Wij cijferen onszelf wel degelijk weg voor hem en dat doe ik altijd al. Ik zou ook niets liever willen dan mijn best doen om hem gelukkig te maken en van alles te bieden.
Zo heeft meneer fanatiek gevoetbald en moet je daar flink voor rijden van hot naar her. Die leuke kleine pony van hem, ging voor het karretje en wordt alles aangeschaft. Dat gaat dus ook wel ten koste van andere dingen.
Wij gaan niet jaarlijks op vakantie. En dit jaar gingen wij op vakantie omdat meneer dat heel graag wilde en ook verdiende. Was een zwaar jaar. Ik heb zelf heimwee, dus ga net zo lief niet. ( maar wil wel graag dingen laten zien aan hem en wil zelf ook wel dingen nog zien)
Wat betreft je broer en gezin. Ik ben de oudste en 3 jaar na mij kwam mijn zwaar gehandicapte broer. Ik heb daar nooit last van gehad. Mijn moeder werkte tot mijn 4e en is toen ik 10 was weer een zaak begonnen. Dus ook nog eens een moeder die werkte.
Mijn ouders lagen krom voor mijn pony's en alles erbij. Maar ook hadden mijn moeder en ik quality time.
Ik heb jaren met haar samen gewerkt en gereisd naar de zaak. Mijn vader is dood en mijn broer, nu 35 woont thuis. We woonde op 200m en daarna 3 jaar op 200km. We zijn voor mijn moeder en broer naar hetzelfde dorp verhuisd als zij. Ik ben stapel gek met ze en zou het niet anders willen.
Ze verwennen onze zoon tot op het bot, we doen veel samen etc. Onze zoon is ook oprecht stapelgek op oma en oom.
Mijn ouders waren 30 en 33 toen ik kwam, moeders nu 69, dus echt niet de jongste. Maar ik bel dat ik haar nodig had en ze kwam vanmorgen. Vanmiddag had ik haar weer nodig en kwam ze meteen weer. Ook mijn tante die zelf 4 volwassen kids heeft en een fulltime job, ving mijn broer meteen op, omdat ik mijn moeder even nodig had voor m'n zoon.
Ik ken wel ouders of moeders die zo praten en zo denken, maar het lijkt mij zonde. Ik ben echt gelukkig als ik mijn zoon het beste leven kan geven. Ik moet idd mijn man niet vergeten soms, maar die staat er wel 100% achter.
VB voor TS. Ik was echt doodongelukkig in het Noorden, maar onze zoon was daar net aan het wennen. Van basisschool, naar middelbare. Van plaatselijke voetbalclub daar, naar een grotere en ook weer naar een andere middelbare vanwege sport. Steeds switchen. Wel voor zijn ambities, maar toch.........
Ik kwam na 3 jaar ermee dat ik het echt niet meer trok en toen moest hij weer wennen aan nieuwe school. We hebben het er lang over gehad en heel vaak.
We hebben hem laten wennen op de nieuwe school. Dat ging goed en toen zijn wij gaan solliciteren en een huis gaan kopen. Als hij niet had kunnen wennen, had ik nog een paar jaar in het Noorden gebleven. Maar ik heb alles voor hem over en hij dus ook voor mij. Het is geven en nemen in het leven.
Hij had nog liever terug gewild naar Almere, maar is nu wel tevreden en gewend.
Als ik me over een keus schuldig voel, spreek ik dat uit. Juist dan weet hij ook dat ik wel aan hem denk en van hem hou. Als je doet alsof het je niks kan schelen, is dat veel harder.
Zelf ben ik een moeilijke puber geweest, dus ik begrijp de pubers erg goed. Ook wel de jongere kids. Ik vind dat veel teveel volwassene vergeten hoe het was om kind, tiener en puber te zijn. En juist als het bij jou niet fijn was, moet je het zelf anders willen.
Want ondanks mijn verhaal, heb ik behoorlijke problemen gehad in mijn jeugd door omstandigheden en dat heeft me erg getekend. Ik ben niet weg gezakt in het negatieve en doe het allemaal zoals ik denk dat goed is. En zal alles doen om het zo goed mogelijk te doen. Dat voelt heel goed als moeder zijnde.
@Cassidy, dat is geen persoonlijke aanval op jou, maar iedereen heeft een andere mening/ervaring. Ik hoop echt dat sommige mensen ook eens dingen van de andere kant bekijken. Je kan je kind ''kwijtraken'' door een verkeerde aanpak. Juist meisjes!