Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:25

Al jou draad heb ik eraf voor zijde is van ons en een groot gedeelte recht ook
Alleen nog palen die we er niet uitkrijgen

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:42

Pfff ik was al lang daar heen gegaan prikpaaltjes in de grond

smal schepje mee om de palen los te graven als dat moet al het spul de grond uit en ze bekeken het maar..
Ook bij de mee werkende partij krijg ik een beetje een apart gevoel..

Meid je bent veelte goed!
gewoon je spulle halen.. alle palen mee nmen en dan maar wat harder end ieper graven met een smal schopje tot de palen los zitten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 17:22

Ja het is toch te gek voor woorden eigenlijk,vanaf half aug. staat mijn omheining daar.Vanaf half aug. zou alles voor me klaar liggen.Zelf alles eruit halen mag en kan niet,want ze wil er persé zelf bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:05

Nou ja als ze er zelf bij wil zijn dat ze dan maar een dagje vrij neemt en als ze dat niet kan/wil, dik pech. Dit is anderhalve maand intussen dat ze gebruik maakt van jouw omheining. dadelijk wordt het lekker slecht weer en mag je in de modder gaan graven en doen maar oh nee, wacht even dat gaat niet. Dan zal het weiland te drassig zijn om nieuwe palen te zetten in de plek :)*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:10

Ik vind je veels te aardig TS. :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:11

Mail sturen met nieuwprijs van de omheining, en het bedrag wat ze aan jou over mag maken voor het overnemen. Met bedrag voor de huur en gemaakte kosten van nutteloos op en neer moeten rijden met aanhanger wanneer ze toch wilt dat jij het spul ophaalt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:14

Vjestagirl schreef:
De afspraak maken wanneer je het op komt halen, en zeggen dat je het dan ook daadwerkelijk uit de grond haalt. Dus niet netjes gaan staan wachten tot zij een keer klaar is, maar gewoon beginnen en doorwerken. Desnoods zet ze haar paarden zo lang vast.

Dat is wat ik zou doen, want jouw eigendom en dus mag je zelf bepalen wanneer je het op komt halen en niet zij, hoe dan met de paarden??? haar probleem want dit weet ze van te voren, toch? en dan had ze dat tijdig moeten regelen.

Klaar punt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:17

Wat wil je gaan doen met die oude palen, enz. ??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:26

Die gebruik ik voor mijn andere weiland,daar moeten ook een aantal palen vervangen worden.
En de rest? die bewaar ik dan maar.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:59

Dan heb ik een advies.
Regel iemand met een tractor met hef.
Een stukje ketting of sterk touw erbij.

Ga naar je ex wei en trek al je eigen palen eruit.
Uurtje werk, misschien korter en sch.... hebben aan degene die de wei in bezit heeft genomen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:35

Uh ik wil graag dat het topic word gesloten bokt weet namelijk niet meer wat het wil
Als je een paard zo neer zet is het zielig en anders moet het .. Alles is opgelost
Met mij en gohya dus gohya en ik gaan morgen kijken hoe of wat was spullen naar voren slepen zodat gohya niet hoeft te slepen van achter naar voren als ze het ophaald alles ligt dan klaar
En wie een 2 veulens achter prikpaaltjes zet is bij mij niet goed in ze hoofd! Die waaien 9/10 keer om ...
Graag topic sluiten vind dit namelijk er beoordelend worden
En er onbegrijpelijk want alles is zielig behalve paarden op een klein stuk grond zeten
Sorry mijn pony en veulen staan er ik en er niet veel mee te maken met de weide en alles
Maar probeer veel te doen om alles op te knappen...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:40

Het siert de TS juist dat ze haar spullen heeft laten staan omwille jouw dieren.
Gohya, succes morgen

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 05:26

Inderdaad Juut.
De TS had allang haar spullen terug kunnen halen. Ik vind het erg (te) lief van haar dat ze ze heeft laten staan. en er is toch meerdere malen de kans geboden om voor een fatsoenlijke omheining te zorgen?! Dus het is zeker niet zo dat TS gelijk de palen uit de grond haalt en een veulen achter een klein draadje met prikpaaltje zet. Maar als ik TS was had ik dat toch allang gedaan, kom op zeg. TS wacht al ruim een maand op haar spullen. Waar niet voor betaald wordt. Wees blij dat ze het hek zolang heeft laten staan.

Gohya succes met morgen alles ophalen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:13

Zosja, ik denk dat je het niet persoonlijk op moet vatten , jij hebt er technisch niet echt mee te maken , als in dat het een zaak is tussen de oude en de nieuwe huurster...in de praktijk is het natuurlijk een ander verhaal omdat jouw paarden er ook staan :j dus ik snap wel heel goed dat jij er ook wat mee doet, want sja, jij wil ook gewoon dat je paarden achter een goeie omheining staan (lijkt me niet meer dan logisch. )
voor jou is het gewoon nog een extra lastige situatie hierdoor.

maar persoonlijk zeg ik ook, afspraak maken met nieuwe huurster om de heining op te halen en als die niet komt, stukje afzetten voor de paarden (en dan wel veilig, want je wil toch ook dat de paarden die er staan veilig achter blijven.) en toch die heining ophalen.

in dit geval is het dan ook nog eens zo dat er paarden van derden bij staan (die van jou) en jij zit in principe door de nieuwe huurster met de gebakken peren, als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet blij worden van de situatie , en ik zou idd ook meedenken/helpen om het op te lossen...

maar ja, feit blijft, lastige situatie .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 09:38

Ik denk dat het hem vandaag niet gaat worden,vanmiddag storm,regen,hagel,onweer.Het is daar een open vlakte en dan sta ik daar liever niet met onweer.En jij ook niet Marg.we kunnen nergens schuilen daar.
We zullen toch een andere dag moeten kiezen.
Maar waarom moet dit topic op slot? bokkers mogen toch hun mening geven? en jij hoeft je niet schuldig te voelen,want jij kan hier helemaal niets aan doen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:20

Ik hou der niet van om alles op bokt te zeten hierdoor maak je mensen zwart ..
En gohya ik kan deze week zo goed als niet meer ..
Dus ik ben benieuwd hoe alles nou gaat sorry maar door ga je nie van wa regen ik
Moet er zo met de scooter door naar harderwijk..
Maar ik hoor het wel want straks krijgen wij weer verder de schuld terwijl we een optie maken
Snap je niet dat ik dat gezeur zat ben dat het me niet een kan schelen wat voor weer het is

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:37

Ik ben een stille meelezer, maar vind de laatste reactie van Zosja24 nu niet bepaald een teken van begrip en respect.
Goya zit met d'r handen in het haar, wat kan ze doen, wat is veilig voor de paarden etc, en nu word ze hier neergezet als een incompetent persoon die anderen moedwillig zwart zit te maken.
Dat zosja24 mee wilde denken en mee wilde werken vond ik tof, maar de sympatie is hier van korte duur door dat laatste bericht.
Conitnue word er van hun kan afgezegd, en nu goya voor haar eigen veiligheid kiest is het niet goed?

@ goya: ik begrijp je tweestrijd, enerzijds wil je gewoon je spul terug, maar anderzijds denk je ook aan de paarden die daar staan.
Maar juist omdat je zo in tweestrijd zit, word je imo enorm in de maling genomen, zowel door de hoofdhuurster als nu door zosja24.
Ik zou nu toch voor de optie "prikpaaltjes" gaan.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:56

Vandaag was de afspraak ik ben er gewoon om half 3 geen gohya dan andere afspraak maar
De paarse komen niet achter een stroom lindje en de mijn al helemaal niet
Ik hoop je vandaag Miss te zien en anders een andere afspraak
Maar wij worden nu als boeman gezien
Waar ik me nu echt kwaad om maak
Maar wij zijn de eerste tijd bezig geweest met plastic ruimer uit de weide palen of hout uit de weide halen
Het was een verschrikkelijke bende van wie maakt me niet uit
Maar het is net alsof we niet doen
Wat niet waar is

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:03

zosja24 schreef:
Vandaag was de afspraak ik ben er gewoon om half 3 geen gohya dan andere afspraak maar
Maar wij zijn de eerste tijd bezig geweest met plastic ruimer uit de weide palen of hout uit de weide halen
Wat niet waar is

Waarom ga je om half 3 's nachts naar het weiland om op iemand te wachten dan?
Het is nu namelijk pas 11.00 en het duurt dus ook nog 3,5 uur voor het half 3 is :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:04

Dus ik mag niet 1 afspraak afzeggen vanwege het weer wat er vanmiddag komt?
Ik ga op mijn eigen weiland niet eens staan als ze onweer voorspellen en storm [Zuid-Wester] met windstoten.
Marg.je weet dat ik kies voor de veiligheid van dieren,maar ik kies óók voor mijn eigen veiligheid,en dat mag dan niet? Weet je,ik regel zo snel mogelijk die aanhanger en ga met Tam álles ophalen,of je er nu bent of niet.Nu ben IK het zat.

Ik heb nu ook de eigenaar gemailt zodat die ook op de hoogte is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:15

zosja24 schreef:
Wat niet waar is

Of de paarden wel of niet achter een stroomlintje komen te staan heb je natuurlijk zelf in de hand en volgens mij heeft Gohya jullie al heel veel kansen gegeven om inderdaad te zorgen dat dat niet gebeurt.
Gohya, ik zou hier echt heel makkelijk in zijn; palen de grond uit en meenemen. Ik vind het al heel netjes dat je nog wat wilt regelen zodat de paarden niet los lopen, want jouw verantwoording is het niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:19

zo slecht wordt het weer toch ook niet effe doorbikkelen, ik zou het gewoon nu regelen, anders wordt het een gebed zonder eind.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:21

Uh ja het gaat dus écht heel slecht worden vanmiddag.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:23

Ik vind ook dat je heel lang heel netjes bent gebleven Gohya, en ik vind de reacties van degene wiens paard daar staat ontzettend onfatsoenlijk. Gohya doet er alles aan om op een nette manier haar spullen terug te krijgen, wil helemaal je paard niet achter een schriklindje zetten, maar als dat de enige manier is waarop het gaat dan is het niet anders.

Gohya: groot gelijk dat je je spullen nu gaat halen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:40

Ik ben gewoon dat gezeur zat van bijde kanten ik wil er vanaf zijn ik slaap niet meer met een gerust hart
Omdat ik het gewoon niet meer weet ik had gehoopt dat vandaag alles klaar zou zijn ik snap het met het weer maar we gaan niet de hele dag daar staan we gingen kijken over hoe Of wat
De reactie van mij kan als onfatsoenlijk worden neer geZet heb ik best begrip voor
Maar jullie snappen natuurlijk ook dat ik er tussen zit gohya ken ik al jaren en dat nieuwe huurder doe ik mee samen
Dus ik weet gewoon niet hoe ik alles meer moet doen
Ik ga vandaag foto's proberen te maken van de stand van zaken want ik word er gewoon een beetje somber van
Ik ben al doods benauwd en nu weet ik het gewoon niet meer
Ik hoop dat alles opgelost word want ik wil niet dat me paardjes achter prikpalen staan met een lintje dan straal ik doodsangsten uit en ben ik gewoon extreem benauwd wat er gebeurd met Ze als ik er niet ben
Ik hoop dat jullie nu mijn situatie snappen
Ik wil alles normaal opgelost hebben en had gehoopt dat er een groot gedeelte vandaag opgelost kon worden dan hadden bijde partijen ook meer rust