Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:42

spatter schreef:
de waterleiding komt van de weg en daar moet voor het huis een afsplising komen met 2 kranen, eentje naar jullie en eentje naar de huurders van het huis
huren jullie de boel legaal met contract en alles?

Dat zou het mooist zijn.

Ja, we hebben een contract.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:44

Ik zou er niet eens meer willen staan, eerlijk gezegd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:45

Ik zal mijn vriend vanavond even vragen. Hij heeft een bedrijf in waterzuivering en heeft hier bij mij de gehele waterleiding in huis, stal, land en beregening aangelegd en weet vast wel een oplossing hoe jullie water kunnen houden zonder dat er een timer tussen hoeft of iets in die richting. Ik denk ook zo iets als spatter zegt.

Vjestagirl

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:48

"God heeft ons dit huis gegeven"
"En nu geeft God jullie de kans om van dit probleem af te komen door van huis te ruilen"

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:50

We hebben al het nodige gezeur gehad door de jaren heen, maar we staan echt op een topplekje verder en waar moet je met zo'n aantal heen?

Dat zou fijn zijn tjady! Al ben ik bang dat we dan voor die kosten op kunnen draaien.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:51

Hahaha Vjestagirl, willen ze niet. Helaas...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:03

Myfairytale schreef:
spatter schreef:
de waterleiding komt van de weg en daar moet voor het huis een afsplising komen met 2 kranen, eentje naar jullie en eentje naar de huurders van het huis

Dat zou het mooist zijn.

Ja, we hebben een contract.

Heeft de opstal van jouw ook een eigen adres ??
Zo ja, dan kan je bij de Evides een water aansluiting aanvragen op hun kosten.
Tot aan de perceel afscheiding, de rest is eigen kosten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:08

Afgezien van het mallotige gedrag van je buren.. ik vroeg me af hoe jij dat in de winter doet? Zijn de leidingen naar de waterbakken geïsoleerd, of moet je in de winter met emmertjes lopen?

De oplossing van jouw probleem is denk ik niet een timer - het is ook wel raar dat de buren dan in bepaalde uren géén probleem hebben - maar ik vermoed dat je met een waterslagdemper wel een oplossing hebt.
Als ik jou was zou ik 's even met het waterleidingbedrijf van jouw regio bellen en hen de vraag voorleggen. Ik denk nl dat het waterbedrijf een dergelijke demper moet aanbrengen en dan zijn er misschien geen hoge kosten aan verbonden. Je kunt ook een loodgieter vragen of hij dat kan (en mag) en wat de kosten zijn.

Een timer is natuurlijk een slechte oplossing - paarden houden zich niet aan de klok en je blijft afhankelijk van je buren.

Hier uitleg over een waterslagdemper: http://www.energiebespaarshop.nl/divers ... slagdemper

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:18

Dat is niet aan haar om te doen maar aan de eigenaar.
De huidige installaties worden als storend ervaren voor de huurders van het andere huis, is echt wel het probleem van de eigenaar.
Jij zou daar niet van wakker moeten liggen TS. En als jou buren zo graag God aanhalen om hun doen en laten te rechtvaardigen dan mag jij dat toch ook. Hoe hypocriet kan een mens toch zijn.

Mischien zal de eigenaar vroeg of laat zelf wel problemen krijgen met die mensen, want als god hun dit huis heeft gegeven, gaan ze er dan wel voor betalen ?

Probeer het te negeren dan wenden ze zich wel tot de eigenaar en als de eigenaar iets zegt kun je leuk antwoorden, kan ik niet aandoen dat jouw isntallaties hun niet bevalt !?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:25

Ariebren schreef:
spatter schreef:

Heeft de opstal van jouw ook een eigen adres ??
Zo ja, dan kan je bij de Evides een water aansluiting aanvragen op hun kosten.
Tot aan de perceel afscheiding, de rest is eigen kosten.

Helaas niet. De stallen en het woonhuis hebben hetzelfde adres...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:27

Jannepauli en betadine; ik zal in ieder geval eens informeren. Dat kost natuurlijk niets. Als dat dé oplossing is, leg ik het hen voor! Dan is het aan hen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:30

Ik heb het even gelezen over de waterslagdemper. Het is niet dat geluid, maar een soort van fluitend geluid in de waterleiding.

Helaas... wel bedankt voor de tip!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:31

Als ik dit zo lees denk ik dat het probleem niet is opgelost met alleen andere drinkvoorziening. :n
Ze zijn je duidelijk aant wegpesten ts,misschien willen ze de paddock wel als moestuin gaat inrichten ofzo?hihi :=

Ik zou er geen cent aan besteden maar eens gaan zoeken naar een andere stalling want dit draaid uit op stress,let maar eens op. >;)

Dit is puur een questie van (mis)gunnen in mijn ogen :(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:41

Als het een soort van fluitgeluid is, dan kan dat liggen aan verrotte wleidingen of bramen op laspunten. Dat wordt lastig om op te lossen. Ligt de leiding op bepaalde plaatsen open, zoals in de meterkast? Dan zou je die ook kunnen isoleren, je hebt daar van de schuimplastic pijpen voor die je om de leiding heen kunt klemmen.

Ik zou in ieder geval het waterleidingbedrijf bellen. Als zij iemand kunnen langssturen om het probleem te inventariseren, dan toon je alvast je buren je wil om het op te lossen. En mogelijk kunnen zij ook een beter oplossing aandragen voor dit 'probleem'.

Maar nogmaals: wat doe jij in de winter met je watervoorziening?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:13

@funnyhorses: Ben ook bang dat als dit opgelost is, we het volgende probleem krijgen.

@Jannepauli: Waterleiding ligt nergens open tot zover ik gezien heb, isoleren lukt niet helaas.
Sorry, had je vraag gemist. In de winter staan de paarden in de paddocks en staan de staldeuren open. Zij kunnen zelf in en uit en zij make dan gebruik van de automatische drinkbakken die aan de muur hangen, met zo'n staafje erin (als ze daar tegen aan duwen, komt er water uit. Ben even de juiste benaming kwijt). Betwijfel nu of ze daar dan óók last van zouden hebben, is immers van zelfde leiding (maar misschien andere druk?). Ga dat eerst even navragen... :)*

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:19

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:25

Hoi Albert,

Laat ik bij de eerste 2 nu al eens geïnformeerd hebben!
Lijkt me echt SUPERGAAF, maar ben bij de eerste alleen al meer dan €1000,- kwijt voor kale stalling... en dat gaat nu helemaal niet lukken, nu ik mijn baan kwijt ben.

Jammer genoeg is het ook wat te ver weg om iedere dag zelf te doen, wij zitten noordelijker, rond Vaassen, Epe, Heerde, Hattem etc.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:36

Ik zit geregeld in die hoek en zal het voor je in de gaten houden :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:38

Albert schreef:
Ik zit geregeld in die hoek en zal het voor je in de gaten houden :j

Dank je wel!! Zou super zijn, al check ik marktplaats om de dag ongeveer en de plaatselijke krantjes sowieso iedere week. :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:41

Aangezien ze van giften leven en naar mijn inzien niet mogen klagen over wat ze krijgen zou je ze dan geen oordopjes kunnen geven?

Ik hoop dat als dit probleem opgelost wordt het dan ook echt over is met klagen.
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 28-09-12 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:44

Hahaha, dan zouden ze dus (volgens hun) de hele dag met die dingen moeten lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:45

is een gift dan...

die oordopjes

mogen een gegeven paard niet in de bek kijken :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:48

Is wel zo, maar lost niets op. Ik ga ff wat werk afronden en dan naar stal, checken of bij die waterbakjes ook "last" is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:58

Ik vraag me af waar die huurders van dat huis zich druk om maken,ze zitten waarschijnlijk al voor een duppie op de eerste rang en dan nog lopen mekkeren ook? _-:(
Waar mensen zich tegenwoordig allemaal aan storen,ik sta er soms versteld van :roll: pff

Hopelijk vind je snel een perfecte nieuwe stalling,dit is gewoon absurd! :(:)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:02

Dank je funnyhorses, wij hopen het ook.