handen in het haar, paarden moeten dikker maar hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: handen in het haar, paarden moeten dikker maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:17

Het komt allemaal misschien wat banketstaaf over, maar TS heeft wel het beste met haar beestjes voor.
Heb even met haar gepb't en daar komt het al heel anders over. ;)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:19

als mensen gewoon de moeite zouden nemen om te lezen waardoor ik niet tig keer hetzelfde noch in een iets andere context hoeft te melden zou het een hoop schelen.

Heeft niks met arrogantie te maken, meer met vermoeiheid van niet lezende bokkers.

Sok, dank je ;-)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

Ik begrijp dan weer niet dat de dierenarts meerdere keren per WEEK!! langs komt en de paarden dan controleert ???
Als die al geen goed advies kan geven, wat moet bokt er dan mee??

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

Ons paard werd ook maar niet dikker.

Hij krijgt nu: 1 kilo basisbrok en 1 kilo merrie brok per dag.
Daardoorheen twee handen vol Hartog Lucerne.
Daardoor geef ik drie pompjes zonnebloemolie.

Verder krijgt hij onbeperkt voordroog in een slowfeed hooinet.
Zo heeft hij de hele dag iets te knabbelen en weer een mooi rond paard :)

Sinds kort krijgt hij nog een 1/2 kilo Energy Control omdat hij ook in de sport loopt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Heel veel sterkte met je paarden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:28

Goos_Horses schreef:
jannepauli, heb de uitslagen niet bij de hand liggen. Verder hoef ik daar geen verantwoording over af te leggen.

Smurffie veulenbrok krijgen ze niet. onberperkt ruwvoer hebben ze al.
Lucerne heb ik nu al meerdere malen uitgelegd waarom ik dat nog niet geprobeerd heb.

Jij reageert echt niet normaal.
Alle eventuele oplossingen/tips worden meteen teniet gedaan al zijnde 'achterlijk en 'hoe kom je er op'
Jannepauli@is iemand met vreselijk veel kennis betreft paarden,je zou je vereert moeten voelen dat ze uberhaupt de moeite neemt om hier te reageren.
Je attitude is geheel fout.
Als die paarden zo kerngezond zijn waarom zou je ze naar de kliniek sturen?

Sterkte verder,vooral voor de paarden.Voor hen vind ik het erg sneu.

Het is trouwens erg achterhaalt dat ze van eiwit dikke benen krijgen.Dat dachten ze 40 jaar geleden.

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:29

Ik ken je probleem (helaas) mijn paard kwam niet meer aan, ribben waren te tellen. Ze stond op onbeperkt hooi en havensbrok (2kg per dag) uiteindelijk viel ze ontzettend af. Dierenarts laten komen mest etc. In orde. Heb toen senior slobber van subli gevoerd maar ook dat mocht niet baten. Ik wist van ellende niet meer wat te doen en ben in overleg marstall gaan voeren. Ik heb langzaam al haar brok vervangen voor marstall naturel en wonder boven wonder had ik haar binnen 4 weken op een gezond gewicht! Ik heb haar na een tijdje ipv 2kg marstall per dag op 1 kg kunnen zetten zonder enkel probleem. In de winter voerde ik haar dan wel weer n kilo meer en dat is perfect gegaan, ze is nooit meer afgevallen, zat perfect in haar vacht en was fit. Daarnaast voerde ik haar soms wat spelt na het rijden. Ik kan het je echt aanraden.. in marstall zitten veel vitamines en mineralen waar mijn paard ontzettend veel baat heeft gehad. Ik heb trouwens met een voedingsdeskundige besproken welke variant van marstall het beste bij mijn paard paste. Anders vraag een advies over marstall aan je dierenarts, mijne (van kliniek st oedenrode) was er erg over te spreken.

Succes!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:38

geerke schreef:
Goos_Horses schreef:
jannepauli, heb de uitslagen niet bij de hand liggen. Verder hoef ik daar geen verantwoording over af te leggen.

Smurffie veulenbrok krijgen ze niet. onberperkt ruwvoer hebben ze al.
Lucerne heb ik nu al meerdere malen uitgelegd waarom ik dat nog niet geprobeerd heb.

Jij reageert echt niet normaal.
Alle eventuele oplossingen/tips worden meteen teniet gedaan al zijnde 'achterlijk en 'hoe kom je er op'
Jannepauli@is iemand met vreselijk veel kennis betreft paarden,je zou je vereert moeten voelen dat ze uberhaupt de moeite neemt om hier te reageren.
Je attitude is geheel fout.
Als die paarden zo kerngezond zijn waarom zou je ze naar de kliniek sturen?

Sterkte verder,vooral voor de paarden.Voor hen vind ik het erg sneu.

Het is trouwens erg achterhaalt dat ze van eiwit dikke benen krijgen.Dat dachten ze 40 jaar geleden.

Dat je uberhaupt nog reageerd? Hou de eer lekker aan jezelf!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:41

Tjonge... ik haak nu ook af! Zoek het dan zelf uit met je dierenarts die meerdere malen per week komt...succes verder!

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:47

Ik zou opzoek gaan naar een andere dierenarts, vast weer net zo kort door de bocht als mijn opmerking over de dekens, maar als je DA zo vaak langs komt, maar er verandert niets, misschien is het dan tijd voor echte veranderingen (en ik zeg niet dat je DA niet goed is, maar misschien heeft een andere DA er een andere kijk op, of een andere ervaring hiermee)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:49