Ik heb kunnen regelen dat mijn paard buiten mag van de boer ! ik was heel erg blij heb meteen ook een deken aangeschaft voor de zware regendagen want hij kan niet schuilen maar zo kan hij dus een hele dag op de wei
maar één nadeel...hij heeft er om te beginnen eens 3u30 in gestaan. Ik was hem in de ochtend buiten gaan zetten met het idee om dan 's middags terug te komen en te rijden om daarna hup terug de weide in. Wat vond ik terug...een heel erg vertrappelde wei en een paard dat de hele tijd nerveus heen en weer aan het lopen was...
Hij heeft dus niet kunnen genieten van buiten te staan...het is wel een kleine weide maar het is een weide, hij kan ook geen andere paarden zien omdat deze allemaal binnen staan. Hij heeft nog eens alleen op de weide gestaan en toen deed hij dit niet. Ik weet nu niet goed wat te doen want hij wil er echt niet blijven staan. Hij hinnikt constant, loopt zenuwachtig heen en weer... Het is nochtans een zeer goede oplossing voor hem omdat hij nergens kan op luchtzuigen... Een tweede paard erbij steken kan ik proberen maar het is wel vrij klein om er 2 paarden in te laten. Ook is er een klein beekje naast de weide en het is nogal smal waardoor ik denk dat het gevaarlijk is om er twee in te laten. Er waren ook enkele shetlandpony's maar deze zijn helaas verkocht...
Zou dit kunnen doordat hij deels nergens kan op luchtzuigen dat hij zo'n nerveus gedrag stelt? Ik ben er eerst wat bij gebleven om te kijken hoe hij reageerde. Eerste keer dat hij een deken aan had, nieuwe weide en toen was hij mooi aan het grazen en zijn weide aan het verkennen...weet niet meer wat te doen...hij heeft onlangs last gehad van luchtkoliek..ik ben dus heel bang als hij niet in de weide mag dat hij het nog eens kan krijgen
Er zijn dan ook stalgenoten die zeggen van ja laat hem op de weide voor een aantal uur per dag zodat hij toch buiten is geweest ook al vind hij het niet leuk...wat zou ik doen? of kan ik doen?