe doen jullie dat?
HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.
Veel paarden staan in de winter binnen. Waarom juist dan een stop houden? Juist dan zou er meer met een paard gedaan moeten worden.
Van schreef:HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.
mijn paarden komen niet binnen dus voor mij geen reden om te blijven rijden
overigens blijf ik wel poetsen, grondwerken, wandelen etc.
HorseTopShop schreef:Van schreef:mijn paarden komen niet binnen dus voor mij geen reden om te blijven rijden
overigens blijf ik wel poetsen, grondwerken, wandelen etc.
Maar dat is dan geen winterstop toch? Dan ben je wel lekker bezig.
Het ergste vind ik die meiden die gewoon helemaal niet naar hun paard omkijken. Zie het veel gebeuren in de pensionstallen hier in de omgeving.
Ze nemen niet eens de moeite om naar hun paard te gaan.
mika11 schreef:mathilde_ schreef:Vorige jaar de eerste winter meegemaakt bij mijn verzorg paard(en) (toen nog 2 paarden).
We hebben toen heel weinig kunnen doen omdat het nou eenmaal sneeuwde en glad was.
Nu rij ik 1x per week in de les op de manege, daar ga ik met de trailer heen.
Maar ik vroeg me nou af als het toch een beetje glad is of er licht wat sneeuw, hoe kan je dan het best op pad gaan?
Wij maken ook wel veel buiten ritten en het paard loopt ook aangespannen.
Is het dan het beste om zonder ijzers de winter door te gaan, gewoon op ijzers laten staan, ijzers waar je die dingen (naam vergeten) in kan draaien of heel iets anders.
Kan me namelijk voorstellen dat met ijzers het gladder voor het paard zou zijn dan zonder ijzers. En als je van die dingen in de ijzers zult draaien dan loopt dat ook niet prettig gewoon op de weg. Daar kan die namelijk niet weg zakken in de grond voor meer grip.
Hoe doen jullie dat?
Mijn paard heeft winterbeslag.
Daardoor kan er geen sneeuw klonteren onder de ijzers.
En ook hebben de ijzers winiapuntjes.
Daarmee heeft ze grip als het glad is en niet snel kan uitglijden.
Wij hebben geen binnenbak en als de buitenbak te slecht is kunnen we dus wel altijd buiten rijden.